Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-04-19 7:05

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1 2 »
Author Message
PostPosted: 2010-11-21 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 2009-03-14 23:01
Posts: 198
Location: Trakai
Per rpg fiestą žaidžiau(prasedėjau) CP 2020 pas Gamblerį. Po to turėjome diskusiją apie tai, ar įmanomas yra cyberpunk žanro žaidimas su socialiniais elementais. Mane eilė žaidusių žmonių išdurnino kad aš ėjau žaisti cyberpunk tikėdamasis vaidmenų žaidimo. Tad turiu klausimą - ar aš esu vienintelis, tikintis, kad cyberpunką įmanoma žaisti ne tik kaip hack'n'slash crawl'ą? Negi niekas nėra matęs Matricos, Ghost in the Shell, Blade Runner, Equilibrium, žaidęs Deus Ex ir t.t.? Taip, cyberpunke kautynės yra svarbus elementas, bet veikėjai turi vardus, motyvacijas, vyksta intrigos ir t.t. Negi tai nėra tinkama terpė rpg(vaidmenų!) žaidimui?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-21 23:39 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Na, Matrica kaip socialinio RPG pavyzdys tai ne visai tinkamas. Greičiau puikiai tiktų iliustruoti Hack n' Slashus :) Apie Equilibrium išvis net nekalbėsiu. Keista matyti šiuos du stilingo hack&slash filmus viename sąraše su Ghost in the Shell bei Blade Runner.

Įmanomas socialinis žaidimas, aišku įmanomas. Bet nebūtinas. Jei iš anksto apie žaidimą nieko nežinojai, tai grubiai yra 50% šansas kad jis bus socialinis arba ne socialinis, nepriklausomai nuo settingo. Taip sakant, nederėtų jausti kažkokių nuoskaudų vien todėl, kad nepataikei į tokį žaidimą kokio norėtum. Toks jau tas fiestų ar apskritai meistravimo nepažįstamiems trūkumas. Meistraujant seniems draugams, lengviau paruošti visiems-tinkantį žaidimą.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 2:38 
Offline
User avatar

Joined: 2004-05-18 18:12
Posts: 13
Location: Vilnius
Is CP galima vienodai padaryti ir hack'n'slash ir socialini zaidima. Taip pat kaip is klasikinio high fantasy, kosminiu operu, steampunko ir absoliuciai bet kurio settingo, kuriame nera nieko kas trukdytu tai padaryti.
O jeigu tau taktiniai/kombatiniai zaidimai taip grieztai nera priimtini tai tiesiog siulau uzsiregistruojant i sesija tiesiogiai paklausti meistro koks bus tas zaidimas. Nes pagal tavo komentara apie Gambler zaidima as galiu spresti kad pavyzdziui man pas ji zaisti patiktu :)

_________________
In my being nothing is, nothing becomes, nothing is not


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 4:03 
Offline
User avatar

Joined: 2005-09-24 23:08
Posts: 1449
Location: Vilniaus kaimas
šiaip čia vėlgi pasimato didelis mūsų rollplayeriu pasidalinimas į TRPG ir RP žaidėjus ;D
Man pačiam atrodo kad realiai nereikia pamiršt abieju, bet svarbiau yra tai ko reikia siužetui ir žaidėjams ;D
Bėda yra tik tada kai pusė parčio nori vieno, pusė - kito ;D.
Čia realiai tas pats klausimas kiek procentų combato per sesiją reikia.


O su nomadu dėl ekvilibriumo (matricos matyt irgi) nesutikciau. Isivaizduokim ekvilibriumą kaip rpg sesiją. Klausimas, kiek laiko trunka combatas - o jeigu jo, rezultatas yra genetuojama vieno metimo per sceną. O visas ilgas dėmesys žaidėjo ir meistro yra skiriamas aprašyt būsenai veikėjo? Emocijų buvimo ar nebuvimo reikalingumui?
Kol kadre herojus tyli, ir rodoma minia kuri eina yra sprendžiami (metimais ar kitais sisteminias ar nesisteminias metodais) kaip pasielgta bus, kaip atrodo aplinka.
Isleidžia klerikas style pointą ir jo vaikas pamato ji nevartojantį vaistų. Sugalvoja žaidėjas, kad būtų gerai grįžt prie savo elitnio darbo, nes emocijų jam nereikia, ir meistras įmeta jam šunį, neišmeta metimo zaidėjas ir turi juo pasirūpint - nugali emocijos kurių nori atsikratyt, čia ateina milicija ir išgirsta cypimą šuns bagažinėj. Ir taip nenorėdamas žaidėjas sprendžia situsciją be gero sprendimo pasirinkdamas smurtą. Vienas metimas arba net jo nėra, milicininkai miršta.
Tada vėl mėtoma - emocijos, psichinė būklė. Atžidžiamos vidinės mintys ir būsena ir t.t.


Kuo ne rpg? Personažas yra, rolė irgi, ji atžaidžama puikiai, taktinis kombatas pamirstas ir nenaudojmas. ;D


O by the way, kažkaip reikėtų išmokt idealiom proprcijom jungt geimistinį adventure ir socialinį bei psichologinį rpg... ;D

_________________
I've seen your version of sanity. It bores me.


Last edited by XXIcentury on 2010-11-22 12:00, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 7:58 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
O su nomadu dėl ekvilibriumo (matricos matyt irgi) nesutikciau.
Quote:
Kuo ne rpg? Personažas yra, rolė irgi
RPG gi, RPG. Tik nelabai socialinis. Nebent tavo socialines interakcijas realiame gyvenime irgi didžiaja dalimi sudaro žmonių žudymas :roll: Matricos atveju - ir niekuo dėtų civilių bei savo darbą dirbančių policininkų / saugos tarnybų darbuotojų, teisinantis ol' good "kas ne su mumis tas prieš mus". ;)

Kad apskritai Matricos ar Equilibrium pasauliuose galima padaryti ir kuo socialiausius žaidimus tai nesiginčyju. Bet konkrečiai filmai tėra stilingi bojevykai.

Atsiprašau už offtopic'ą.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 2009-03-14 23:01
Posts: 198
Location: Trakai
Atsakymas į offtopicą: Matricą ir Equilibriumą labiau paminėjau todėl, kad jie buvo vieni iš pirmų cp vaizdinių šovusių į galvą, bet aš jau beveik buvau susiruošęs meistrauti Matricos rpg šitoje fiestoje. Taip, filmai yra koviniai, BET su mintim ir su potencialu vystyti socialinį interactioną.

Equilibriumą XXIcentury neblogai apžvelgė, o dėl matricos - mes pamirštam tokias setingo grožybes kaip rogue programos, žmones kurie sudarinėja sanderius su mašinomis ir t.t. Siūlau pažiūrėti Animatrix, kuri tikrai suteiks puikių idėjų rpg istorijoms tame setinge.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 12:01 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
Skargano pirmasis postas jau yra nekorektiškas: galima susidaryti įspūdį, kad yra tik dviejų rūšių žaidimai - hack'n'slash ir socialinis RPG.

Negaliu savęs pavadinti dideliu Cyberpunk žinovu ar net mėgėju, bet turiu tam tikrą nuomonę apie šį žanrą. Pagrindinė CP tema - konfliktas tarp individo ir sistemos, todėl man defaultinis CP žaidimas atrodytų "trys aklos pelės", kai personažai susiduria su kažkuo dideliu ir galingu, ko neturi sąlygų net įvertinti, nebent krimstelti kažkur truputį, bet šiaip realiai nugalėti neturi jokių šansų. Tokio tipo žaidimas tikrai nėra h'n's, bet ir socialiniu aš jo nepavadinčiau.

Kalbėti apie "socialinių elementų" neįmanomumą yra apskritai kvaila: net pačiam hardkoriškiausiam h'n's dungeon crawl, kuriame veikėjai tėra tik pakabos ginklams ir skillams, galima apturėti labai linksmų verbalinės interakcijos tarp PC ir (N)PC scenų, kurias aš būčiau linkęs vadinti "socialiniu elementu".

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 2005-09-24 23:08
Posts: 1449
Location: Vilniaus kaimas
ryte šiek tiek šviežesne galva:

Tam tikra prasme praplėtojant shizzaro pastebėjimą apie dviejų polių išskyrimą, (hack and slash ir socialinis) nepersiplėčiant to, kad labai sunku apibrėžt kada žaidimas yra toks, kada vienoks. Kaip pavyzdys, jeigu vyksta kožkokia kova tiesiog, nes taip liepė meistras "pajautėt norą išeit iš tavernos ir ten prie jūsų prisikniso" ar vyksta kova todėl, kad derantis dėl žemių klausimo buvo apšmeižtas vienas baronas kitam, abudu susipyko ir žaoidėjų nbuvo davesti iki karinių veiksmų pradžios ir visi žaidėjai prisijungė prie norimos ir reikiamos pusės. Jau tik po motyvacijos prasideda kombatas ir jis bus toks ar ne toks takrinis kaip žaidėjai ir meistrai yra įpratę. Manau ir tą ir tą, jeio truks ilgai galima vadint hack and slash tipo žaidimu (nors man labaiu patinka Taktinis RPG :D)


Aš pats išskirčiau du kitokius polius:
A: Akcentuojamas geimistinis kampas
B: Akcentuojamas storytelinginis kampas

A yra labaiu linkęs turėti TRPG elementų, o B socialinio/emocinio ir kitokio pobūdžio bruožų, tačiau net ir tai iki galo nėra teisinga.

Būtent ekvilibriuomo pvz aš stengiaus parodyti, kad jis galėtų (jei tai būtų sesija, o ne filmas) sužaistas ir kaip B tipo dalykas.

Ką aš noriu pasakyti iš tiesų, tai tieisog tai, jog nepaprastai sunku išskirti kažkokias ašis kuriose laipsniškai judame -2 -1 0 +1 +2 (:D) tarp,. pvz True Rolplayjaus ir Mucnhkinizmo (Minmaxinimo gal net labaiu tinka)
Nes realiai įmanomo visokios iškrypusios/neiškrypusios kombinacijos.

Pažiūrėkit papraščiausius filmų žantus. Drama, Komedija, Romantinis filmas, Veiksmo, etc.
Gali jungti du, tris, keturis, visus (būtų sudėtinga, bet manau įmanoma)

Kodėl aš išskiriu būtent (va, kaip gal vos vos geriau sugalvojau) Geimistinį ir Negeimistinį kampus (t.y. skalę nuo vieno iki kito, kurioje jau galima važinėti ir neturėti problemų):
Papraščiausias žaidimo tiksas yra rodyklė. Jei partis surinko laimėti, nugalėti, įveikti chalenge, kuris prieš ją (ar individualiems playeriams) pateiktas ir žaidimas pagal taisykles (ar laisva forma) žaidžiamas kad jį sužaisti/pereiti (tai vėlgi nėra pagal apibrežimą blogas dalykas) -> geimistinis kampas.

Kitu atveju prasideda - mums svarbu 1- veikėjų socialinė būsena, 2- siužeto eiga, 3- asmenių veikėjo emocijų plėtojamas, 4- charakterio išžaidimas, ir t.t. čia kiekvienas skaičius yra kryptis, kuria tolstame nuo geimistinio žaidimo stiliaus.

Skargan klausimas akivaizdų atsakymą turi, taip, įmanoma.
Problema/na, diskutuotinas dalykas yra tai, kiek ir kaip klasifikuoti, nors iš tiesų toks klausiams nros ir šiek tiek domina mane, manau daugumai pakliūna į teritoriją "O kam to reikia" ir arba "o ką tas man duos"
Čia man įdomios rzu gautos lentelės ir skaičiai, bet vėlgi, idealestis matavimo skalės variantas turėtų atrodyti kažkaip taip (absoliučiai iš lempos nes nebėra laiko):

visur: 0 - nebuvo, 1 - truputi buvo, ... 4- dominavo 5 - pagrindinis žaidimo aspektas

Rollplayjus: 0 1 2 3 4 5
Kauliukų mėtymas: 0-5
Taktinės kovos: 0-5
Siužetas: 0-5
Veikėjų asmenybės: 0-5
Emocinis nagrinėjimas: 0-5
Npc išbaigtumas: 0-5
ir t.t.

Jeigu rzu primintų anketos turėtus punktus (pas žaidėjus, nes meistro anketa man pasirode worthless tam tikrom prasmėm, kuriss kalbūt kitur ar kitu laiku) tai realiai jų daugumą ašių reiktų sudėt atskirai.
Pvz visai glėtų būt žaidimas su Roll play ir roleplay turinčius po 5 mano siūlomoj skalėj. pvz mechanika, kur pirma metama, tarkim prieš sceną, kombatą a rbeleką kas vyksta. ir pagal rezultatąžaidėjai ir meistras atroleplayina npc ir žaidėjų reakcijas, veiksmus ir žodžius. ir gali būti mėtoma dažnai ir roleplayinama itin kokybiškai.

Pas mane gavosi postas kažkas tarpinio tarp atsakymo į šitą diskusiją, norėto komentaro įmesti į fiestos temą ir apskritai savo norimos problemos iškėlimo, bet manau nesigilinam su tuo ar jis vietoj ar ne, nes per tris temas šnekėt apie tą patį nesinori.

_________________
I've seen your version of sanity. It bores me.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 13:07 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Problema/na, diskutuotinas dalykas yra tai, kiek ir kaip klasifikuoti, nors iš tiesų toks klausiams nros ir šiek tiek domina mane, manau daugumai pakliūna į teritoriją "O kam to reikia" ir arba "o ką tas man duos"
Mhm. Kam to reikia? :D Galbūt įdėjus daug darbo ir įmanoma sukurti vieningą socialumo matavimo sistemą konkrečiame RPG scenarijuje. Pavyzdžiui, galima prie žaidimo aprašymo nurodyti, kad nepriklausomi ekspertai socialumo lygį įvertino 45,6 skarganais kas maždaug atitinka Equilibrium (90% žaidime sutiktų naujų pažinčių tiesiog užmuši).
Visų antra, vertinti žaidimą tik pagal socialumo lygį yra baisiai lėkšta. Čia kaip vertinti moterį tik pagal... tiek to, nesiplėsim. Bet vis tiek žaidimas turi daug daugiau aspektų nei social vs h&s.

Paprasčiausia tiesiog nežaisti pas tuos meistrus, kurie nemoka ar nenori kurti tau patikančio stiliaus žaidimų. Aišku, kad sužinoti, reikia išbandyti.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2010-11-22 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 2005-09-24 23:08
Posts: 1449
Location: Vilniaus kaimas
Nomad wrote:
Equilibrium (90% žaidime sutiktų naujų pažinčių tiesiog užmuši).
Taigi bandžiau rašyt, jeigu tu sutinki ne pareigūną pertą, kurį iškart užmuši, o 15 pareigūnų, kuriuos priveiki vienu skill kontestu tai čia ne nauja pažintis.
Nauja pintis, pvz kitas klerikas, kuris pareikiamas taip, kad iš jo bendravimo pradedi abejot ar jis pats netyčia nenustojęs vartot vaistų. Tai pavyzdžiui filmo antagonistas, filmo love interest, vaikas. Čia yra personažai, o mookų visuose filmuose niekas neskaičiuoja.

Manai įmanomas absoličiai socialinis zombie survival game, kur veiksmas vyksta sqaugant išgyvenusiųjų grupę, su kuria vykstqa 90 procentų žaidimo, bet jų yra tarkim 20, o per visą žaidimą, per tuos 10 procentų laiko kombatui (ar net be jo, o gudriais planais, atsitraukimo būdais ir diversijom per tuos pačius 10 procentų) yra užmušama ~2000 zombių. čia užmuši 99,(0099)% "naujų pažinčių", tačiau ar žaidimas hack and slash? :D
Nomad wrote:
Bet vis tiek žaidimas turi daug daugiau aspektų nei social vs h&s.
Butent apie tą aš ir bandžiau kažką papezėt. :D

_________________
I've seen your version of sanity. It bores me.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1 2 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited