Pagrindinį žingsnį tu jau padarei, atvirai pakalbėjei su žaidėjais. O šiaip tai čia kėbli situacija, nes jei žaidėkai ateina pasilinksminti, tai joks GM'as jiems to nesutrukdys padaryti
Jei rimčiau, nors universalių taisyklių RPG nėra, ir kas tinka vienai grupei, visai nebūtinai tiks kitai, tačiau galiu pasidalinti keliais savo bandytais manevrais.
Pirmas. Bausmės
Stengiuosi to niekada nedaryti, bet grubiai tariant, jei PC gręsia mirtinas pavojus, jie surimtėja. Jei paleistas ne vietoj ir nelaiku juokelis išsiverčia į pakankamai baisias pasekmes, žaidėjai dažniausiai surimtėja. Jei ant kulnų lipa monstras, nuo kurio galima išsigelbėti tik veikiant greitai ir padedant sėkmei, tas irgi priverčia surimtėti. Bet vis tik šitas metodas turi pakankamai neigiamų pasekmių... tad nesiimčiau jo rekomenduoti.
Antras. Apdovanojimai. Įmesk kokią nors mechaniką apdovanojančia už elgesį žanro rėmuose. +1 kauliukas, +1 prie metimo, +1 fate pointas ir t.t. Bet ne po sesijos, o iš karto. Nors galiu įtarti, kad viena iš tokios situacijos priežasčių yra ta, jog PC gali sau leisti būti trigger happy, tad dabartinė žaidimo mechanika turbūt yra jų pusėje. Todėl reikia gerai pagalvoti koks apdovanojimas jiems atrodys vertingas. O ir šiaip, turėk galvoje, kad žaidėjai žaidime, kaip ir apskritai žmonės gyvenime, daro tai ką suvokia kaip geriausią pasirinkimą. Kitaip tarianr žaidėjas visada juda jam patogiausia trajektorija. Nesitikėk kad jie ją pakeis, jei GM'as jiems nesukurs kito patrauklaus kelio.
Trečias, rodos akivaizdus, bet aš pats neretai jį pražiopsau. Kaip žaidimo moderatorius, GM'as didele dalimi valdo žaidimo nuotaiką. Praleidi vieną kitą oftopinį juokelį, atsakai juoku pats, ir paskui labai sunku gražinti žaidimą į vėžias. Po kurio laiko žaidėjai įpranta prie atmosferos ir jų nebereikia prižiūrėti. Gali net pamėginti sukurti gerą precedentą. Padaryk vieną sesiją neįprastu metu neįprastoje vietoje. Žaidėjai tuomet bent pradžioje bus lengviau palenkiami. Ir turės progą patys pamatyti kaip gali būti kitaip. Nežinau kaip tavo grupei, bet man visada pasiteisina sesijos nuo vėlyvo vakaro iki nušvintant
Na ir pabaigai, reikia neužsimiršti, kad vis tik svarbiau jog visiems linksma, nei kad žaidimas vyktų "teisingai". Taip kad nesimesk į kraštutinums, ieškok aukso vidurio
Neseniai supratau, kad mano vedamo žaidimo atmosfera manęs netenkina. Šiaip meistrauju warhammer 40k kampaniją. Setingas yra karinis, epinis, <...>(big badass guns stiliuje). Su PC jau kalbėjau, sakė pasistengs, bet gal turit kokių patarimų ką aš dar kaip gm galėčiau padaryti?
_________________
_________________________________________
IRONic WOLF RPG BLOG
http://ironicvolf.blogspot.com/