Forumas.Fantastika.lt

fantastika.lt forumas
Dabar yra 2017-06-23 21:10

Visos datos yra UTC + 3 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 10 pranešimai(ų) ] 

Ar žemiau aprašytos statistikos reikalingos sistemai?
Taip 86%  86%  [ 6 ]
Ne 14%  14%  [ 1 ]
Jeigu sistema padaryta taip, kad į tai atsižvelgia, tai jos nėra būtinos 0%  0%  [ 0 ]
Kitas variantas (paaiškinsiu forume) 0%  0%  [ 0 ]
Viso balsų : 7
Autorius Žinutė
Parašytas: 2013-02-27 21:36 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-10-15 16:36
Pranešimai: 51
Miestas: Vilnius
Veikėjo intelektas, išmintis (wisdom) or socialiniai gebėjimai kaip grasinimas, diplomatija, derėjimasis - kiek juos galima atžaisti? Jeigu sakykim žaidime išminties vidurkis yra 10, tai žaidėjui atžaisti veikėją su 17 išminties nėra įmanoma, nes jis pats nėra toks "išmintingas". Tas pats galioja ir su intelektu ir visais socialiniais sugebėjimais.

Aišku visada galima žaisti taip:

Ž: Noriu derėtis dėl šarvų kainos
M: Mesk "merchant"
Ž: Išviso 22
M: Nusiderėjai

arba situacija kai žaidėjai pateko į vietinių banditų pasalą:

Ž: Nedrįskit mūsų pulti nes... nes mes labai pikti ir nugalėsim jus! gal... -meta grasinimą ir gerai išmeta-
M: Visi išsigando ir pabėgo

Atitinkamai su situacijom, jeigu žaidėjas socialus, charizmatiškas ir gali gerai atžaisti derybas arba grasinimą, o metimas ir sugebėjimo lygis parodo, kad jam to nesiseka daryti, tai kažkaip blankiai gaunasi.

Ką noriu trumpai pasakyti, mano nuomone tokie veikėjo sugebėjimai kurių nėra galimybės atžaisti žaidimui nėra būtini. Aišku galima sakyti, kad tobulas žaidėjas žinodamas savo statistikas visada suras aukso viduriuką ir atžais būtent pagal savo sugebėjimus. Bet iš to vėl išplaukia, neatžaisi socialinių gebėjimų ar tokių dalykų kaip išmintingumo geriau negu pats tai sugebi kaip žaidėjas. Priedo nesu matęs žaidėjų kurie specialiai visą laiką sėkmingai žaistu kaip kvailiai, nes jų veikėjo intelektas žemas ar panašiai.

Tada kyla klausimas, kodėl "strength" iš žaidimo neišimti, gi jeigu veikėjo jėga didesnė negu žaidėjo, tai irgi neatitinka! Aš apie tai mąstau taip - tokie dalykai kaip jėga, vikrumas arba net sakykim koks nors "sugebėjimas padirbti dokumentus" tai jų praktiškai neįmanoma atžaisti, tai yra būtina sistemos dalis, dėl to jų negalima išimti.

Čia pokalbis šita tema, kuriuo aš ir kitas žmogus išdėstom truputi daugiau įdėjų šituo klausimu.

1: Man truputi nepatinka, kad beveik neįmanoma perteikti tų socialinių gebėjimų. Gerame žaidime viskas turi pridėti prie atmosferos, o jeigu veikėjas turi daug socialinių gebėjimų, bet žaidėjas nėra socialus, tai vien metimais tai perteikti nieko gero.
2.: cia reiktu zaideja pzinot
2: ir kurt chara kartu su zaideju
2: meistrui
1: Aišku atimti tokį faktorių irgi truputi minusas būtų visiškai išėmus socialinius gebėjimus, bet galima arba ką nors vietoj jų sugalvoti, kur dar galėtų veikėjas specializuotis be kovos, kad kompensuoti arba sugalvoti kokią nors orginalią sistemą.
2: ilgam camainui
2: ir jei meistras zino kad zaidejas nesocialus labai
2.: tai ir lenkt chara prie maziau socialaus
2: neturetu priesintis
2: toks zaidejas
2: na jo ir nuo sistemos priklauso
2: as tiesiog manau
2: jog imant kad ir ta pati dnd
2: jeigu yra skillas diplomacy
2: i ji reik kreipt demesi
2: jeigu jis mazas
2: o zaidejas gerai atzaidineja
2: tai visalaik meistras turi ivertinti tai
2: ir primint zaidejui
2: kas kart
2: kad norint pilnai isnaudot atzaidimo bonusa
2: reik kad ir skillas atitiktu
2: ant charsheeto
2: as tai asmeniskai labiau linkes i sistema kuri neturi socialo isvis
2: sistema grynai skirta fiziniams gebejimams personazo atspindeti
2: man manau tiktu labiausiai
2: nes protinius gebejimus vistiek pagrinde turi atzaist zaidejas
2: apgudravai meistro npc
2: +
2: tam ir socialas :)
2: neapgudravai -
2: o sistema prasideda kada kova prasideda kardu ar sautuvu
1: žaidėjai ir patys gali atspindėti socialinius gebėjimus. Kovos lauke nesimuš jie ir nelenks rankos, o kalbėdami gali jau ir derėtis ir meluoti taip kaip moka. Čia visai geras argumentas.
2: beto meistras pats vertina kaip zaidejas isijautes atzaidineja sociala
2: ir nuo to visiems smagiau
1: bet tada sunku sistemą galvoti tokiu pagrindu. Gaunasi, kad ir su intelektu tas pats.
2: na intas cia tokia tema
2: intas ir wizdomas istiesu cia skiriasi
2: intas kaip statistika tai manau liuks
2: nes jis gali but pamatuotas
2: o va wizdomas
2: cia kaip charizma
2: auksto into veikajas gali but visiskai socialiai uzdaras
2: ir netrugdo
1: Galima atžaisti jeigu tavo veikėjo intelektas labai žemas, kitu atveju tai neturės reikšmės. Jei tavo veikėjas 19 int turi, tai neatžaisi tokio protingo, jeigu 11 ar 15 tai vis tiek atžaidinėsi pagal save, ne pagal veikėją.
2: as labai skiriu kas yra protingas o kas ismintingas
2: atzaist protinga su 20 into galima
2: ir ta sistema labai paprastai leidzia
1: Na čia pagal D&D šnekant, bet bendrai pagalvojus tai nemanau, kad nukentėtu kokybė išvis, jei nebūtų tokių dviejų kaip atskirų statistikų.
2: nenukentetu

Suprantu, kad mechaniškai tokie dalykai kaip sakykim intelektas yra faktorius, kuris įtakoja su tuo susijusius sugebėjimus, todėl išimti jį iš sistemos būtų nepatogu. Sakykim intelektą gali atžaisti, o tai, kad tavo veikėjas yra astronomijos ekspertas tai jau nelabai ir tai yra tik mechanikos dalis. Bet jeigu sistemą padaryti taip, kad tokio faktoriaus kaip intelektas nėra, o kaip gerai veikėjas moką astronomiją tai jau ne nuo to ir priklauso tai manau įmanoma.

Tai klausiu jūsų, ką apie tai manot. Ar norint gero atžaidimo socialinių, išminties ir panašių statistikų nebuvimas prisidėtų prie žaidimo? Jeigu rašot, tai prašau pasistenkit būti helpful savo nuomone, įdėjomis ir iš išžvalga, o ne ieškoti kažkokių loginių spragų ar netikslumų mano pranešime. Pasirodyti protingu visada lengviau, negu būti naudingu.

-edit-

Jei neaiškiai parašiau, tai kuo siūlau visa tai pakeisti: kaip bauginančiai grasini, kaip gerai deriesi ar koks tu išmintingas, tai jau kaip atžaidi taip ir bus, o ne sumuojant kažkokias veikėjų statistikų vertes.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-02-28 1:02 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004-04-22 18:10
Pranešimai: 766
Miestas: didelis
Urtikor rašė:
Veikėjo intelektas, išmintis (wisdom) or socialiniai gebėjimai kaip grasinimas, diplomatija, derėjimasis - kiek juos galima atžaisti? Jeigu sakykim žaidime išminties vidurkis yra 10, tai žaidėjui atžaisti veikėją su 17 išminties nėra įmanoma, nes jis pats nėra toks "išmintingas". Tas pats galioja ir su intelektu ir visais socialiniais sugebėjimais.

Aišku visada galima žaisti taip:

Ž: Noriu derėtis dėl šarvų kainos
M: Mesk "merchant"
Ž: Išviso 22
M: Nusiderėjai

arba situacija kai žaidėjai pateko į vietinių banditų pasalą:

Ž: Nedrįskit mūsų pulti nes... nes mes labai pikti ir nugalėsim jus! gal... -meta grasinimą ir gerai išmeta-
M: Visi išsigando ir pabėgo


labai paprastai. Jei žaidėjas "derasi dėl kainos" paprasčiausiai mesdamas, tai sunkumas (DC) bus daug didesnis, nei tam žaidėjuj, kuris pradės "derybas" įžanga "oj, koks prastas metalas, o toki žiedmarškės sunėrimą prakirstum net mediniu kardu. tu KIEK prašai už šiuos marškinius? ne... man gyvybė brangi, aš tiek mokėčiau už patikimus šarvus... tau galiu pasiūlyti tik... [ir rollina už merchantą]".

peržvelges kitus postus, siūlau iš esmės keisti meistravimo sistemą - rekomenduoju Paranoia. GM modifieris ir kerėtojo pasirinkimas išsprendžia visas bėdas, ypač tokias, kaip prastas atžaidinėjamas. ar minėjau, kad GM modifieris pridedamas arba atimamas po metimo?

_________________
Exposed, maybe, to a little Communist Propaganda. Briefly.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-02-28 11:22 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2002-12-19 22:42
Pranešimai: 2845
Attributai ir įgūdžiai dažniausiai būna reikalingi ne tam, kad juos „atžaidinėtų“, o kad padėtų įvertinti kažkokių veiksmų sėkmės tikimybę.

Priminsiu, kad iš esmės nėra galimybės „atžaisti“ beveik visų veikėjų gebėjimų, nuo kovos dvirankiu kalaviju iki kosminio laivo pilotavimo. Nebalsavau už nieką, nes (1) IMHO klausimas beprasmiškas, (2) net nenurodyta kuriai sistemai, kas klausimą daro dar beprasmiškesniu.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-02-28 16:43 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2006-07-08 15:28
Pranešimai: 285
Miestas: Klaipeda
Manau tau vertetu pasiskaityt si trumpa teksta:

http://www.indie-rpgs.com/_articles/sys ... atter.html

ir nusprest kokio tipo sistema darai. nes kolkas imho blaskaisi.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-02-28 17:17 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2002-12-06 0:32
Pranešimai: 1503
Miestas: Vilnius
Šiaip klausimas sudėtingas, tikrai viskas priklauso nuo to apie ką tavo sistema, jei apie gyvenimą tai niekur nepabėgsi nuo socialinių interakcijų.. jei išmesi iš sistemos galimybę būt protingam, charizmatiškam ar socialiai nepritampančiu tai žaidėjai kurie sugeba pasiimti daugiau dėmesio ne tik tai darys, bet dar už tai bus apdovanoti sekmėm žaidime (moki derėtis, gerai - gauni bonusą etc).

Šiaip pritariu aukščiau pasisakiusiam - apsispręsk apie ką bus sistema ir kam skirta, tada mažiau klausimų kils ko jai reik ir ko ne. Dar porą linkų daviau kitam poste.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-02-28 21:43 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-10-15 16:36
Pranešimai: 51
Miestas: Vilnius
Cituoti:
labai paprastai. Jei žaidėjas "derasi dėl kainos" paprasčiausiai mesdamas, tai sunkumas (DC) bus daug didesnis, nei tam žaidėjuj, kuris pradės "derybas" įžanga "oj, koks prastas metalas, o toki žiedmarškės sunėrimą prakirstum net mediniu kardu. tu KIEK prašai už šiuos marškinius? ne... man gyvybė brangi, aš tiek mokėčiau už patikimus šarvus... tau galiu pasiūlyti tik... [ir rollina už merchantą]".


Tai tada gaunasi, socialiam žaidėjui neapsimoka kelti derybų sugebėjimo, nes jis tai gali atžaisti. Tai nesąžininga, nes kitas žaidėjas pavyzdžiui kuris stiprus gyvenime neturi galimybių to atžaisti. Įdėja logiška ir aš pats dabar ja naudojuos, bet norint padaryti sistemą kur visa esmė atžaidimas manau nereikėtų tokio dalyko.

Cituoti:
peržvelges kitus postus, siūlau iš esmės keisti meistravimo sistemą - rekomenduoju Paranoia. GM modifieris ir kerėtojo pasirinkimas išsprendžia visas bėdas, ypač tokias, kaip prastas atžaidinėjamas. ar minėjau, kad GM modifieris pridedamas arba atimamas po metimo?


Tai su mano meistraujama sistema viskas gerai. Kuriu savo sistemą, dėl to norėjau jūsų nuomonės paklausti.

Cituoti:
Attributai ir įgūdžiai dažniausiai būna reikalingi ne tam, kad juos „atžaidinėtų“, o kad padėtų įvertinti kažkokių veiksmų sėkmės tikimybę.

Priminsiu, kad iš esmės nėra galimybės „atžaisti“ beveik visų veikėjų gebėjimų, nuo kovos dvirankiu kalaviju iki kosminio laivo pilotavimo. Nebalsavau už nieką, nes (1) IMHO klausimas beprasmiškas, (2) net nenurodyta kuriai sistemai, kas klausimą daro dar beprasmiškesniu


Viską apie tai paaiškinau pirmam poste. Būtent ir esmė, kad tu kovos kalaviju ir pilotavimo neatžaisi, o intelektą arba derybas gali atžaisti. Tai kodėl tada neišėmus atributų, kurie gali būti atžaisti? Sistemą galima padaryti ir tokią, kad tavo minėta veiksmų sėkmės tikimybė būtų apskaičiuota ir be atributų. Ir koks skirtumas, kokia sistema? Neklausiu apie kažkokią konkrečią sistemą, klausiu ar išvis sistemose reikalingi atributai, kurie gali būti atžaisti, net jeigu veikėjo lape jų ir nėra. O dėl to, kad klausimas beprasmiškas, tai žinai kaip ten sako - nėra durnų klausimų, yra tik durni atsakymai.

Cituoti:
Manau tau vertetu pasiskaityt si trumpa teksta:

http://www.indie-rpgs.com/_articles/sys ... atter.html

ir nusprest kokio tipo sistema darai. nes kolkas imho blaskaisi.


ačiū, vertinga nuoroda :)

Cituoti:
Šiaip klausimas sudėtingas, tikrai viskas priklauso nuo to apie ką tavo sistema, jei apie gyvenimą tai niekur nepabėgsi nuo socialinių interakcijų.. jei išmesi iš sistemos galimybę būt protingam, charizmatiškam ar socialiai nepritampančiu tai žaidėjai kurie sugeba pasiimti daugiau dėmesio ne tik tai darys, bet dar už tai bus apdovanoti sekmėm žaidime (moki derėtis, gerai - gauni bonusą etc).

Šiaip pritariu aukščiau pasisakiusiam - apsispręsk apie ką bus sistema ir kam skirta, tada mažiau klausimų kils ko jai reik ir ko ne. Dar porą linkų daviau kitam poste.


Setingas - low fantasy / dark fantasy. Žaidimo stiliaus nenoriu apriboti, visada stengiuosi tai palikti žaidėjams, nes tai kaip jie pasirenka spręsti savo problemas ar siekti savo tikslų ir lemia žaidimo stilių. Suprantu, kad yra tas minusas, kad jeigu žaidėjas sakykim nėra socialus ir charizmatiškas, bet nori tokio veikėjo. Tai ar žaidėjas atžais tokį veikėją? Nemanau, o visą atžaidimą pakeitus "tau pavyko nusdėrėti. Tau pavyko prigrasinti. Tau pavyko blefuoti" žaidimas pasidaro labai sausas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-02-28 22:26 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2002-12-19 22:42
Pranešimai: 2845
Cituoti:
Būtent ir esmė, kad tu kovos kalaviju ir pilotavimo neatžaisi, o intelektą arba derybas gali atžaisti. Tai kodėl tada neišėmus atributų, kurie gali būti atžaisti?

Nesupratau skirtumo. Ir tą ir tą gali „atžaisti“ jei realiame gyvenime tokį įgūdį ir sąlygas turi, ir negali atžaisti, jei neturi. Neišimti todėl, kad žaidime ten vaikštinėja tavo veikėjas, o ne tu pats. Tai ir naudoji veikėjo įgūdžius, o ne savo. Jaujos minėtas kompromisas yra labai populiarus ir mano nuomone pilnai pakankamas.

Cituoti:
klausiu ar išvis sistemose reikalingi atributai, kurie gali būti atžaisti, net jeigu veikėjo lape jų ir nėra.

Vienose taip, kitose galbūt ne. Skirtumas tas, kad skirtingos sistemos gali akcentuoti skirtingus dalykus. Reikia žiūrėti, kaip šių savybių (ne)buvimas įsipaišo į likusią sistemą. Tarkime minėta Paranoia - ten, pilieti, jau tik savo pastangomis ir liežuviu turėsite išsisukti nuo summary execution ;)

Cituoti:
Suprantu, kad yra tas minusas, kad jeigu žaidėjas sakykim nėra socialus ir charizmatiškas, bet nori tokio veikėjo. Tai ar žaidėjas atžais tokį veikėją? Nemanau

O aš manau, kad gali kuo puikiausiai „atžaisti“. Dar sykį - nematau, dėl ko negalėtų. Nebent žaidėjas tiek asocialus, kad net nežino ką socialūs žmonės paprastai veikia ir kaip elgiasi ;) Net keliais sakiniais nesugebėtų to nusakyt ;) Ir apskritai aš ne šiaip „manau“, o belenkiek kartų susidūręs su tokiais atvejais. Žaidėjai puikiai išvaidina už save protingesnius, stipresnius, charizmatiškesnius, diplomatiškesnius, blablabla-nius veikėjus. Net ir naujokai.
Cituoti:
o visą atžaidimą pakeitus "tau pavyko nusdėrėti. Tau pavyko prigrasinti. Tau pavyko blefuoti" žaidimas pasidaro labai sausas.

O va čia, meistre, jau ir tavo problema, jei tiek tesugebi. Which brings us to... ar visi NPC tavo meistraujamuose žaidimuose yra už tave kvailesni, silpnesni, turi prastesnius derybų įgūdžius...?

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-03-01 0:54 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004-04-22 18:10
Pranešimai: 766
Miestas: didelis
Urtikor rašė:
Tai tada gaunasi, socialiam žaidėjui neapsimoka kelti derybų sugebėjimo, nes jis tai gali atžaisti. Tai nesąžininga, nes kitas žaidėjas pavyzdžiui kuris stiprus gyvenime neturi galimybių to atžaisti.


nesupratai esmės. Pažinok savo žaidėjus ir naudok GM modifierį - jei Petras, apsigimęs oratorius ir laisvalaikiu uždarbiauja Gariūnuose, tai pas mane jis failintų net ant 20 bet kokias derybas iš serijos metu už merchantą/derybininą/oratorių. Lygiai taip pat Jonas sociopatas intravertas (ką jis daro šitoj sesijoje), kartais nusiderėtų net su 2, o prieš metimą išspaudęs tavo šarvai lievi laimėtų derybas ir ant 1. (čia D20 mechanika...).

Jei nori, kad žaidėjai atžaidinėtų privalai juos auklėti. už atžaidinėjimą duoti "saldainį". iškarto. WoD tas saldainis būtų willpoweris, HotB style pointas, Paranoia... turbūt 5 min Kompiuteris pažiūrėtų į kitą pusę. Lygiai taip pat už blogą elgesį bausti.

Petro veikėjas įsivėlė į baro muštynes? Jei because I can, tai likusią sesiją Petro veikėjas sėdi už grotų, o likęs party susimetinėja užstatui arba ne. Jei Petro veikėjas turi trūkumą always looking for trouble tai visą party persekioja baro savininko gauja, Petro veikėjo (ir Petro) visi nekenčia, GM turi fun, Petras valgo saldainę ir ieško naujos bėdos.

Aš esu sugadinęs vieną žaidimą, kai visiškai neatžaidinėjau savo aukšto humanity (Cathy, I'm so sorry :oops:). o metimai tiesiog sekėsi ir humanity liko aukštas. Pasimokiau ir nuo to laiko nesismulkinu, ir humanity prarandamas, kai veikėjas savo elgesiu pribrendo... :whip: O gerų žaidėjų veikėjai klesti - piktas elderis pasirodo ne toks ir piktas, parūkyti tamsiuose skersgatviuose neprašo ir priešai klišai šaudo... :nimb:

Urtikor rašė:
Būtent ir esmė, kad tu kovos kalaviju ir pilotavimo neatžaisi, o intelektą arba derybas gali atžaisti.

ar tamstą pakviesti į kokį larpą? ar rekonstruktorių suseigą? kalaviju, kuoka, ietim, skydu (pick your favorit) "atžais" :fork: taip kad maža nepasirodys.

gi RPG esmė, kad bandai įsijausti į kažkieno kito batus. o visos statistikos atlieka "apibendrintų fizikos dėsnių" rolę - ką šitas veikėjas daro puikiai, ką prastai, o ko niekada nesugebės.

_________________
Exposed, maybe, to a little Communist Propaganda. Briefly.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-03-01 4:08 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-10-15 16:36
Pranešimai: 51
Miestas: Vilnius
Hmm, na matau kelis pliusus, kodėl verta palikti. Bet mano priežastys kodėl verta išimti man kol kas irgi atrodo svarios. Dar permąstysiu tai, ačiū už mintis :) Galbūt jei darysiu playtest, sukursiu veikėjus su skirtingais atributais ir žiūrėsiu ar žaidime, net paskatinus žaidėjus jaustusi, kad yra skirtumas tarp atžaidžiamų veikėjų socialinių ir kitų gebėjimų.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Parašytas: 2013-12-12 18:06 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006-09-13 21:16
Pranešimai: 353
Miestas: Night City
Kadandi sėdžiu darbe ir nelabai turiu laiko (vietoj rašinėti čia, turėčiau rašyti ką nors, už ką man moka) sutrumpinsiu postą kiek įmanoma. Sutinku su Jaujos ir Gijo išsakytomis mintimis.
Neesu pats geriausias žaidėjas ir dar blogesnis meistras (dėl to viešai to nedarau :oops: ), bet šiek tiek patirties su RPG turiu ir tai, apie ką anie du kalba, tikrai esu matęs.

_________________
dekui Dievui uz virtualia realybe..... o sveikas, ka tik tau dekojau.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 10 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 3 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į: