Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2019-12-11 0:15

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 69 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 »
Author Message
 Post subject: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-01 22:21 
Offline
User avatar

Joined: 2003-02-01 22:12
Posts: 112
Location: Vilnius
Taigi... ash su trim draugais netrukus pradesiu D&D 3rd ed, pirma savo stalo rpg. Butu gerai jei patartumet ar man pachiam ishmokus taisykles imtis ishmokyti juos, ar geriau tegul jie patys persiskaito Player's Handbook'us? Ir shiaip gal turit kokiu pasiulymu kaip man zhaidima padaryt tikrai ydomu, nes kaip jau sakiau pradedam praktishkai nuo nulio :cry: , neskaitant visu BG, NWN ir tt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2003-02-01 23:38 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-19 13:17
Posts: 289
Location: Klaipėda
Tu busi GM, acimink- tawo zodis taisykle. Tai reiskia, kad jeigu pasakei kad ant Dzhono krenta saldytuvas, nors jie ir neegzistuoja sitam pasauly, reiskia jis krenta.
Ash D&D nezaides, bet ash tau patariu- pirmiausia acimink, kad taj nera kompiuterinis rpg. Ish ten gali semtis puikiu ideju, bet nedaryk kompiuteriniu rpg pagrindu savo geimo. Ash kaip tik turejau reikalu su vienu naujoku, jis GM'ino gurpsus. Taj esme buwo ta kad jis labai padedavo playeriams. Nebijok zudyti savo draugu, jeigu taip atistinka kad nieko kito nelieka.
Pvz: Pavyzdziui atsitiks taip, kad kirviu jam nukirs galwa. Neduok jokiu load, jokiu feju ish niekur neatiteleportink, tiesiog leisk jam mirti- ir primink- combat is deadly! Galbut kita karta pamastys ar verta sokti ant 3 orku 1.
Realiam gyvenime beveik visas problemas galima ishpresti nepraliejus kraujo, patariu taip daryti ir savo geime.
Antras dalykas, taj geraj pasiskaityk, apie zaideju tobulejima, jei planuoji kad geimas bus ilgas, taj ypac svarbu. Kompiuteriniuose RPG atlikes misija gausi gera karda, pasikelsi levely, ir uzhsikelsi jega kad galetum dar geriau dubasintis. Stalo rpg reikia moketi balansuoti tarp stirpiu PC ir levu PC. Jeigu duosi jiems per daug tasku, greitai ju ne tik orkas bet ir drakonas neiveiks, ir jie spres problemas tik su kardu.
Trecia, atsimink kad realiam gyvenime, kai uzheini i pirma pasitaikiusi nama, nebutinai jame turi buti Dede Petras, kuris pasako: Laba diena, tenaj ir tenaj, yra drakonas jis saugo mano duktery, eikit ja ir parveskit.
Numesk kokia uzhuomina ar kazkas tokio, jei juos domins taj jie pasiklausines daugiau. Ir nebutinaj viskas ka tu pasakai turi buti susije su nauju questu uzhduotim ir t.t.
Dar kas svarbu, kad tu neishkirtum i atskiras dalis PC ir NPC, galbut PC ir lemta buti pasaulio uzhkariautojais ir t.t. Bet acimink, kad kiti zhmones irgi turi savo nuomone, gyvenimo tikslus, charakteri...

Ei seniai papildykit, ishsikvepiau siam kartui...;]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2003-02-02 5:11 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-12 5:34
Posts: 366
Location: Klaipeda
O ash tingiun spjanu skaityti ka ten gre privare, geriau patarsiu - pradek geriau GURPS'us o ne pamoina D&D, argumentu neduosiu nes mintys liejasi ...

_________________
Geriau pasiklausyk savo proto balso. Girdi? Ar girdi, kokias nesamones jis shneka?


Top
   
 Post subject: Re: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-02 12:17 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1410
Location: Vilnius
Gimly wrote:
Taigi... ash su trim draugais netrukus pradesiu D&D 3rd ed, pirma savo stalo rpg. Butu gerai jei patartumet ar man pachiam ishmokus taisykles imtis ishmokyti juos, ar geriau tegul jie patys persiskaito Player's Handbook'us? Ir shiaip gal turit kokiu pasiulymu kaip man zhaidima padaryt tikrai ydomu, nes kaip jau sakiau pradedam praktishkai nuo nulio :cry: , neskaitant visu BG, NWN ir tt.
Del taisykliu mokejimo - zhaidejams tai ish vis nera butina, IMHO. Jei jie nori ir netingi - tegu patys skaito PH, bet ish principo tai nera butina.

Del geimo patarimai:
1. Nepervertink saves. Praktishkai visi mano pazhistami GM (tame tarpe ir ash) pradejo meistravima nuo milzhinishku epiniu campaign'u, savo sukurtu pasauliu ir t.t. Neapzhiosi tiek. Patariu pradeti meistravima nuo trumpu, 1-3 sesijas trunkanchiu adventure'u, lokaliu problemu (t.y. veikejai pvz. : gelbsti nuo prazhuties ne pasali, o savo bobute ;) ). Pasauli pasiimk kuri nors ish gausybes AD&D sukurtu pasauliu. Gali ir adventure'a ne pats kurti, o inete susirasti.
2. Apmastyk scenariju ir turek aishkia struktura - kaip prasideda, ka PC daro ir kaip scenarijus baigiasi. Taip pat atsizhvelk, kad pradedantys zhaidejai dazhnai nepasizhymi ypatingu ishradingumu, didele iniciatyva ir t.t. Sugalvok, kokia bus motyvacija, del kokiu priezhaschiu PC imsis daryti viena ar kita veiksma ir kaip jiems subtiliai pakishti uzhuomina apie tolesnius veiksmus, jei geimas istrigo vietoje.
3. Nedaryk gryno combat'o (pozhemis, monstrai, lobis, pozhemis, monstrai, lobis...) - tai nuobodu.
4. Zhiurek zhaidimo balanso. Nesistenk pribaigti veikeju, duodamas jiems per mazhai resursu ir neiveikiamus prieshus, bet ir venk tokios situacijos, kai veikejai taps tokie galingi, kad be pasiprieshinimo darys ka nores ir kaip nores.
5. Neklausyk, gre patarimu ;)

--
ghoul


Top
   
 Post subject: Re: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-02 13:45 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-11 22:31
Posts: 910
Location: Vilnius
ghoul wrote:
Gali ir adventure'a ne pats kurti, o inete susirasti.
.... skipped...
3. Nedaryk gryno combat'o (pozhemis, monstrai, lobis, pozhemis, monstrai, lobis...) - tai nuobodu.
4. Zhiurek zhaidimo balanso. Nesistenk pribaigti veikeju, duodamas jiems per mazhai resursu ir neiveikiamus prieshus, bet ir venk tokios situacijos, kai veikejai taps tokie galingi, kad be pasiprieshinimo darys ka nores ir kaip nores.
ghoul
Nu ish neto neapsimoka imti oficialiu wizardu adventuru. jie kaip tik ir yra vien combatas (net detektyvinis daugiau mazhiau scenarijus juda i prieki tik per kombatus). o balanso ishmoksi su laiku - pradzioje bus arba vienas krashtutinumas arba kitas. practice makes perfect kaip sako senoliai :) o kai veikejai pasidaro per kruti - tiesiog uzhbaigi adventure ir keliauji i sekanti. pradedanchiajam tai atleistina, mokytis juk kazhkaip reikia.
o gurps pradedanchiajam tikrai nerekomenduotina - ji gerokai sudetingesne uzh dnd. pradedantiesiems nesvarbu realistishkumas ir panashiu dalykai. o ypach kai meistras zhalias tai gal geriau jie ta dnd loshia. nu ishaugs dar pora manchkinu - nieko tokio. jei tures smegenis ir gera meistra - ishsigydis.

_________________
"Dead is dead. Parts are parts. Dead guys is parts" - Ripperjack


Top
   
 Post subject: Re: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-02 15:11 
Gambler wrote:
Nu ish neto neapsimoka imti oficialiu wizardu adventuru. jie kaip tik ir yra vien combatas
Na, kaip - oficialiu nezhinau, o shiaip, kitu role-playeriu sukurtu visokiu yra, bet, aishku, norint kazhka idomesnio, o ne gryna mardaboju susirast, tenka gerokai paieshkoti. Beje, jei reikia - vienas didzhiausiu panashaus pobudzhio resursu yra http://www.rpgarchive.com/
Gambler wrote:
o gurps pradedanchiajam tikrai nerekomenduotina - ji gerokai sudetingesne uzh dnd. pradedantiesiems nesvarbu realistishkumas ir panashiu dalykai. o ypach kai meistras zhalias tai gal geriau jie ta dnd loshia. nu ishaugs dar pora manchkinu - nieko tokio. jei tures smegenis ir gera meistra - ishsigydis.
Vat nepritariu visishkai. GURPS tikrai nera per daug sudetinga pradedantiesiems. Pats AD&D esu zhaides viena vieninteli, dvieju sesiju trukmes adventure'a; toliau GURPS ir kitos, egzotishkesnes sistemos :)
Nebutina gi ish karto Advanced Combat, alternatyvias taisykles ir t.t. taikyti. GURPS Lite visishkai uzhtenka pradzhiai, ir tai visai nesunku. Tuo labiau, kad GURPS Lite artimiausiu metu pasirodys ir lietuviu kalba.
Mano nuomone - GURPS net lengviau ishmokti... Sistema labai nuosekli, visur ishlaikomas bendras mechanizmas - 3d6, metimas priesh skill'sa / atributa. O vat bloga zhaidimo stiliu perlauzhti labai sunku (patyriau tai savo kailiu, bet ir kaltinti galiu tik pats save - per daug atlaidus buvau kvailiems zhaideju poelgiams).

Aishku, zhaidimo stilius ir sistema vel gi - minimaliai susije. Zhinoma, AD&D kazhkiek skatina hack'n slash stiliu, bet kur kas daugiau tai priklauso nuo zhaideju ir GM. Tas pats ir su munchkinizmu - nors shiaip GURPS terpe munchkinams labai nepalanki ;)

--
ghoul


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2003-02-02 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-19 13:17
Posts: 289
Location: Klaipėda
Tikrai nepalanki?...

Gimly tu ish qr esi?


Top
   
 Post subject: Re: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-02 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-10 15:28
Posts: 1084
Location: Kaunas
Ghoul raso:
Quote:
Del taisykliu mokejimo - zhaidejams tai ish vis nera butina, IMHO. Jei jie nori ir netingi - tegu patys skaito PH, bet ish principo tai nera butina.
stai islindo ghoul kaip sakoma va kodel pas tave nekyla jokiu gincu nes pciukai ir taip neturi zalio supratimo apie taisykles...


1 Paaiskini simple taisykles zaidejams... na pacias pagrindines tipo kaip gre sake jei saldytuvas krenta vadinas jis krenta zemyn, kadangi tai bus pirmas geimas tavo manau jame pagrinda sudarys kombatai... nes su nepatyrusiais zaidejais sunku kazka naujo daryti nes jie dar nera atkale sistemos ir nezino ar imtis iniciatyvos, arba bijo, arba jie tiesiog dar nesubrendo gilesniam mastymui... tai va isdestyk kaip vyksta kombatas
paaiskink kad nebuna kertu su kardu pirma tu ji issitrauki...
2 nedaryk mano klaidos, (stengiuosi issigydyti) negelbek pciuku jei jie nori mirti kaip sakoma u r welcome
3 D&D gaijdys imk GURPS ten laisves daugiau, maziau prisirisimo prie taisykliu
4 ghoul tu bilekaip nerteisus su 5 punktu gre tikrai yra patyres, ir puikiai supranta kas yra geras zaidimas...
5 kadangi pirmas kartas ir tau ir jiems... nedaryk tokio dalyko krenta saldytuvas ka darai... tas em aaa... uzmuse tave... nes ant galvos...
duok laiko jiems pagalvoti, neskubink, padek kiek gali...
6 idek savo fantazija, neieskok sushiktu pasauliu ar ko nors sukurto kazkur... tai tiesiog plagijavimas butu ir slyksciai negrazu, na ir plius dar railroadinimas....
7 jo pirmas campaignas kad visi taisyklas, na tas bent basic suprastu, viskas vykti turi begiais, kaip sakoma i vagona lazdas i rankas ir tegu dauzo viska is eiles... em norejau pasakyti jei tu nusprendei kad jie turi nueiti kazkur, tai nekreipk demesio kad jie suka i kaire o ne desine juk tas kelias irgi gali vesti ten pat ;]]]]


Top
   
 Post subject: Re: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-02 23:28 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1410
Location: Vilnius
NonStop wrote:
kadangi tai bus pirmas geimas tavo manau jame pagrinda sudarys kombatai...
Ir zhaidejai, jei jie vyresni, nei 13 metu, nusivils RPG artimiausiems pora metu i prieki, jei ne visam gyvenimui, nes tiesiog metyti kauliukus ir dauzhyti viena orka po kitu - absoliuti banalybe.
NonStop wrote:
nes su nepatyrusiais zaidejais sunku kazka naujo daryti nes jie dar nera atkale sistemos ir nezino ar imtis iniciatyvos, arba bijo, arba jie tiesiog dar nesubrendo gilesniam mastymui...
Butent su naujais zhaidejais galima ish ju padaryti gerus role-playerius, o ne munchkinus / hack'n slasherius. Nuo pat pradzhiu galima jiems parodyti, kad bandymas ishspresti viska jega nepasiteisina, ir kad role-playinguose puikiai galima apsieiti neskerdzhiant visko ish eiles.

NonStop wrote:
nedaryk mano klaidos, (stengiuosi issigydyti) negelbek pciuku jei jie nori mirti kaip sakoma u r welcome
Kaip bebutu keista - turbut pirma karta sutinku su Non Stopo nuomone ;)
NonStop wrote:
idek savo fantazija, neieskok sushiktu pasauliu ar ko nors sukurto kazkur... tai tiesiog plagijavimas butu ir slyksciai negrazu, na ir plius dar railroadinimas....
Kitu sukurti pasauliai - ne plagijavimas, o resursai, sukurti ir platinami BUTENT TAM, kad kiti GM galetu jais naudotis, taip sutaupydami savo darba. Pirmam savo rimtam campaign'ui sugaishau daugiau, kaip pusmeti, kurdamas scenariju ir pasauli. Vis del to pradejus zhaisti pasaulis buvo nepakankamai detalus. Kam gaishti tiek laiko, kai kur kas papraschiau pasiimti kitu paruoshta ir labai gerai detalizuota setting'a? Tuo labiau, kad trukstant patirties nezhinosi, ka reikia detalizuoti, o ko ne, i ka atkreipti demesi, ka ir kaip panaudoti... Taigi, darbas bus didelis ir ne itin reikalingas del savo neprofesionalaus atlikimo.
Railroad'inimas chia ish vis ne prie ko - kaip siejasi pasaulio / scenarijaus kilme (savo kurtas/ panaudotas svetimas) ir railroad'inimas (Naujokams: shitas terminas reishkia zhaidimo stiliu, kai GM neleidzhia veikejams ne per zhingsni nuklysti nuo jo suplanuotos scenarijaus eigos. Tokio stiliaus privalumas - galimybe labai detaliai ir smulkiai suplanuoti scenariju, kartais gana sudetinga ir idomiai "uzhmazgyta", bet didzhiulis ir esminis trukumas - zhaidejai beveik neturi jokios itakos, jokios kontroles zhaidimui, todel jiems greit darosi nuobodu ir neidomu. Railroad'inimo reikia vengti.)?
NonStop wrote:
jo pirmas campaignas kad visi taisyklas, na tas bent basic suprastu, viskas vykti turi begiais, kaip sakoma i vagona lazdas i rankas ir tegu dauzo viska is eiles... em norejau pasakyti jei tu nusprendei kad jie turi nueiti kazkur, tai nekreipk demesio kad jie suka i kaire o ne desine juk tas kelias irgi gali vesti ten pat ;]]]]
Dar vienas patarimas, kuris garantuotai sukels zhadejams didzhiuli nusivylima RPG. Kokio velnio zhaisti, jei tavo veikejo veiksmai neturi jokios itakos zhaidimui? Non Stop, absoliuchiai nusishneki. Kaip jau rashiau kazhkada - ankstyvoje jaunysteje vienas AD&D dungeon master'is ilgam atmushe man nora zhaist RPG po to, kai geras 3 valandas zhaidimo atkakliai bande mus priversti listi i pozhemi, nors mes turejome n kitu ideju, kaip pasiekti savo tiksla.
Kita vertus - visuomet butina kazhkiek palaikyti bendra geimo krypti. Tachiau tai turi atrodyti naturaliai, nepastebimai. Svarbiausia - gerai apgalvoti motyvacija - kodel gi PC turetu elgtis vienaip ar kitaip. Ir ka daryti, jei jie vis del to elgsis ne pagal plana :)

--
ghoul


Top
   
 Post subject: Re: Padekit zhaliam DM
PostPosted: 2003-02-03 2:54 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-11 22:31
Posts: 910
Location: Vilnius
Jei gm dar nemeistraves, o zhiadejai nezhaide, reikia kad jie ta sistema iki galo bendrai ishsiaishkintu. o klausimu bus vezhimas ir dar truputis. ir sprendimus turi rasti bendrai ir sutarti su taisykliu traktavimu. tiesinius siuzhetas nera blogai pachioje pradzhioje. jei gm ir zhaidejai linke tobuleti tai bus tik pereinamasis periodas. nelinijinis siuzhetas ir didele zhiadeju laisve zhaliam gm tikras galvos skausmas, kai dar nera praktikos per akimirka sugalvoti situacija, primesti veikianchiu joje statistikas ir kuo ji baigsis visiems. beto zhali zhaidejai dazhniausiai ir sedi isikande siuzheto, o ne begioja kur papuola po pasauli - jie irgi iki to dar nedaauge.
to ghoul del parodymo visu galimybiu ir banalumo. tai gali padaryti ir ishgydyti tik patyres meistras. ka tik ishkeptas meistras nieko tokio padaryti negali. tu pamirshti, kad visi aliai vienas ju kompanijoje zhali kaip agurkai. naujokams labai net malonu ishmesineti kalna orku ir pasijusti kietais. taip, tai pirmas zhingsnis manchkinizmo link. bet jo galima ishvengti tik zhaidzhiant pas patyrusi meistra.

_________________
"Dead is dead. Parts are parts. Dead guys is parts" - Ripperjack


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 69 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited