Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-03-28 19:09

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1 2 »
Author Message
 Post subject: Roll back vs flash back
PostPosted: 2009-10-15 10:39 
Offline
User avatar

Joined: 2006-05-10 10:34
Posts: 98
Location: Kaunas
<<<moderated by shizzar: išskirta iš RPG slengo žodynėlio, kadangi ta tema nėra skirta diskusijoms>>>

as retai darau rolbekus tik vadinu tai flešbekais :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-15 11:03 
Offline

Joined: 2002-12-06 0:32
Posts: 1514
Location: Vilnius
kad Flashbekai (ar flashforwardai) yra truputi kitas dalykas (apie kuriuos plačiau galėtų papasakot Raindogas). Flashbekai tai kai PC prisimena kažką kas įvyko, dažnai jis prisimena kas turėtų būt, tik esmė yra prisiminti kaip tai įvyko ir kokią įtaką tai turi dabartiniam veikėjui.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-15 11:55 
Offline
User avatar

Joined: 2006-05-10 10:34
Posts: 98
Location: Kaunas
o jei tai prisimena meistras o ne pc tai tada rolbekas?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-15 12:51 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
Roll back'as yra kažkokios klaidos ištaisymas. Žaidėjai iškeliauja, nepasiėmę maisto, nes meistras užmiršo jiems pasakyti, kad keliauti reikės savaitę, todėl, dažaidus iki pirmos nakvynės, reikia roll backinti ir atžaisti maisto pirkimą. Arba vienas žaidėjas nuveda visą grupę į šiaurę į Tigro Akies Amuleto šventyklą, o vėliau pasirodo, kad kitas žaidėjas tą Tigro Akies Amuletą nešioja ant kaklo nuo pat žaidimo pradžios, tik užmiršo tai pasakyti kitiems, taigi į Šiaurę nereikėjo eiti, todėl rollbackinama ir einama į pietus.

Tuo tarpu flash backas yra ne klaidos atitaisymas, o kaip ir žaidimo siužeto dalis: meistras iš pat pradžių buvo sumanęs (ar bent jau apsimeta, kad buvo). "Jūs išeinate iš miško ir matote sudegintą kaimą. Tai jums iškart primena savo pirmąjį susidūrimą su orkais - jūs tada dar buvot jauni ir nepatyrę, o orkai užvirto jūsų gimtąjį kaimelį netikėtai..." meistras išsitraukia kaimo planą ir atžaidžiamas kombatas "iš anų laikų". Kombato metu vienas iš PC, tarkim, nukerta vienam orkui ausį. Kai flash backas baigtas, veiksmas vėl persikelia į "dabartį". Žaidėjai iš vienintelio likusio gyvo kaimiečio sužino, kad šitą kaimą sudegino orkai, kuriems vadovavo vienaausis atamanas...

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-15 14:48 
Offline

Joined: 2002-12-06 0:32
Posts: 1514
Location: Vilnius
Dar pridesiu asmeninę nuomonę - flashbekai smagu, o rollbackai visada blogai. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-16 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
gijas wrote:
Dar pridesiu asmeninę nuomonę - flashbekai smagu, o rollbackai visada blogai. :)
Jei rollbackai visada būtų blogai jų niekas nedarytu :P. Tad nereikia taip kategoriškai. Praktiškai tai žaidimo atsukimas iki situacijos kai kažkas buvo praleista. Tai nėra žaidimo istorijos dalis ar dar kažkas, tiesiog pavadinimas ganėtinai paprastam veiskmui.

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-16 13:42 
Offline

Joined: 2002-12-06 0:32
Posts: 1514
Location: Vilnius
Todėl ir parašiau, kad tai mano nuomonė. Kas taip negalvoja tai ir daro. Jau kažkada kalbėjom, kodėl rollbackai yra blogai. Reikia paieškoti senuose postuose..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-16 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
Sakyčiau tiesiog metodas spręsti problemas. Shizzaro pvz kur su Šiaure, tai nėra reikalo rollbakinti. Sėkmingai atžaidinėja žmonės kaip duoda į kaulus tam vienam kuris pamiršo pranešti ir kaip keliauja atgal.

Tačiau nemažai yra situacijų kur istorija dėl nesusikalbėjimo ar dar ko pakliūną į spąstus. GMas stengiasi kad situaciją į tokią vietą nepakliūtų, tačiau negali pilnai Railroadinti žaidėjų tad jie kartais patys pridirba. Kai pridirbama dėl kažkokios smulkmenos ir įpatingai dėl kažkokios pamirštos savybės arba tiesiog klaidos, tai yra įrankis tiesiog pataisyti istoriją prieš nudardant jai į groivį.

Nors praktikoje Rollbakas naudojamas grynai dėl matematinių ir techninių dalykų :). Žmonės kurie sistema ne per daug remiasi ras jiems daug mažiau panaudojimų .

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-16 14:54 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-09 15:07
Posts: 959
Tu pats ka tik pateikiai pavyzdi, kur rollback'as yra blogai.
"pvz kur su Šiaure, tai nėra reikalo rollbakinti. Sėkmingai atžaidinėja žmonės kaip duoda į kaulus tam vienam kuris pamiršo pranešti ir kaip keliauja atgal. " - tai gerai - cia ir nera jokio rollback'o ir viskas ok.

bet kai a) mestras tingi nukrypti nuo savo railroad'o
b) pasiduoda zhaideju "najezdams", kad "nu kaip gi mes galejom nepastebeti?? tu ka, manai mes visihki debilai??"
arba c) tiesio &*^*&^ pats meistras, kuris tik dabar pagalvojo apie shita momenta -

tai tampa rollback'u.

Ir rollback'as visada blogai, nes skirtingai nuo flashback'o - griauna pasaulio, istorijos ir sessijos vientisuma.

_________________
Master.... Prosto Master


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-10-16 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
Narfuin wrote:
Ir rollback'as visada blogai, nes skirtingai nuo flashback'o - griauna pasaulio, istorijos ir sessijos vientisuma.
Tikrai vengčiau tokių kategoriškų teiginių kaip "visada". Kai rollbakinama nes partis nusibaigė nes niekas nepasiėmė virvės gal ir overkilas (yra kitas terminas pavadinimu handwave, kai meistras tiesiog pasako nu ok turite jūs tą virvę negi dabar atžaidinėsime kai jūs ją perkate).

Taip rollbakas yra kaip sakoma "blunt tool". Ir taip jį reikia stengtis naudoti rečiau nes jūsų išvardini dalykai tikrai jam būdingi (griauna istorijos vientisumą ir maišo savanoriškam įsijautimui). Tačiau nesiruošiu būti labai kategoriškas ir teigti jog tai visada blogai. Kartais yra geriau leisti istorijai atsisukti negu turėti situaciją kai visi lyg citriną kandę atžaidinėja kaip jie nusibaiginėja...

Ir taip manau meistrams kurie nevaržo savęs sistema tai yra gerokai rečiau naudingas įrankis. kai kauliukai negali nuspręsti žaidimo už meistrą situacijų be išeities būna gerokai mažiau. Tačiau kai kuriais atvejais meistras renkasi galimybę kauliukam valdyti žaidimą (kodėl tai gali būti pasirinkta yra atskiras klausimas ir abu metodai turi savo pranašumus) tuomet dėl tikimybių teorijos įpatumų kartais nutinka labai negeri dalykai kuriuos reikia vienaip ar kitaip spręsti.

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1 2 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited