Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-04-18 9:26

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1 2 »
Author Message
 Post subject: Foruminiu RPG problemos
PostPosted: 2007-07-03 17:12 
Offline
User avatar

Joined: 2004-07-19 10:46
Posts: 792
Location: Vilnius - Klaipeda
Suku 3 fRPG ir iskilo keletas diskusiniu temu. Gal kiti, kurie uzsiimineja fRPG pasidalins nuomonem/patirtimi.

Pirma tema sistema vs. no-system. As asmeniskai pripazystu tik no-system. Kodel? Nes: a) ismanau tik GURPS ir tai ne per giliausiai. Taip ir pritingejau ka nagrinetis. b) zaidimas be sistemos duoda daugiau laisves tiek zaidejui, tiek meistrui. c) no-system gali zaisti ir nepatyre zaidejai (tai ir trukumas)
Trukumu irgi gausu - a) strukturos, kuri drausmina ir GM, ir zaidejus, trukumas, b) kovos situacija no-system - tragedija, c) sistemos daznai duoda remus pasauliui.

Antra tema zaideju laisve. Gal cia man vienam iskilo problema, bet buna zaideju, kurie bando patys rutulioti veiksma. Tai yra patys sprendzia apie savo veiksmu pasekmes. Cia gal kiek esminis klausimas - ar fRPG yra online istorija, kur zaidejai gali kreipti veiksma, kurti ja lygiagreciai su GM, ar visgi arciau tradicinio RPG kur GM yra visazinis, o veiksmu sekme lemia kauliukai/GM.

_________________
ar tamsa atsiranda is nieko
jei nieko is viso nera


Top
   
PostPosted: 2007-07-03 17:34 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
nadyras wrote:
Antra tema zaideju laisve. Gal cia man vienam iskilo problema, bet buna zaideju, kurie bando patys rutulioti veiksma. Tai yra patys sprendzia apie savo veiksmu pasekmes. Cia gal kiek esminis klausimas - ar fRPG yra online istorija, kur zaidejai gali kreipti veiksma, kurti ja lygiagreciai su GM, ar visgi arciau tradicinio RPG kur GM yra visazinis, o veiksmu sekme lemia kauliukai/GM.
Ė? čia gal ne į temą. Bet negi tai nėra skirtingos meistravimo startegijos? Kai meistras tik padeda PC kurtį istoriją ir kai GM Veda PC per geimą už rankutės? Nei vienas iš šitų metodų nėra labiau klasikinis negu kitas?

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-03 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 2003-07-20 20:07
Posts: 74
Location: Kaunas
kazkada bandziau sukryzmint "vedima per zaidima uz rankutes" ir zaidejo ir meistro lygiavertiska istorijos kurima. :roll:

buvo visai smagu, kol nepriejom tos vietos, kur nori nenori reikejo paraillroadint, o zaidejai emesi savo iniciatyvos ir patys paskelbdavo veiksmu baigti. :twisted:

kai tai itin nepriestaraudavo numatytam scenarijui, palikdavau ir apeidavau is kitos puses, bet va kai susikirsdavo mano ir ju planai iki neimanomybes, buvo griztama iki veiksmo pradzios - jie galejo daryt ka nori, bet pabaiga, tokiu atveju, nuspresdavau as.

o meistras vis tiek bet kokiu atveju islieka visazinis, ypac jei zaidziama JO pasaulyje, juk PC ne pro kur nezinos, kur gyvena teta maryte, kol jos nesuras duotomis nuorodomis... :roll:

_________________
Kariaujam kulturingai, prievartaujam svelniai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 12:25 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
dėl sistemos: veikėją susikurti geriausia sistemoje, o žaisti - be jos. Taip išvengiama no-system žaidimo dviprasmybių (taigi rašiau, kad mano veikėjas gimė kaime, na ir kas, kad nuo 7 metų jau gyveno mieste, taigi savaime suprantama, kad moku naudotis botagu ir dainuoti liaudies dainas) ir nesilagina veiksmas su techninėmis detalėmis kaip kad griežtame sisteminiame žaidime. Be to, galima bent jau apsimesti, kad mėtai daisus ;)

Dėl žaidėjų savivalės - o tu aptarei su žaidėjais žaidimo principą? Laisvės laipsniai turėtų būti aptarti iš anksto, nes jie gali būti skirtingi. Šiaip tai paprastai mechaniniai veiksmai kaip andai "šoku per griovį" ar "nukreipiu mažordomo dėmesį fintu ausimis, o pats tuo tarpu apšvarinu jo kišenes" yra deklaruojami neužbaigtais sakiniais, aprašant veiksmą, o ne jo rezultatą. Tuo tarpu visiškai nieko blogo nematau, jei bare PC užkalbina simpatišką merginą, vienišą sėdinčią prie gretimo stalelio (net jei ji meistro nebuvo paminėta) ar lipa ant stogo sieną apraizgiusiais vijokliais (nors meistras ir nepateikė namo aprašymo). Blogiausias variantas, kai meistras ir PC pradeda rungtyniauti.

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 12:27 
Offline
User avatar

Joined: 2004-07-19 10:46
Posts: 792
Location: Vilnius - Klaipeda
Nu mano supratimu (pataisykit, jei klystu) yra 3 galimi variantai:
1) raillroad
2) meistras kuria pasauli, zaidejai laisvi veikti, bet savo veiksmu pasekmiu negali pasakyti
3) zaidejai lygiaverciai veiksmo kurejai kaip ir GM.

Del tetos Marytes - buna, kad zaidejai nusprendzia - stai cia gyvena teta Maryte :lol:

_________________
ar tamsa atsiranda is nieko
jei nieko is viso nera


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 12:36 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
na va, visa RPG teorija sutraukta į "Trijų Nadyro punktų" kvintesenciją :D

Tai - metodai, kurie taikomi konkrečioms scenoms, o ne visam žaidimui apskritai. Vienose vietose meistras gali atlaisvinti pavadėlį ir leisti žaidėjams "pasiganyti", kitose vietose tas sensėjus Baltasis Antakis, sėdintis krūmuose, turi iššokti ir išgelbėti veikėjus nuo banditų, į kurių pasalą veikėjai "staiga netikėtai" pateko.

Dėl tetos Marytės - jei ji nebuvo svarbi scenarijui, tai kokios problemos, jei veikėjas, būdamas savo gimtajame mieste, žino, kad šitame bute gyvena gera teta Marytė, kuri myli privačius detektyvus ir dažnai duoda jiems saldainių? o vat jeigu teta Marytė yra siužetinis personažas ir rasti ją buvo questas - tada jokių tetų Maryčių čia nėra ir apskritai, čto za otsebiačina?

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 15:47 
Offline
User avatar

Joined: 2004-07-19 10:46
Posts: 792
Location: Vilnius - Klaipeda
shizzar wrote:
dėl sistemos: veikėją susikurti geriausia sistemoje, o žaisti - be jos. Taip išvengiama no-system žaidimo dviprasmybių (taigi rašiau, kad mano veikėjas gimė kaime, na ir kas, kad nuo 7 metų jau gyveno mieste, taigi savaime suprantama, kad moku naudotis botagu ir dainuoti liaudies dainas) ir nesilagina veiksmas su techninėmis detalėmis kaip kad griežtame sisteminiame žaidime. Be to, galima bent jau apsimesti, kad mėtai daisus ;)
Geras patarimas. Dekui

_________________
ar tamsa atsiranda is nieko
jei nieko is viso nera


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-17 22:32
Posts: 2032
Gal ir nekeista, bet sutinku su Shizzaru. As asmeniskai megstu sisteminius ir daugmaz railroadinius zaidimus, nes IMO no-system pusiau-zaideju-kuriami FRPG visi labai greitai nuvaziuoja i lankas ir uzsiraukia (tiesa system meistro vedami FRPG irgi daznai uzsiraukia, bet bent jau nenuvaziuoja i lankas). IMO no-system zaideju-kuriami zaidimai gal gali neblogai vykti artimoje kompanijoje, nors ir tai bijau, kad nusivaziavimas neisvengiamas...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 21:09 
Offline
User avatar

Joined: 2004-07-19 10:46
Posts: 792
Location: Vilnius - Klaipeda
Siaip as irgi megstu, kai kontrole GM rankose

_________________
ar tamsa atsiranda is nieko
jei nieko is viso nera


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-07-04 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 2005-09-18 13:38
Posts: 277
Pats siou metu zaidziu frpg sugrieztinta non-system. Tai reiskia viska lemia zaidejo sistemingas aprasymas ir pagal ji dazniausiai isprendziama dvikovu tragedija kuria pastebejo Nadyras. Kadangi esu nepatyres rpg zaidejos stengiuos is to + prvaluma ,o ne trukuma. Gi svarbiausia isradingumas,vaizduote galu gal humoras. :D :) . Beje geriausia kai meistras kuria sakiniu pabaigas ,o ne zaidejau.Taigi trim Nadyro isakymam :) .As nepritariu.

_________________
Arcoras- kerstingas beprotis. Likusieji


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1 2 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited