Kadangi į tokį klausimą nėra vieno teisingo atsakymo, tiesiog duosiu keletą patarimų iš savo patirties.
Meistraudamas tu taip pat dalyvauji žaidime ir tau turi būti įdomu tai daryti. Kad taip būtų, tu pirma turi atsakyti sau į kelis klausimus.
Koks bus tavo žaidimo tipas? Tai gali būti vienos ar dviejų sesijų nuotykiai, poros mėnesių žaidimo periodas ar net daug metų trunkanti kampanija.
Koks bus tavo žaidimo stilius? Žaidimas gali būti orentuotas į istoriją (jausmai, santykiai, apgaulė, intrigos) arba į veiksmą (kovos, ginkluotė, tyrinėjimas, užduotys). Gali būti beveik bet kas tarp šitų dviejų variantų ir net dar daugiau įvairių stilių.
Kokios tavo žaidime bus centrinės tematikos? Įvairiems žaidimo stiliams yra būdingos skirtingos tematikos. Jeigu grupė kuriai tu meistrauji susirinko žudyti monstrų ir rasti magiškų ginklų, tai turbūt nei jiems nei tau nebus įdomu penkias valandas aiškintis kokį nors detektyvą. Lygiai taip pat, jeigu grupei įdomiau perteikti veikėjus ir jų išgyvenimus, nesibaigiančios kovos jiems greitai atsibos.
Kokiame pasaulyje ir laikmatyje vyksta tavo žaidimo veiksmas? Tai gali būti tolima ateitis, kai žmonija su pažangiom technologijom tyrinėja visatos paslaptis arba viduramžius primenantis fantastinės žemės kuriose konfliktuoja vietiniai karaliai. Vieta taip pat gali būti dabartinis mūsų pasaulis kuriame vampyrų klanai kovoja siekdami užtikrinti savo vietą hierarchijoje. Gali sugalvoti kas patinka tau arba skaityti įvairių sistemų knygas ir ką nors išsirinkti, nes dauguma sistemų yra pritaikytos žaisti specifiniame pasaulyje.
Kitas mano patarimas būtų prieš pradedant meistrauti arba net meistraujant tuo pačiu žaisti pas kitą meistrą. Kai esi žaidėjo vietoje jauti kas tau patinka ir kas galėtu būti geriau. Teigiamus dalykus gali inkorporuoti į savo meistraujamą žaidimą, o supratęs tai kas tau nepatiko, žinosi kokių klaidų nekartoti. Pasistenk pažaisti pas kuo daugiau skirtingų meistrų.
Pirma pasiūlyk pameistrauti savo draugams kurie irgi neturi daug patirties su vaidmenų žaidimais. Nesu matęs pradedančio žaidėjo, kurio atžaidimą galima būtų laikyti aukštos kokybės, o gero žaidimo meistravimui šitie sugebėjimai taip pat reikalingi. Nors vaidmenų žaidimai nėra toks užsiėmimas, kuriame tavo žaidimo laikas atspindėtų kaip gerai tau tai išeina, tačiau reikia šiek tiek pažaisti, kol pradedi suprasti kaip tai turi atrodyt. Toliau viską lemia tik tavo iškalba ir kūrybingumas, o ne patirtis.
Kiekvienam meistrui yra labai svarbu surasti žaidėjų su kuriais jam patinka kartu žaisti. Jeigu neišeis suburti žaidimo grupės iš savo draugų, parašyk forume, kad ieškai žaidėjų ir ką nori meistrauti. Taip pat žaisdamas pas kitus meistrus gali susipažinti su žaidėjais, kuriuos vėliau galėsi pakviesti į savo žaidimą.
Taip pat ypač meistravimui labai padeda domėjimasis apie tai. Daug naudingos informacijos gali sužinoti iš knygų. Kad ir ką meistrausi, galėčiau rekomenduoti Dungeons & Dragons 3.5 Dungeon Master's Guide pirmus 18 puslapių kur pateikiama informacija apie labai bendrus dalykus kaip žaidimo tempą, santykius su žaidėjais, balansą, taisyklių pritaikymą ir metagame. Daug gerų patarimų yra ir internete.
http://www.youtube.com/watch?v=DPIWNbXzyzE - apie žaidėjo perspektyvą.
Galiausiai noriu pasveikinti prisijungus prie nedidelės mūsų bendruomenės ir palinkėdamas sėkmės pasidalinti pora citatų iš savo minėtos knygos.
You’re a member of a select group. Truly, not everyone has the creativity and the dedication to be a Dungeon Master. Dungeon Mastering can be challenging, but it’s not a chore. You’re the lucky one out of
your entire circle of friends who play the game.
The power of creating worlds, controlling deities and dragons, and leading entire nations is in your hands. You are the master of the game—the rules, the setting, the action, and ultimately, the fun. This is a great deal of power, and you must use it wisely.
Aš forume nesu aktyvus, jei norėsi ko nors paklausti, mano Skype vardas Indecipher.