Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2019-07-19 11:05

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 2013-02-25 14:21 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3428
Location: Wilno Kochane
DISCLAIMER:
šita tema skirta NE bendram supratimui apie socialinį LARPą sukurti. Joje bus kalbama apie konkrečius socialinius kabinetinius žaidimus, kokius juos daro Team Blackfyre, arba kokius juos darau asmeniškai aš. Neabejoju, kad nuėję žaisti pas kitą meistrą ne kartą pateksite į situaciją, kai kažkurios iš žemiau aprašytų taisyklių taikymas bus bloga idėja. Bet jei jus domina dalyvavimas mūsų kabinetkėse ar socialinėje finalinio žaidimo dalyje, ši tema - jūsų orientacinė medžiaga.

1. Kaip tai atrodo
Tai - spektaklio, teminio firmos vakarėlio ir stalo RPG hibridas. Iš spektaklio paimta tai, kad visi žaidėjai yra personažai su kiekvienam iš jų priskirtu gabalėliu siužeto. Iš teminio firmos vakarėlio paimta tai, kad žmonės čia susirenka pasilinksminti apsirengę tam tikros temos kostiumais. Iš stalo RPG paimta tai, kad galima "bendrauti" ir kitaip "santykiauti" su įsivaizduojamais personažais, o ne tik su tais, kas dalyvauja "gyvai".
1.1. Spektaklis
Yra bendros visoms žinomos siužetinės linijos ir yra kiekvieno personažo įvade pateikta papildoma informacija. Iš esmės ji nėra įpareigojanti: įvade neparašyta, kad jūs privalote elgtis va taip, nueiti ten, pasakyti va tą ir nesikasyti, kol tai darysite. Tačiau įvade taip pat suformuluoti personažo tikslai: jei juos pasieksite, gausite prestižo taškų. Galite spjauti į tai ir vis tiek daryti tai, kas užplauks, bet žaidėjai paprastai savo tikslų siekia. Be viso kito, tikslų siekimas dar ir užtikrina, kad jūsų personažas turės ką veikti ir nereikės tiesiog trainiotis po žaidimo vietą ir kabinėtis prie čiabuvių. Personažo charakteris nėra aprašytas įvade: priešingai, nei stalo RPG, pas jus nebus parašyta, kad esate užsispyręs, doras, godus ar panašiai.
1.2. Firmos pjankė
Modernūs team-buildingai gali būti daugelio formų, kaip ir korporatyviniai vakarėliai, taigi ir LARPas darosi į kai kuriuos iš jų vis panašesnis. Yra čia ir aktyvios pramogos (kabinetinėse - tik turnyras, kurio metu visi pageidaujantys gali pasidaužyti butaforiniais kardais; finalinio žaidimo metu aktyvių atrakcijų asortimentas bus kiek platesnis), ir erdvė pasisocialaizinti, ir galimybė išgerti (veikia smuklė, kur už žaidiminius pinigus galima įsigyti gėrimų ir užkandžių). Kol kas per 4 kabinetinius žaidimus dar nebuvo "detektintas" nė vienas girtas asmuo, ir panašių tendencijų nėra, bet pagurkšnoti vynelį ar alutį niekas jums nedraus (nebent jūs nepilnametis).
1.3. Stalo RPG
Yra čia ir statsai, ir kauliukai (tiksliau, traukiamos kortos nuo tūzo iki 10akės, nes ridenti kauliuką ne visada patogu), ir meistras, ir NPC. Levelupinimosi nėra, bet yra galimybė kelti statistikas. Kartą per pusvalandį galite prieiti prie meistro ir nuveikti kažką virtualaus: pagrobti savo nedraugo (žaidėjo) tarną (NPC) ir kankinimų būdu išgauti savo nedraugo paslaptis; perduoti savo potencialiam sąjungininkui (žaidėjui) raštelį per kažkokį valkatą (NPC); paklausinėti į puotą susirinkusių savo kaimynų (NPC) apie seksualinę šeimininko (žaidėjo) reputaciją; arba tiesiog pasiklausyti, apie ką plepa tarnaitės virtuvėje ar kareiviai išvietėje. Visa tai galima imituoti sisteminiu veiksmu, t.y. metant kauliuką, ir meistras papasakos, ką jūs sužinojote ar ko pasiekėte savo sisteminiu veiksmu.

2. Kontaktas tarp žaidėjų
Nėra jokių "o mano personažas sako tavo personažui" ar "metu sex-appeal, kad nusitempčiau tave į lovą" - bendravimas tarp žaidėjų yra tik tiesiogine kalba, be jokių sistemos ramentų (aukščiau aprašyti sisteminiai veiksmai naudojami tik santykiams su NPC - įsivaizduojamais personažais). Su fiziniu kontaktu kiek sudėtingiau: kovos tarp personažų kabinetinių žaidimų metu modeliuojamos dvikova butaforiniais kardais; didžiojo žaidimo metu kovos taisyklės yra detalesnės ir realistiškesnės, tačiau zonos, kuriose vyks socialinis žaidimas, bus non-combat area, t.y. tam, kad atliktumėt razborkę, gausit su savo nedraugu persikelti į razborkėms skirtą vietą arba rizikuoti būti suimtiems už įstatymų laužymą. Nuodijimas, gerklės perpjovimas tamsiame skersgatvyje turi savo taisykles.
2.1. Personažo mirtis
Meistrai tampa labai dirglūs, kai tenka nužudyti personažą, todėl reikia atsižvelgti į "drama comes first" taisyklę: net jei jūs tobulai suplanuosite ir įvykdysite kito personažo nužudymą, bet padarysite tai, meistrų nuomone, per anksti, meistrai kaip paskutinės kalės šį jūsų veiksmą sabotuos: nuodai nesuveiks, samdomi žudikai paslys ant banano žievės, policija pasibels ne į tą namą ir t.t. Taip bus ne tik todėl, kad meistrai nekenčia jūsų asmeniškai, bet dar ir todėl, kad (a) per anksti miręs personažas - tai nepatenkintas klientas, o nepatenkintų klientų nenori niekas ir (b) "ant" to personažo gali būti pastatyta keletas siužetinių linijų, ir jam va taip vat nelauktai numirus gali nukentėti ir keletas kitų žaidėjų.
Kas nutinka personažui mirus? Kabinetiniame žaidime jis tiesiog iškrenta iš žaidimo, susipakuoja daiktus ir važiuoja namo. Didžiajame žaidime mertviatniko ir prisikėlimo taisyklės aprašytos detaliai.

3. Pasiruošimas žaidimui
Nesiruošiu kalbėti apie suknelės siuvimą ar kardo imitacijos gamybą - nenusimanau tuose dalykuose ir viską tiesiog išsinuomoju žaidimo išvakarėse. Socialiniame žaidime itin svarbus yra personažo įvado suformavimas. Pirmiausia, registruodamiesi žaidimui užpildote anketą. Ten pateikti klausimai apie tai, kokie jūsų lūkesčiai žaidimui. Palikta ir vieta asmeniniams pasisakymams - su kuo norite būti vienoje komandoje, kokių turite pageidavimų savo personažui. Būtent šių anketų pagrindu ir yra kuriamas siužetas, todėl nesidrovėkite išsakyti net, iš pirmo žvilgsnio, absurdiškų pageidavimų. Žemiau pateikiu pavyzdį, kuris gal pailiustruos mano pointą:
"Melisandros teismo" žaidimui buvo pateikta anketa, kuria žaidėja norėjo žaisti už šiaurietę. Užklausimas keistokas, turint omenyje, kad veiksmas vyksta Audrynėje ir liečia Audrynės vidaus reikalus. Tačiau meistro rezgimo aparatas pradeda veikti: Audrolaužą pastatė Brendonas Statytojas, taigi, šiaurietis; žaidimui visai praverstų kokia mistinė linija, ir ši personažė galėtų būti kertinis tos linijos akmuo kaip Brendono Statytojo palikuonė; taip pat kanone parašyta, kad Audrolaužoje vis dar yra šventmiškis, nors Seniesiems dievams seniai niekas nesimeldžia... Taip puzzlas prie puzzlo susidėjo siužetinė linija, kuri apėmė daugiau nei pusę visų personažų ir aplink kurią vyko geras trečdalis viso žaidimo veiksmo.
Meistrai personažo įvadams skiria tikrai daug dėmesio ir laiko, todėl, jei turite laiko ir noro, galite savo personažą išdiskutuoti iki smulkiausios detalės. Iš to išplaukia du akivaizdūs pliusai: pirmiausia, personažas bus įdomesnis, antriausia, žaidimo metu iškart žinosite, ką turite daryti - nereikės kasyti pakaušio, pirmą kartą pamačius personažo priešistorę ir tikslus.

4. Komanda
Kiekvienas žaidėjas Vesteroso ciklo žaidime priklauso vienai iš komandų. Personažų tikslai yra suformuojami taip, kad bent jau tiesiogiai neprieštarautų kitų komandos narių tikslams, o dažniausiai jie netgi sutampa ar papildom vienas kitą. Taigi draugaukite su savo komandos nariais, ir bus jums laimė.

Tai viskas, ką aš tąsyk norėjau pasakyti.

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited