I pirma savo klausima-teigini pats atsakei. O del antro gali kilti arsi diskusija. Galbut del to, kad magija yra toks mistinis dalyklas, juo sunku ismokti naudotis taip preciziskai, kad galetum keisti tokius dalykus kaip fireball'o dydis. Siaip siuo atveju viskas artima pyrokinezei. GURPS sistemoje savo kinetinemis galiomis kaitini daikta nepalaipsniui, o momentaliai. Taigi labai greitai ikaitinus ora iki aukstos temperaturos teoriskai turetu vykti sprogimas- kas is isvaizdos galetu atitikti fireball'a.
Na, del precizikos - klausimas toks, ar magas supranta, ka jis daro (chia ash sukaupiu magishka energija, chia ja koncentruoju ir priverchiu apsireiskhti ugnies pavidalu, chia sviedzhiu ja i priesha), ar jis tiesiog mintinai ishkales tam tikra veiksmu seka, nezhinodamas, ka tie veiksmai reishkia, bet zhinodamas, kad jie duos tam tikra rezultata? Jei jis suvokia ka jis daro - butu logishka, kad gali rezultata keisti.
Shiaip chia dalykas ganetinai komplikuotas.
Klausimas: kas yra magija?
Jei mes imame magija taip, kaip ji vaizduojama legendose, kur burtininkas vien tik keliais magishkais zhodzhiais ir savo noru pasiekia norimo efekto, tai magija yra budas manipuliuoti realybe, naudojantis tik valia. Shiuo atveju logishka magijos sistema butu tokia, kuri leidzhia dideli lankstuma, pvz Ars Magica'os spontaniniai kerai.
Jei mes imsime magija taip, kaip ji buvo aprashoma viduramzhiu okultinese knygose (ne legendose, o "tikrose" magijos veikaluose) - tai bet koks efektas pasiekiamas labai tiksliai laikantis tam tikro ilgo ir komplikuoto ritualo, efektas yra ish anksto apibrezhtas ir nekintamas. Shiuo atveju autentishkesne buvu GURPS ar kita spell'sais pagrista magijos sistema.
Mano kuklia nuomone - pirmas variantas yra labiau fun. O jei ash noresiu autentishko okultizmo ir traumaturgijos - tada PC jau ne vient tik spell'us mokysis, bet ir lauks reikiamo lygiadienio, ishkasines nekrikshtyto 3 dienu kudikio kapa, etc, etc. (Ghmmm... o dabar, kai pagalvojau, tai visai nieko ideja.. reikes kada nors ta tema geima padaryt
)