<<<moderator mode: taip, gre, šitas forumas labai išsiilgo beprasmių fleimų tarp DnD ir GURPS mėgėjų, labai ačiū, kad tu vėl juos kurstai.>>>
Hm, niekada nemeistravau žaidimo, kuriame PC gelbėtų pasaulį
Bet turiu gana nemažai patirties meistrauti blogiukams - ar bent jau taip veikėjus galima pavadinti iš "defaultinės" varpinės. Iš pradžių bandžiau surišti juos magiškais blogizmais, kurie prevent'intų tarpusavio rietenas, ir veikė pakankamai neblogai; bet paskui pastebėjau, kad to visai nereikia: pakanka duoti parčiui bendrą tikslą, kuris juos domintų, ir žaidėjai daugiau ar mažiau darniai pradeda jo siekti, nenukrypdami į vienas kito žudymą.
iš esmės, partijos vidinės rietenos paprastai kyla dėl dviejų priežasčių: a) personažai turi siužetinių paskatų linkėti blogo artimam savo, ir būtent taip įsivaizduoja adekvatų situacijai atžaidimą; b) žudyti partiečius yra tiesiog įdomiau, negu daryti kažką kita. Pastaruoju atveju pateisinimą sau žaidėjai ras, už ką jie bežaistų - arba tiesiog nesiparins ieškodami.
Apskritai labai sunku apibrėžti, kas yra "blogiukų kampeinas". DnD atveju viskas aišku: visi PC yra non-good alignmento. Bet kitose sistemose ir konkrečiuose settinguose? VtMe visi žaidėjai, by default, yra vampyrai, taigi evil. Tai čia tipo kiekvienas VtM kampeinas yra blogiukų kampeinas? GURPS blogiukų kampeinas - tipo, bloodlust, sadism ir severe intolerance to little children and bunnies yra privalomas?
Kampeinas, kurio pagrindinis brandas yra "we are eeeeeeeeevil", iš pat pradžių yra pasmerktas žlugimui: anksčiau ar vėliau (manau, anksčiau) jis nusiris iki stupid evil, kai evil deeds yra daromi vien tik for fun, nesiekiant jokio tikslo, tam, kad prastumti žaidimo laiką. Not my kind of game, ir jei mano kampeinai iki to nusirita, parišinėju arba su konkrečiais playeriais, arba su pačiu kampeinu.
Na ir pabaigai - truputis filosofijos. Sąvokos "gėris" ir "blogis" yra labai subjektyvios ir turi po savim religinę potekstę - šiaip gamtoje neegzistuoja nei gėris, nei blogis. išpuoselėjo, išvystė ir instaliavo mūsų galvose šias sąvokas krikščionybė. Turėjau gana įdomų disputą su meistrais, kai pasidariau sau prikeltą iš numirusių šumerų žynę
Šamchat, ir man buvo liepta rinktis, kurioje pusėje - gėrio ar blogio - Paskutiniame Mūšyje aš kovosiu. Bet šumerai neturėjo tokių absoliučių sąvokų - Ištar buvo tuo pačiu metu ir vaisingumo, ir karo deivė, taigi tiek žudymas, tiek gyvybės saugojimas buvo jos "kompetencija" - ir meistrai man taip ir nesugebėjo paaiškinti, kuo "blogoji" pusė skiriasi nuo "gerosios", kadangi abi jos kaip ir vykdo Ištar valią, o mano tautai ir gimtajam Urukui nė viena iš jų nekenkia ir negali pakenkti, kadangi pateis Uruko jau keli tūkstančiai metų kaip nėra.
Kiekvienas mes turime savo supratimą apie gėrį ir blogį, ir dažniausiai jis yra paremtas krikščioniškuoju požiūriu. "Blogis" susiveda į įstatymų pažeidinėjimą, moralinių nuostatų laužymą ir kūno bei turto žalojimą. Atitinkamai "blogiukų kampeinas" būtent ir bus tiesiog proga žaidėjams būti tuo, ką jie smerkia ar laiko nepriimtinu gyvenime. Froidas šokinėja ant vienos kojos iš džiaugsmo. Tokiame kampeine prarasti racionalumo grūdą yra velniškai lengva, todėl jei norite rimto pasižaidimo, tiek jūs, tiek žaidėjai turėtų turėti kiek aiškesnį supratimą, apie ką bus žaidžiama, negu kad tiesiog "bus eeeevil geimas". Žinoma, jei jums pakanka tiesiog
running amok stiliaus žaidimo (apie ką, kaip suprantu, ir rašo gre pirmame poste - viešpatėliau, na kas čia per principas statyti žaidimą ant to, kad mėtom granatas į kabakus, prieš įeidami į juos? Vaikų darželis ir tiek), tai tada galite ties šituo ne napriagatsia: doing evil for the sake of evil žaidimas puikiai užmuš jums vieną ar net kelis vakarus.