Man butu idomu ka žmones mano apie specializuotas ir setting based sistemas: Cthulhu ir VtMai ir t.t...Iš kitos puses specifines sistemos gerai daro tai kam yra skirtos. Ir net jei gali adaptuoti tiek koki DnD ar dar labiau GURPS rezultatas gali buti kiek prastesnis. Kaip ten sakoma: kas tinka viskam, tas kartais netinka niekam.
Specializuotos ir setting based sistemos Core Rulebook'as / taisykles
1. Mechanika tarnauja setingui
(+) duoda platu, specializuota irankiu pasirinkima
(-) kuo toliau nuo setingo, tuo daugiau skyliu atsiranda
pvz ARM IMHO turi geriausia magijos sistema. Bet (ARM4) dvieju identisku zmoniu kautynese, plikas zmogus su pagaliu nugales zmogu su pilnais grandininiais sarvais ir kardu. Kate uzmus suni 5 kartus is 6. Zmogus mirs 6 kartus isipjoves pirsta. VtM Zmogus mirs 8 kartus isipjoves pirsta. Turi 9 fizinius igudzius, vienas kuriu jodinejimo, taciau riteriu turnyre naudojama atletika, kuri dar naudojama plaukiojimui, lipimui, sokinejimui, vazinejimui dviraciu ir k.t. Is kitos puses Rolemasteryje zmogus noredamas isipjauti pirsta gali nusipjauti galva, o 100 kartu sekmingai isipjoves pirsta pasidarys sveikesnis.
2. Specializuotos ir setting based sistemos Core Rulebook'e infromacijos apie setinga buna daugiau, nei universalios sistemos suplemente.
Specializuotos ir setting based sistemos supplement'ai
1. Ju daug
(+) meistrui viskas padeta ant lekstutes, nors mechanikos irankiu juose buna nedaug.
(-) Jie kainuoja. Ir kuo ilgiau meistrauji duotame setinge, tu daugiau ju norisi
2. Jie ispletoja setinga
(+) meistrui viskas padeta ant lekstutes
(-) GM setinga turi zinoti geriau nei zaidejai. Jei zaidejai gerai zino setinga, GM nukrypimai nuo setingo gali sukelti bereikalingu gincu.
Konvertai
(+)pigu, reikia tik Core Rulebook'o ir 1-o supplement'o
(+)zinomos taisykles
(-) isbalansutos taisykles. Jei zaidejai zino originales taisykles, tai daznai kyla diskusijos del taisykliu interpretavimo.
(-)Jei nori ir setingo, tai reikia ir originaliu supplement'u
Konvertuojant specializuotas sistemas i universalias daugiausiai demesio skiriama mechanikai, kuri savo ruostu specializuotose sistemose yra antraeilis dalykas.
Setingas prie mechanikos mazai priristas. Jei "White Wolf" butu sukure originalia d4 sistema, tai ar blogesnis gautusi geimas apie vampyrus?
Cia labiau veikia originalo ir kopijos sindromas. Panasiai kaip su knyga ir filmu, jei pirma perskaitei knyga, tai filmas greiciausiai nepatiks. Pvz as nezaidziau "Werewolf: The Apocalypse", bet labai smagiai pazaidziau GURPS konverta, tuo tarpu WtM konverto nezaisciau
GM sistemas zaidimui turetu pasirinkti labiausiai jo norus ir meistravimo stiliu atitinkancia mechanika.
As asmeniskai negaliu meistrauti pagal "White Wolf" sistemas, nors zaisti pagal jas man visai patinka.
Siaip, tai viskas priklauso nuo meistro gabumu. Jei GM sugeba horora padaryti, tai padarys ir pagal D&D, jeigu nesugeba, tai ir CoC nepagelbes.
...sakykim CP2020 tikimybe uzhsidirbti atsitiktine kulka i kakta yra 10% (CPv3 mirtingumo kartele pakele dar aukshchiau 20% tikimybe, kad gausi dviguba arba didesne nei normali zhala+HP kuriu tera katino asharos), ko tikrai nebus zhaidzhiant GURPS CP ar d20 modern.
Zaidziant GURPS medieval compeina 2 atsitiktines kulkas gavau, su lance po musio lauka jodinedamas. Pilnos kelnes buvo kai GM zala mete, ar kerasa atlaikys. Baisus dalykas tos .60 muskietos kulipkos. Kitam GURPS kompeine zomnes WWII zaide. Sedejo apkasuose ir bijojo galva iskisti, su bedieviskais igudziais kazkur i ta puse saude, GM net metimu nerodydavo
Cia daugiau nuo GM priklauso.
... Yra pavojus kad jei padarysi CoC geima ir neduosi kalaciuno tai žaidejai liks nuvilti...
ech...koks butu geris, jei zaideju patenkinimui uztektu duoti kalaciuna/leviatana/drakona/tarakona. Beda tame, kad zaidejai patys nezino ka jiems duoti, kad butu patenkinti. As kaip zaidejas taip pat.
...uni ir neuni pasirinkima itakoja dar ir tai ka meistras nori padaryti iš savo geimo IR jo Improvizacijos/Pasiruošimo santykis?
IMHO tai pasirinkima daugiausiai itakoja GM skonis. Improvizacijos/Pasiruošimo santykis labiau itakoja zaidimo kokybe. Vienas GM paims GURPS VtM'a, perskaitys 30 VtM suplementu ir padarys geresni geima, nei GM paemes VtM Core Rulebook'a ir gerai isstudijaves sistema. Arba abu perskaitys po 30 suplementu, pas viena Improvizacijos/Pasiruošimo santykis 10/90%, pas kita 80/20%
...Universalios sitemos NERA ir tikriausiai nebus.
Jeigu kam nors nepatinka - perfrazuokime:
Sistemos, kuri tiktu BETKOKIAM zaidimui idealiai, turint visas butinas savybes, NERA.
Universali sistema vadinasi GURPS: Generic Universal Roleplaying System
Tam, kad sistema tiktu BETKOKIAM zaidimui idealiai, reikalingas talentingas GM, turintis visas butinas savybes, reikalingas BETKOKIAM zaidimui idealiai padaryti. Perzaides as tuos GURPS'us, viskas ten veikia, isskyrus magija
, bet magija galima ir is ARM suinstaliuoti, tam ji ir Generic Universal
... tikrai nemanau, kad GURPS tiktu stereotipinio dnd tipo campaignui ale Hack and Slash. Tiesiog su Gurpsais negaliam daryti penkiu kombatu per sesija...
Tinka, kuo puikiausiai. Cia igudziu (GM ir zaideju) reikalas. Kombatu galima padaryti nors ir 10, ar visa sesija istisai. IMHO tai GURPS niekam geriau ir netinka
Ir posakis "vsiech ubju, odin ostanus" ispopuliarejo GURPS Hack and Slash'uose. Stereotipini dnd tipo campaigna ale Hack and Slash padaryciau ir pagal CP2020
. Hack and Slash'ui netinka tik storyelling sistemos, tokios kaip VtM, CoC, ARM ir k.t. As apskritai nesuprantu kaip D&D atsigavo...
...noriu padaryti geima pagal Harry Potteri. Galiu naudoti WoD sistema bet ja reikes perdirbti ir adaptuoti...
Harry Potteri daryti reikia pagal ARM, adaptuoti reikes tik setinga.