kadangi tai bus pirmas geimas tavo manau jame pagrinda sudarys kombatai...
Ir zhaidejai, jei jie vyresni, nei 13 metu, nusivils RPG artimiausiems pora metu i prieki, jei ne visam gyvenimui, nes tiesiog metyti kauliukus ir dauzhyti viena orka po kitu - absoliuti banalybe.
nes su nepatyrusiais zaidejais sunku kazka naujo daryti nes jie dar nera atkale sistemos ir nezino ar imtis iniciatyvos, arba bijo, arba jie tiesiog dar nesubrendo gilesniam mastymui...
Butent su naujais zhaidejais galima ish ju padaryti gerus role-playerius, o ne munchkinus / hack'n slasherius. Nuo pat pradzhiu galima jiems parodyti, kad bandymas ishspresti viska jega nepasiteisina, ir kad role-playinguose puikiai galima apsieiti neskerdzhiant visko ish eiles.
nedaryk mano klaidos, (stengiuosi issigydyti) negelbek pciuku jei jie nori mirti kaip sakoma u r welcome
Kaip bebutu keista - turbut pirma karta sutinku su Non Stopo nuomone
idek savo fantazija, neieskok sushiktu pasauliu ar ko nors sukurto kazkur... tai tiesiog plagijavimas butu ir slyksciai negrazu, na ir plius dar railroadinimas....
Kitu sukurti pasauliai - ne plagijavimas, o resursai, sukurti ir platinami BUTENT TAM, kad kiti GM galetu jais naudotis, taip sutaupydami savo darba. Pirmam savo rimtam campaign'ui sugaishau daugiau, kaip pusmeti, kurdamas scenariju ir pasauli. Vis del to pradejus zhaisti pasaulis buvo nepakankamai detalus. Kam gaishti tiek laiko, kai kur kas papraschiau pasiimti kitu paruoshta ir labai gerai detalizuota setting'a? Tuo labiau, kad trukstant patirties nezhinosi, ka reikia detalizuoti, o ko ne, i ka atkreipti demesi, ka ir kaip panaudoti... Taigi, darbas bus didelis ir ne itin reikalingas del savo neprofesionalaus atlikimo.
Railroad'inimas chia ish vis ne prie ko - kaip siejasi pasaulio / scenarijaus kilme (savo kurtas/ panaudotas svetimas) ir railroad'inimas (Naujokams: shitas terminas reishkia zhaidimo stiliu, kai GM neleidzhia veikejams ne per zhingsni nuklysti nuo jo suplanuotos scenarijaus eigos. Tokio stiliaus privalumas - galimybe labai detaliai ir smulkiai suplanuoti scenariju, kartais gana sudetinga ir idomiai "uzhmazgyta", bet didzhiulis ir esminis trukumas - zhaidejai beveik neturi jokios itakos, jokios kontroles zhaidimui, todel jiems greit darosi nuobodu ir neidomu. Railroad'inimo reikia vengti.)?
jo pirmas campaignas kad visi taisyklas, na tas bent basic suprastu, viskas vykti turi begiais, kaip sakoma i vagona lazdas i rankas ir tegu dauzo viska is eiles... em norejau pasakyti jei tu nusprendei kad jie turi nueiti kazkur, tai nekreipk demesio kad jie suka i kaire o ne desine juk tas kelias irgi gali vesti ten pat ;]]]]
Dar vienas patarimas, kuris garantuotai sukels zhadejams didzhiuli nusivylima RPG. Kokio velnio zhaisti, jei tavo veikejo veiksmai neturi jokios itakos zhaidimui? Non Stop, absoliuchiai nusishneki. Kaip jau rashiau kazhkada - ankstyvoje jaunysteje vienas AD&D dungeon master'is ilgam atmushe man nora zhaist RPG po to, kai geras 3 valandas zhaidimo atkakliai bande mus priversti listi i pozhemi, nors mes turejome n kitu ideju, kaip pasiekti savo tiksla.
Kita vertus - visuomet butina kazhkiek palaikyti bendra geimo krypti. Tachiau tai turi atrodyti naturaliai, nepastebimai. Svarbiausia - gerai apgalvoti motyvacija - kodel gi PC turetu elgtis vienaip ar kitaip. Ir ka daryti, jei jie vis del to elgsis ne pagal plana
--
ghoul