ryte šiek tiek šviežesne galva:
Tam tikra prasme praplėtojant shizzaro pastebėjimą apie dviejų polių išskyrimą, (hack and slash ir socialinis) nepersiplėčiant to, kad labai sunku apibrėžt kada žaidimas yra toks, kada vienoks. Kaip pavyzdys, jeigu vyksta kožkokia kova tiesiog, nes taip liepė meistras "pajautėt norą išeit iš tavernos ir ten prie jūsų prisikniso" ar vyksta kova todėl, kad derantis dėl žemių klausimo buvo apšmeižtas vienas baronas kitam, abudu susipyko ir žaoidėjų nbuvo davesti iki karinių veiksmų pradžios ir visi žaidėjai prisijungė prie norimos ir reikiamos pusės. Jau tik po motyvacijos prasideda kombatas ir jis bus toks ar ne toks takrinis kaip žaidėjai ir meistrai yra įpratę. Manau ir tą ir tą, jeio truks ilgai galima vadint hack and slash tipo žaidimu (nors man labaiu patinka Taktinis RPG
)
Aš pats išskirčiau du kitokius polius:
A: Akcentuojamas geimistinis kampas
B: Akcentuojamas storytelinginis kampas
A yra labaiu linkęs turėti TRPG elementų, o B socialinio/emocinio ir kitokio pobūdžio bruožų, tačiau net ir tai iki galo nėra teisinga.
Būtent ekvilibriuomo pvz aš stengiaus parodyti, kad jis galėtų (jei tai būtų sesija, o ne filmas) sužaistas ir kaip B tipo dalykas.
Ką aš noriu pasakyti iš tiesų, tai tieisog tai, jog nepaprastai sunku išskirti kažkokias ašis kuriose laipsniškai judame -2 -1 0 +1 +2 (:D) tarp,. pvz True Rolplayjaus ir Mucnhkinizmo (Minmaxinimo gal net labaiu tinka)
Nes realiai įmanomo visokios iškrypusios/neiškrypusios kombinacijos.
Pažiūrėkit papraščiausius filmų žantus. Drama, Komedija, Romantinis filmas, Veiksmo, etc.
Gali jungti du, tris, keturis, visus (būtų sudėtinga, bet manau įmanoma)
Kodėl aš išskiriu būtent (va, kaip gal vos vos geriau sugalvojau) Geimistinį ir Negeimistinį kampus (t.y. skalę nuo vieno iki kito, kurioje jau galima važinėti ir neturėti problemų):
Papraščiausias žaidimo tiksas yra rodyklė. Jei partis surinko laimėti, nugalėti, įveikti chalenge, kuris prieš ją (ar individualiems playeriams) pateiktas ir žaidimas pagal taisykles (ar laisva forma) žaidžiamas kad jį sužaisti/pereiti (tai vėlgi nėra pagal apibrežimą blogas dalykas) -> geimistinis kampas.
Kitu atveju prasideda - mums svarbu 1- veikėjų socialinė būsena, 2- siužeto eiga, 3- asmenių veikėjo emocijų plėtojamas, 4- charakterio išžaidimas, ir t.t. čia kiekvienas skaičius yra kryptis, kuria tolstame nuo geimistinio žaidimo stiliaus.
Skargan klausimas akivaizdų atsakymą turi, taip, įmanoma.
Problema/na, diskutuotinas dalykas yra tai, kiek ir kaip klasifikuoti, nors iš tiesų toks klausiams nros ir šiek tiek domina mane, manau daugumai pakliūna į teritoriją "O kam to reikia" ir arba "o ką tas man duos"
Čia man įdomios rzu gautos lentelės ir skaičiai, bet vėlgi, idealestis matavimo skalės variantas turėtų atrodyti kažkaip taip (absoliučiai iš lempos nes nebėra laiko):
visur: 0 - nebuvo, 1 - truputi buvo, ... 4- dominavo 5 - pagrindinis žaidimo aspektas
Rollplayjus: 0 1 2 3 4 5
Kauliukų mėtymas: 0-5
Taktinės kovos: 0-5
Siužetas: 0-5
Veikėjų asmenybės: 0-5
Emocinis nagrinėjimas: 0-5
Npc išbaigtumas: 0-5
ir t.t.
Jeigu rzu primintų anketos turėtus punktus (pas žaidėjus, nes meistro anketa man pasirode worthless tam tikrom prasmėm, kuriss kalbūt kitur ar kitu laiku) tai realiai jų daugumą ašių reiktų sudėt atskirai.
Pvz visai glėtų būt žaidimas su Roll play ir roleplay turinčius po 5 mano siūlomoj skalėj. pvz mechanika, kur pirma metama, tarkim prieš sceną, kombatą a rbeleką kas vyksta. ir pagal rezultatąžaidėjai ir meistras atroleplayina npc ir žaidėjų reakcijas, veiksmus ir žodžius. ir gali būti mėtoma dažnai ir roleplayinama itin kokybiškai.
Pas mane gavosi postas kažkas tarpinio tarp atsakymo į šitą diskusiją, norėto komentaro įmesti į fiestos temą ir apskritai savo norimos problemos iškėlimo, bet manau nesigilinam su tuo ar jis vietoj ar ne, nes per tris temas šnekėt apie tą patį nesinori.