Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2019-09-19 19:51

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 3 4 »
Author Message
PostPosted: 2010-05-03 10:38 
Offline
User avatar

Joined: 2009-03-14 23:01
Posts: 198
Location: Trakai
Neseniai supratau, kad mano vedamo žaidimo atmosfera manęs netenkina. Šiaip meistrauju warhammer 40k kampaniją. Setingas yra karinis, epinis, gotikinis, vietomis atsiduodantis c-punk'u ar neo-noir'u, nagrinėjamos stagnacijos, fanatizmo, religijų, vidinio "corruption" ir nekaltumo temos. Bent jau tai yra tai, ką aš randu šiame settinge ir ką noriu parodyti savo žaidėjams. Deja, pastaruoju metu pc dėka žaidimo atmosfera vis labiau primena komediją, geriausiu atveju - holivudinį veiksmo filmą. Aš ne prieš, kad žmonėms būtų smagu net ir niūriam settinge galima kartais pajuokaut, bet IMO žaidimas pasiekia farsą(big badass guns stiliuje). Su PC jau kalbėjau, sakė pasistengs, bet gal turit kokių patarimų ką aš dar kaip gm galėčiau padaryti? :)

P.S. Kadangi klausimas man asmeniškai yra svarbus, norėtus konstruktyvių patarimų, o ne "ieškokis kitų žaidėjų", man maniškiai patinka.


Top
   
PostPosted: 2010-05-04 0:28 
Offline
User avatar

Joined: 2007-09-17 17:01
Posts: 200
Pagrindinį žingsnį tu jau padarei, atvirai pakalbėjei su žaidėjais. O šiaip tai čia kėbli situacija, nes jei žaidėkai ateina pasilinksminti, tai joks GM'as jiems to nesutrukdys padaryti :)

Jei rimčiau, nors universalių taisyklių RPG nėra, ir kas tinka vienai grupei, visai nebūtinai tiks kitai, tačiau galiu pasidalinti keliais savo bandytais manevrais.

Pirmas. Bausmės :) Stengiuosi to niekada nedaryti, bet grubiai tariant, jei PC gręsia mirtinas pavojus, jie surimtėja. Jei paleistas ne vietoj ir nelaiku juokelis išsiverčia į pakankamai baisias pasekmes, žaidėjai dažniausiai surimtėja. Jei ant kulnų lipa monstras, nuo kurio galima išsigelbėti tik veikiant greitai ir padedant sėkmei, tas irgi priverčia surimtėti. Bet vis tik šitas metodas turi pakankamai neigiamų pasekmių... tad nesiimčiau jo rekomenduoti.

Antras. Apdovanojimai. Įmesk kokią nors mechaniką apdovanojančia už elgesį žanro rėmuose. +1 kauliukas, +1 prie metimo, +1 fate pointas ir t.t. Bet ne po sesijos, o iš karto. Nors galiu įtarti, kad viena iš tokios situacijos priežasčių yra ta, jog PC gali sau leisti būti trigger happy, tad dabartinė žaidimo mechanika turbūt yra jų pusėje. Todėl reikia gerai pagalvoti koks apdovanojimas jiems atrodys vertingas. O ir šiaip, turėk galvoje, kad žaidėjai žaidime, kaip ir apskritai žmonės gyvenime, daro tai ką suvokia kaip geriausią pasirinkimą. Kitaip tarianr žaidėjas visada juda jam patogiausia trajektorija. Nesitikėk kad jie ją pakeis, jei GM'as jiems nesukurs kito patrauklaus kelio.

Trečias, rodos akivaizdus, bet aš pats neretai jį pražiopsau. Kaip žaidimo moderatorius, GM'as didele dalimi valdo žaidimo nuotaiką. Praleidi vieną kitą oftopinį juokelį, atsakai juoku pats, ir paskui labai sunku gražinti žaidimą į vėžias. Po kurio laiko žaidėjai įpranta prie atmosferos ir jų nebereikia prižiūrėti. Gali net pamėginti sukurti gerą precedentą. Padaryk vieną sesiją neįprastu metu neįprastoje vietoje. Žaidėjai tuomet bent pradžioje bus lengviau palenkiami. Ir turės progą patys pamatyti kaip gali būti kitaip. Nežinau kaip tavo grupei, bet man visada pasiteisina sesijos nuo vėlyvo vakaro iki nušvintant :)

Na ir pabaigai, reikia neužsimiršti, kad vis tik svarbiau jog visiems linksma, nei kad žaidimas vyktų "teisingai". Taip kad nesimesk į kraštutinums, ieškok aukso vidurio ;)
Skargan wrote:
Neseniai supratau, kad mano vedamo žaidimo atmosfera manęs netenkina. Šiaip meistrauju warhammer 40k kampaniją. Setingas yra karinis, epinis, <...>(big badass guns stiliuje). Su PC jau kalbėjau, sakė pasistengs, bet gal turit kokių patarimų ką aš dar kaip gm galėčiau padaryti? :)

_________________
_________________________________________

IRONic WOLF RPG BLOG
http://ironicvolf.blogspot.com/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-04 23:28 
Offline
User avatar

Joined: 2009-03-14 23:01
Posts: 198
Location: Trakai
Dėkui už patarimus, tikiuos pagelbės. Vienaip ar kitaip - idėjos tikrai geros. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-05 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 2003-03-05 17:22
Posts: 575
Location: Vilnius
dar vienas pasiulymas - mastymas ir veiksmas real time: jei partis sedi antram aukshte, o pirmam aukshte pasigirsta zhingsniai - ka daryt jie turi sumastyt per 20 sekundzhiu, kol zhingsniai pasieks antra aukshta. Jei jie sedi pit'e su kylanchiu vandeniu - kaip vizualine priemone uzhdegi mazha zhvakute (atskaichiaves jos degimo ilgi priesh tai:) - jus turit laiko, kol uzhges zhvake. Tokiu atveju tiesiog neliks laiko pokshtams:)

_________________
©Toxis


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-05 13:19 
Offline
User avatar

Joined: 2004-04-22 18:10
Posts: 766
Location: didelis
dar esu girdėjęs, kad DnD pasaulyje labai gerai paveikia, kai iš dangaus pradeda kristi keisti daiktai... pvz. immune to magic, armor piercing refrigerator. :twisted:

_________________
Exposed, maybe, to a little Communist Propaganda. Briefly.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-05 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 2004-01-28 13:33
Posts: 1224
Location: Vilnius
Jauja wrote:
dar esu girdėjęs, kad DnD pasaulyje labai gerai paveikia, kai iš dangaus pradeda kristi keisti daiktai... pvz. immune to magic, armor piercing refrigerator. :twisted:
Jep, šitą tai nuo seno mėgdavau. Visada kala kiaurai šarvus :D

_________________
The cake is a lie


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-05 19:58 
Offline

Joined: 2006-12-30 21:24
Posts: 339
Location: wien
nesu didelis DnD sistemos zinovas, bet realiai noreciau patarti is kurybines puses... tikiuosi i tema.

Nezinodamas kaip vedi zaidima, bet suprasdamas, jog nori ivesti siurpumo ir "negatyvumo" i zaidima visu pirma apmastyk kokias situacijas pateiki savo zaidejams.

Jeigu zaidimo metu vystosi offtopic'as pamegink *kaip ir kiti sake* nustebinti zaidejus.

taigi patarimas : visu pirma kurdamas negatyvu pasauli, nepamirsk prideti tu niuriu, nemaloniu detaliu, kurios net ir linksmus zaidejus verstu is kulnu. Toks jau yra didelis tikslas pagrindiniu rpg zaidimu - detaliskumas.
... taigi jeigu Tavo sukurta atmosfera vercia zaidejus susikoncentruoti i nemolonias detalias ir "siurprizus", taip gali palaikyti ju demesinguma zaidimo metu.
tarkim ieinant i nauja setinga prikurk kazka tokio, kas zaidejams (veikejams) butu nemalonu ir verstu juos jaustis nepatogiai, atsargiai, tiketis nemalonumu.

tikiuosi, kad pades.
sekmes
:wink:

_________________
Twilight is highschool musical with vampires.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-05 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1410
Location: Vilnius
Mano asmenine nuomone vis tik nereikėtų atmesti to „veikėjų baudimo“. Kai veikėjai susiduria su gerokai stipresniu už save priešu ir yra priversti nuolat bėgti ir slapstytis, kai negali pasitikėti niekuo, niekur ir niekada negali atsipalaiduoti – tai pakankami gerai veikia.

Būtų įdomu, jei Laimonas konkretizuotų, kokias neigiamas pasekmes jis turėjo galvoje? Nes pats, kiek pamenu, šiuos metodus taikė pakankamai negailestingai :P

_________________
„Ne tik levas GM, bet ir kaip zmogus gajdys“ (c) gre


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-06 12:47 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
ghoul wrote:
Mano asmenine nuomone vis tik nereikėtų atmesti to „veikėjų baudimo“. Kai veikėjai susiduria su gerokai stipresniu už save priešu ir yra priversti nuolat bėgti ir slapstytis, kai negali pasitikėti niekuo, niekur ir niekada negali atsipalaiduoti – tai pakankami gerai veikia.

Būtų įdomu, jei Laimonas konkretizuotų, kokias neigiamas pasekmes jis turėjo galvoje? Nes pats, kiek pamenu, šiuos metodus taikė pakankamai negailestingai :P
O labai paprastą pasekmę. Tai nebus žaidėjams fun ir jie ramiai gali nutarti užsiimti kuom nors geresniu nei žaisti žaidimą kluriame jie helpless.

Aš nesunkiai galiu pamatyti tokio žaidimo naudą ir malonumą, tačiau defaultinis make believe žaidimų modas, kad esi geresnis ir geresnėje padėtyje nei realybėje.

Having sayed that pakylėti žaidimo pasekmių lygį aukščiau yra bene pagrindinis įrankis patamsinti žaidimą. Failure/stupidity means death or worse (WH 40K Worse turi galėti padaryti).

Plius dar vienas "negražus", bet veiksmingas: spaudimas ant moralės. Trigger happy žaidėjai jaučiasi laisvai kol jų veiksmų pasekmės tai yra "statistika". "Jūs užmšėte tiek ir tiek "blogiukų" judame toliau" skiriasi radikaliai nuo "Po jūsų pasišaudymo matote, kad jus užpuolę humanoidai buvo nedavalgę vargšai. Girdite kukčiojimą su keistu burbuliuojančiu garsu. Už pertvaros randade mažą mergatę šalia bolterio sumaitoto kūno. Iš peršautos krutinės burbuliuodamas srūva kraujas. Panašu, kad čia tavo bolterio padaryta žala."

Grafiškai pavaizdavus jo personažo veiksmų pasekmes jos tampa geriau suvokiamos žaidėjams. Ir tada ar žaidėjas nustos daryti nesamones ar darys nesamones suvokdamas jų pasekmes nebekeičia esmės. You Win either way. Na blogiausiu atveju atriša tau rankas užmesti ant jo jau minėtą šaldytuvą.

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-05-07 1:46 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1410
Location: Vilnius
Aivaras wrote:
Po jūsų pasišaudymo matote, kad jus užpuolę humanoidai buvo nedavalgę vargšai. Girdite kukčiojimą su keistu burbuliuojančiu garsu. Už pertvaros randade mažą mergatę šalia bolterio sumaitoto kūno. Iš peršautos krutinės burbuliuodamas srūva kraujas. Panašu, kad čia tavo bolterio padaryta žala.
Bandžiau. Vidutiniam statistiniam roleplayeriui tai neveikia. Ir penktą kartą aprašinėjant sumaitotus kūnus banaliai nusibosta išgalvoti grafiškas detales :)

_________________
„Ne tik levas GM, bet ir kaip zmogus gajdys“ (c) gre


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1 2 3 4 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited