Žaidimo vieta: ta pati, Kleboniškio miškas Kaune.
Renkames ten pat, prie Šiaurinio Neries tilto, ties Vilnius-Kaunas greitkelio.
Žaidimo pradžia: 12 val. ryto. Renkamės nuo 11, kad spėtume nukeliauti ir pasikalbėti.
Vėluojantys tegul susisiekia su meistrais: Dywa, evilAngel, Pliusass.
Jei kam reikia detalesnių poligono pasiekimo planų, rašykite:
evilAngel@one.lt
buutu gerai jei registruotumetes forume kuo busite zaidime;]
--------------------------------
Priešistorė
Inkvizitorius Darijus per Bisėnų šturmą buvo paverstas lokiu, tad taip ir nesugebėjo įrodyti, jog Jurburgo (Jurbarko) komtūras pelnosi bažnyčios vardu. Tačiau Magdeburgo vyskupas turėjo likti patenkintas tuo, jog Bisėnai nebegalėjo sudaryti rimtesnio pasipriešinimo Dievo tarnų žygiams, o keli pagonys net sutiko pasikrikštyti.
Žemaitija neteko dar vieno savo gynybinio taško. Kunigaikštis Traidenis, sužinojęs apie Bisėnų sudeginimą, dar bandė atstatyti pilį, siųsdamas lėšas ir karius gretimų pilių rikiams, tačiau kryžiuočiai greitai griovė naujas sienas, neleido lietuviams įsitvirtinti ir patys ėmė ręsti įtvirtinimus toje vietovėje. Be to, Kolainių pilis atsidūrė nepavydėtinoje pozicijoje, iš trijų pusių apsupta priešų. Kryžiuočių antpuoliai ant Kolainių padažnėjo, tačiau įveikti pilėnų jiems nesisekė. Įdirbti apie pilį esančias žemes lietuviams tapo tiesiog ne tiek pavojinga, kaip nuostolinga, nes derliaus jie paprasčiausiai nematydavo. Situaciją gelbėjo pagalba iš Ariogalos ir Junigėdos, bei miškuose besiveisiančių žvėrių gausa?
---------------------------------------------------
Prieš pat žaidimą (kaip ir anksčiau), bus išdalintos atskiros misijos, kurios pagyvins siužetą.
--------------------------------------------
TAISYKLĖS
Žaidėjų tipai:
Kariai (raudoni raiščiai)
Dvasininkai - vienuoliai (-ės), kunigas (1), krivis(1) ir vaidilutės (2) (geltoni raiščiai)
Valstiečiai ? medžiotojai, kalviai, pirkliai ir raganos(2) (žali raiščiai)
--------------------------------
Poligonas:
Numatomos dvi stovyklos: Kolainiai (lietuvių pilis) ir kryžiuočių užimti Bisėnai. Jei susirinks daug žaidėjų, gali būti įkurtas ir koks lietuvių kaimas (toliau nuo Kolainių pilies, nestovintis ant kryžiuočių karo tako), teiksiantis pagalbą Kolainiams.
--------------------------
Dausos (Dangus):
Mirę žaidėjai Dausose (Danguje) praleidžia 5 minutes. Visi atgimsta valstiečiais (patys nusprendžia, kurioje pusėje) ir dar 20 minučių negali kovoti (tačiau gali kovos metu bėgti, slėptis, išvengti kovos derybomis ir pan.). Valstiečiai negali naudoti šarvų, ir kovinėse situacijose jie visuomet sužalos tik kas antru smūgiu (nepriklausomai nuo ginklo, norint išvaidinti kaimietišką kovinę parengtį). Dausose (Danguje) negalima prabūti ilgiau nei 30 minučių (valgant, ilsintis ir pan.).
Laikas Dausose (Danguje) ilginamas sekančiais atvejais:
· Savižudybės (x2)
· Bado (x2)
· Savikirčio (x3)
· Sukčiavimo (x5)
Ginklai:
Ginklai privalo būti paminkštinti. Patogiausiais ir pigiausiais paminkštinimo būdas ? poroloninė izoliacija vamzdžiams, kurios galima rasti bet kurioje statybinėmis prekėmis prekiaujančioje parduotuvėje, apvyniota keliais izoliacijos sluoksniais dėl stabilumo.
Kovinis peilis tai ginklas susidedantis iš rankenos ir ašmenų (kovinės dalies). Ašmenys negali būti ilgesni kaip 30cm. Galima ir kirsti ir durti. Daro Ž 1.
Trumpas kalavijas tai ginklas susidedantis iš rankenos ir ašmenų (kovinės dalies). Ašmenys turi būti paminkštinti ir negali būti trumpesnis kaip 30cm. ir ne ilgesni kaip 60cm. Galima ir kirsti, ir durti. Ž 1
Kardas tai ginklas susidedantis iš rankenos ir ašmenų (kovinės dalies). Ašmenys turi būti paminkštinti ir negali būti trumpesni kaip 60cm ir ne ilgesni kaip 85cm. Galima ir kirsti, ir durti. Ž 1
Kirvis / kuoka tai ginklas susidedantis iš koto prie kurio pritvirtinta kovinė dalis (ašmenų apkaustymo ar pan.). Bendras kovinės dalies ir koto ilgis negali viršyti 80cm. Kovinė dalis turi būti stipriai paminkštinta, kotas prie kovinės dalies irgi turi būti paminkštintas. Su kirviu / kuoka galima tik kirsti. Ž 1
Ryto žvaigždė tai ginklas susidedantis iš koto, lanksčios dalies (virvės ar grandinės (tik ne geležinės) ) ir prie lanksčios dalie pritvirtintos kovinės dalies. Kotas negali būti ilgesnis nei 40cm. Lanksti dalis negali būti ilgesnė nei 30 cm. Koto galas prie sukamos dalies turi būti paminkštintas , kovinė dalis turi būti minkšta, sukama dalis taip pat turi būti saugi. Ž 1
Dvirankis kalavijas tai ginklas, susidedantis iš rankenos ir ašmenų (kovinės dalies). Ašmenys turi būti paminkštinti ir negali būti trumpesni kaip 85cm ir ne ilgesni kaip 100cm. Galima ir kirsti ir durti. Ž 1
Dvirankis kirvis / kuoka tai ginklas susidedantis iš koto prie kurio pritvirtinta kovinė dalies (ašmenų apkaustymo ar pan.). Bendras kovinės dalies ir koto ilgis negali viršyti 110cm. Kovinė dalis turi būti stipriai paminkštinta, kotas prie kovinės dalies irgi turi būti paminkštintas. Su kirviu / kuoka galima tik kirsti. Ž 2
Ietis tai ginklas susidedantis iš koto ir antgalio. Bendras koto ir antgalio ilgis neribojimas. Antgalis turi amortizuoti dūrį. Galima tiktai durti. Ž 1
Alebarda tai ginklas susidedantis iš koto ir kovinės dalies. Bendras alebardos ilgis negali būti ilgesnis nei 200cm. Kovinė dalis negali būti ilgesnė nei 40cm , turi būti paminkštinta ir amortizuoti smūgį. Galima kirsti ir durti. Ž 1
Lankas. Lanko aukštis ? ne didesnis nei žmogaus ūgis ir nemažesnis nei 100cm(su uždėta temple). Strėlių antgaliai turi būti minkšti. Ž 1
Ilgas lankas. Turi būti kiek aukštesnis už savininko ūgį(su uždėta temple). Strėlių galai ? minkšti. Ž 2
Mažas arbaletas susideda iš lanko, templės ir buožės. Lankas su uždėta temple turi būti ne ilgesnis nei 40cm. Buožėje turi būti įtaisytas templės fiksatorius, kuris turi tvirtai laikyti templę, kad netyčia neiššautų. Strėlių antgaliai turi amortizuoti smūgį. Ž 1.
Arbaletas. susideda iš lanko, templės ir buožės. Lankas su uždėta temple turi būti ne trumpesnis nei 40cm. Buožėje turi būti įtaisytas templės fiksatorius, kuris turi tvirtai laikyti templę, kad netyčia neiššautų. Strėlių antgaliai turi amortizuoti smūgį. Ž 2
Mėtoma ietis susideda iš koto ir antgalio (kovinės dalies). Ilgis ? ne mažiau 80 cm. . Antgalis turi amortizuoti smūgį. Kotas turi būti lengvas (iš bambuko ar pan.). Ž 1
Skydas. Naudojant skydą, negalima naudoti dvirankių ginklų. Skydas neturi turėti aštrių kampų ar atsikišusių kietų dalių.
Lazda. Ilgis neribojamas, tačiau galai turi būti paminkštinti. Daro 1 žalos tik odiniams, linoleuminiams, kailiniams ir grandininiams (4 į 1 pynimo) šarvams.
---------------------------
Išvaizda ir gajumas:
Kiekvienas žaidėjas turi tam tikrą skaičių gajumo taškų (G). Paprastas žmogus turi 2 + (Šarvuotės taškai + bendro vaizdo taškai) / 20.
Registracijos metu kiekvienai šarvuotės daliai meistras priskiria šarvuotės taškus.
Registracijos metu meistras žaidėjui, kurio rūbai (ne šarvai) yra panašūs į viduramžių, duoda kažkiek bendro vaizdo taškų. Jie skiriami ir už aprangos, šarvų suderinamumą, papuošalus ir pan. Taškų skaičius gali būti ir neigiamas (neatitinkant išvaizdos).
Pastatymai:
Tvirtovių teritorija žymima virvėmis, ir visos tvirtovės skaitomos medinėmis. Todėl jas galima padegti (žr. Padegimai). Tvirtovė gali turėti 2 vartus, kurie turi būti atkeliami (kad netektų žaidėjams prašliaužti po jais). Užpuolimo metu tvirtovės vartai atkeliami, gynėjai atsistoja vartuose ir negali iš jų išeiti 3 minutes. Per užkeltus vartus, sienas į tvirtovę patekti negalima (skaitoma kaip sukčiavimas). Per sienas į gynėjus pataikyti smūgiai (šūviai) nesiskaito.
Būtini kalvės rekvizitai ? priekalas ir kūjis (plaktukas).
Šulinio rekvizitas ? 0.5 m gylio duobė su apstatytais smeliu/žemėmis kraštais.
Aukuro rekvizitas ? supiltas ar pastatytas aukuras, kuriame yra šakelių šventai ugniai (tikros liepsnos nereikia).
Bažnyčios (koplyčios) rekvizitai ? virvute aptvertos 3 sienos ir jame esantis kryžius (bent jau 1m aukščio).
Padegimai:
Padegimai atliekami strėlėmis arba fakelais. Padegta vieta pažymima raudonomis juostelėmis. Jei tvirtovėje yra šulinys ir vienas laisvas asmuo, galintis nubėgti iki šulinio ir padegtos vietos, jis gali užgesinti ugnį (vieną padegimą per minutę). Padegti pastatai dega 10 minučių, tvirtovės ? 20 minučių. Ant laužo ?deginami? žmonės dega 5 minutes.
Degančios strėlės: prie antgalio pririšama raudona juostelė.
Degantis fakelas: prie storo pagaliuko (min 7 cm skersmens) pririšama raudona juostelė.
Atstumai:
Kad būtų išvaidinamas atstumas, galimas tik vienas karo žygis per 40 minučių iki tam tikro kaimo arba tvirtovės. Karo metu sulaukti pagalbos iš kito kaimo/tvirtovės tegalima per 20 minučių (t.y., sužinojus apie gretimos gyvenvietės užpuolimą, pagalbon galima keliauti tik po nurodyto laiko). Apie užpuolimą gali pranešti tik žygūnai, žvalgai ir ištrūkę iš kovos asmenys (t.y., išgirdus mūšio garsus, į tai negalima kreipti dėmesio, kol gyvenvietėje pasirodęs asmuo nepasako apie užpuolimą).
Kovos taisyklės:
Kova vyksta taip: kiekvienas žaidėjas su savo ginklo kovine dalimis stengiasi pataikyti į kito žaidėjo (dažniausiai priešiško) pataikymo zona (visas žmogus, išskyrus : galvą, kaklą, plaštakas, pirštus, pėdas, tarpkojį) stengdamasis pats negauti. Leidžiamu veiksmu (nedūrus ar nekirtus su tam nepritaikytais ginklais) pataikius į kito žaidėjo pataikymo zoną reikia surikti savo ginklo daroma Ž(žala) (pvz.jei ginklas daro 1Ž po kiekvieno pataikymo reikia sušukti vienas ar pan.), tada iš žaidėjo , kuriam pataikė, G (gajumo) atimama pataikiusio ginklo Ž. Jei po pataikymo žaidėjo G sumažėjo iki 0, jis neskaitomas mirusiu, tačiau kovoti negali ? tegali tik šliaužti (realiai), naudoti kerus. Jei po pataikymo žaidėjo G sumažėjo žemiau 0, žaidėjas kuriam pataikė - miršta. Miręs žaidėjas turi iškart surikti, kad yra sunkiai sužeistas ir iškarto griūti, gultis ar pritūpti, taip parodydamas, kad yra sunkiai sužeistas. Jokie kiti jo veiksmai nuo to laiko kai jo G yra mažiau 0 negalimi ir nesiskaito. Kovotojas, neparodęs, kad yra miręs, turės ilgiau būti numiręs. Jei atsitiko taip, kad smūgis pataikė į galvą, kaklą ar kitą draudžiamą zoną kitam žaidėjui (skaitoma kaip savikirtis) tada smūgiavęs žaidėjas iškart miršta (tada turi sušukti miriau ir griūti , gultis ar pritūpti). Netyčiniai pataikymai savo komandos nariui taip pat skaitomi kaip pataikymai.
Daug smūgių be užsimojimo, skaitosi kaip vienas smūgis.
Kovoje nepatartina muštis tokiais smūgiais kokių pats nenorėtum gauti.
Kovoje negalima: spardytis smūgiuoti rankomis; laikyti, sukti ar laužti kito žaidėjo galūnių ar kaklo; taranuoti kūnu; smūgiuoti skydu; spardyti į skydą.
Kovoje galima: pagauti ir laikyti už kito žaidėjo ginklo nekovinės dalies (jei atsitiko taip, kad pagavimas nepavyko, ir žaidėjas pagavo kito žaidėjo ginklo kovinę dalį, žaidėjas, pagavęs ginklą, gauna ginklo daromą Ž ir turi iškart paleisti netinkamai pagautą ginklą arba toliau gaus Ž.); taranuoti skydą skydu.
Naudoti iššautas strėles draudžiama, kaip ir rinkti svetimas. Ši taisyklė negalioja pirkliams.
Ekonomika:
Žaidėjai, už praleistą laiką (kiekvienas 20 minučių) valstiečio ?kailyje?, gaus pinigų (kiekis žinomas meistrams). Už juos jie galės pirkti ginklus, šarvus, juos pagerinti ar pataisyti. Norėdamas išmokti kovinio meno (t.y. tapti kariu), valstietis privalės sumokėti 1 auksinį.
Mitybos procesas bus išvaidinamas čipais, t.y. po 1 čipą per 1 valandą. Nesusimokėjus už maistą, asmuo bus skaitomas badaujančiu ir turės tik gyvybės. Kadangi žmogiškasis gajumas lygus 2 (kiti G taškai yra už šarvuotę), nevalgęs 2 valandas žaidėjas miršta.
Medžioklės procesas bus išvaidinamas medžiokle ?žvėrių?. ?Žvėries? nudobimas įvertinamas čipais, nurodytais ant ?žvėries?. Medžioklėje leistini ginklai ? ietys bei lankai. ?Žvėrys? bus iškabinti ant medžių kamienų kūno aukštyje. Šį kartą medžioklės plotuose ?veisis? tikrai daug gyvūnų. Medžioklėje panaudotos strėlės grįžta pas savininką, tačiau pirkliui jis turi atiduoti pusę panaudotų strėlių (du kartus iššovus, viena strėlė priklauso pirkliui).
Kalvis sugeba kalti šarvus, ginklus, atstatyti prarastus kovose taškus. Jis pats nustato savo produkcijai kainą. Vieno šarvinio HT atstatymo trukmė ? 3 minutės. Šarvų savininkas turi palikti šarvus/ginklus kalviui realiai arba sėdėti ta patį laiką kalvėje. Kalvis gali patobulinti tik šarvus (tik +1HT) per 10 papildomų minučių.
Pirkliai gali pirkti/parduoti viską, ką nešiojasi su savimi (jie gali rinkti ginklus, strėles, bet ne šarvus), jie bus tie asmenys, kurie turės daugiausiai maisto čipų. Jų nevaržo atstumo draudimas, todėl jie gali keliauti kur nori ir kiek nori.
Magija:
Sutrukdžius ritualus (t.y. nukovus kerėtoją), kerėtojams nebaigus kero - žodžių junginio, ar tiesiog sumaišius žodžius, keras nutrūksta ir neturi aprašyto poveikio.
Krikščioniškoji:
Kunigas ir vienuolės ginklų negali turėti ir naudoti (išskyrus lazdą).
?Tėve Mūsų? ? atliekama garsiai, visi maldą girdintys krikščionys gauna +1 HT (30-čiai minučių). Gali būti atliekama tik kartą per 2 valandas ir tik vieno dvasininko.
Pamaldos ? atliekamas ritualas, kuomet visi besiklausantys krikščionys klūpi ant vieno kelio, o maldininkas su kryžiumi turi pasakyti pamokslą ? Dievo žodį. Ritualo pabaigoje visiems besiklausantiems atstatoma po 1 HT (bet ne daugiau nei turėta). Gali būti atliekamos kartą per valandą.
?Dievo Ranka? ? atliekamas ritualas ? sužeistam asmeniui uždedama ranka ant galvos ir garsiai tariami žodžiai ?Aukščiausiojo vardu palaiminu tavo pralietą kraują ir žaizdas?. Sužeistajam atstatomas 1 HT, to paties asmens gydyti šiuo keru tą pačią valandą negalima (tam pačiam kerėtojui).
?Archangelą Mykolą kviečiu, apsaugoti mus nuo piktų akių? ? ištariama garsiai. Tuomet kryžiuočių neveikia jokie kerai ir nežeidžia ginklai tol, kol jie patys rankose neturi ginklo arba nepraeina 10 minučių.
Vaidilučių ir krivių:
Perkūnas ? aukojimo ritualas ? aukojamas žvėris/priešas. Suvilgdžius savo ginklus aukos kraujyje, ginklai daro +1Ž 30 minučių.
Medeina ? garsiai ištariami žodžiai ?Deivės Medeinos vardu, medžių šešėlius kviečiu?. Ištarus, bet kokia kova stabdoma 3 minutėms, o lietuviai turi teisę pasitraukti iš mūšio lauko, nes kryžiuočiai tiesiog ?pasiklysta? miškuose. Galima naudoti tik kartą per 2 valandas.
Gabija ? garsiai ištariami žodžiai ?Ugnies deivės strėlės? ? tuomet metamas konkorėžis su raudona juostele. Galima naudoti tik 5 ?Gabijos strėles?, kurios daro 2 Ž, viso žaidimo metu. Pataikymo zona ? visas kūnas, skydas ir ginklas apsaugo realiai.
Aušlavis ? atliekamas ritualas ? sužeistam asmeniui uždedama ranka ant galvos ir garsiai tariami žodžiai ?Aušlavis paliečia tavo žaizdas?. Sužeistajam atstatomi 2 HT, to paties asmens gydyti šiuo keru tą pačią valandą negalima.
Raganiškoji:
?Miškas šaukia vilką/mešką? ? pasakoma garsiai ir prisilietus prie asmens ranka arba lazda jis paverčiamas vilku/meška bei paklūsta raganos valiai, klauso tik vienos, pačios pirmos komandos: gink, pulk, eik į mišką?
?Šaltinis atstato jėgas ir gyvybę? ? pasakoma garsiai ir prisilietus prie sergančio/mirusio asmens, jam sugrąžinamos visos jėgos/gyvybė. Po to asmuo 5 minutes negali kautis. Ragana antrą kartą kerėti šį kerą tegali po pusvalandžio ir t.t.
?Veliuonos gėlės teatneša tamsą? ? pasakoma garsiai ir metama sauja susmulkintų gėlių, taikinys(-iai) apnuodijamas(-mi) (5 minutes asmuo negali kovoti (išskyrus gynybą) ir stovi/sėdi vietoje, po to netenka 1 HT).
?Lai aitvaras šiuos namus aplanko? ? pasakoma garsiai 10 kartų, liečiant asmenį. To asmens maisto gavimo procesas atneša dvigubą naudą.