Veikėjo intelektas, išmintis (wisdom) or socialiniai gebėjimai kaip grasinimas, diplomatija, derėjimasis - kiek juos galima atžaisti? Jeigu sakykim žaidime išminties vidurkis yra 10, tai žaidėjui atžaisti veikėją su 17 išminties nėra įmanoma, nes jis pats nėra toks "išmintingas". Tas pats galioja ir su intelektu ir visais socialiniais sugebėjimais.
Aišku visada galima žaisti taip:
Ž: Noriu derėtis dėl šarvų kainos
M: Mesk "merchant"
Ž: Išviso 22
M: Nusiderėjai
arba situacija kai žaidėjai pateko į vietinių banditų pasalą:
Ž: Nedrįskit mūsų pulti nes... nes mes labai pikti ir nugalėsim jus! gal... -meta grasinimą ir gerai išmeta-
M: Visi išsigando ir pabėgo
Atitinkamai su situacijom, jeigu žaidėjas socialus, charizmatiškas ir gali gerai atžaisti derybas arba grasinimą, o metimas ir sugebėjimo lygis parodo, kad jam to nesiseka daryti, tai kažkaip blankiai gaunasi.
Ką noriu trumpai pasakyti, mano nuomone tokie veikėjo sugebėjimai kurių nėra galimybės atžaisti žaidimui nėra būtini. Aišku galima sakyti, kad tobulas žaidėjas žinodamas savo statistikas visada suras aukso viduriuką ir atžais būtent pagal savo sugebėjimus. Bet iš to vėl išplaukia, neatžaisi socialinių gebėjimų ar tokių dalykų kaip išmintingumo geriau negu pats tai sugebi kaip žaidėjas. Priedo nesu matęs žaidėjų kurie specialiai visą laiką sėkmingai žaistu kaip kvailiai, nes jų veikėjo intelektas žemas ar panašiai.
Tada kyla klausimas, kodėl "strength" iš žaidimo neišimti, gi jeigu veikėjo jėga didesnė negu žaidėjo, tai irgi neatitinka! Aš apie tai mąstau taip - tokie dalykai kaip jėga, vikrumas arba net sakykim koks nors "sugebėjimas padirbti dokumentus" tai jų praktiškai neįmanoma atžaisti, tai yra būtina sistemos dalis, dėl to jų negalima išimti.
Čia pokalbis šita tema, kuriuo aš ir kitas žmogus išdėstom truputi daugiau įdėjų šituo klausimu.
1: Man truputi nepatinka, kad beveik neįmanoma perteikti tų socialinių gebėjimų. Gerame žaidime viskas turi pridėti prie atmosferos, o jeigu veikėjas turi daug socialinių gebėjimų, bet žaidėjas nėra socialus, tai vien metimais tai perteikti nieko gero.
2.: cia reiktu zaideja pzinot
2: ir kurt chara kartu su zaideju
2: meistrui
1: Aišku atimti tokį faktorių irgi truputi minusas būtų visiškai išėmus socialinius gebėjimus, bet galima arba ką nors vietoj jų sugalvoti, kur dar galėtų veikėjas specializuotis be kovos, kad kompensuoti arba sugalvoti kokią nors orginalią sistemą.
2: ilgam camainui
2: ir jei meistras zino kad zaidejas nesocialus labai
2.: tai ir lenkt chara prie maziau socialaus
2: neturetu priesintis
2: toks zaidejas
2: na jo ir nuo sistemos priklauso
2: as tiesiog manau
2: jog imant kad ir ta pati dnd
2: jeigu yra skillas diplomacy
2: i ji reik kreipt demesi
2: jeigu jis mazas
2: o zaidejas gerai atzaidineja
2: tai visalaik meistras turi ivertinti tai
2: ir primint zaidejui
2: kas kart
2: kad norint pilnai isnaudot atzaidimo bonusa
2: reik kad ir skillas atitiktu
2: ant charsheeto
2: as tai asmeniskai labiau linkes i sistema kuri neturi socialo isvis
2: sistema grynai skirta fiziniams gebejimams personazo atspindeti
2: man manau tiktu labiausiai
2: nes protinius gebejimus vistiek pagrinde turi atzaist zaidejas
2: apgudravai meistro npc
2: +
2: tam ir socialas
2: neapgudravai -
2: o sistema prasideda kada kova prasideda kardu ar sautuvu
1: žaidėjai ir patys gali atspindėti socialinius gebėjimus. Kovos lauke nesimuš jie ir nelenks rankos, o kalbėdami gali jau ir derėtis ir meluoti taip kaip moka. Čia visai geras argumentas.
2: beto meistras pats vertina kaip zaidejas isijautes atzaidineja sociala
2: ir nuo to visiems smagiau
1: bet tada sunku sistemą galvoti tokiu pagrindu. Gaunasi, kad ir su intelektu tas pats.
2: na intas cia tokia tema
2: intas ir wizdomas istiesu cia skiriasi
2: intas kaip statistika tai manau liuks
2: nes jis gali but pamatuotas
2: o va wizdomas
2: cia kaip charizma
2: auksto into veikajas gali but visiskai socialiai uzdaras
2: ir netrugdo
1: Galima atžaisti jeigu tavo veikėjo intelektas labai žemas, kitu atveju tai neturės reikšmės. Jei tavo veikėjas 19 int turi, tai neatžaisi tokio protingo, jeigu 11 ar 15 tai vis tiek atžaidinėsi pagal save, ne pagal veikėją.
2: as labai skiriu kas yra protingas o kas ismintingas
2: atzaist protinga su 20 into galima
2: ir ta sistema labai paprastai leidzia
1: Na čia pagal D&D šnekant, bet bendrai pagalvojus tai nemanau, kad nukentėtu kokybė išvis, jei nebūtų tokių dviejų kaip atskirų statistikų.
2: nenukentetu
Suprantu, kad mechaniškai tokie dalykai kaip sakykim intelektas yra faktorius, kuris įtakoja su tuo susijusius sugebėjimus, todėl išimti jį iš sistemos būtų nepatogu. Sakykim intelektą gali atžaisti, o tai, kad tavo veikėjas yra astronomijos ekspertas tai jau nelabai ir tai yra tik mechanikos dalis. Bet jeigu sistemą padaryti taip, kad tokio faktoriaus kaip intelektas nėra, o kaip gerai veikėjas moką astronomiją tai jau ne nuo to ir priklauso tai manau įmanoma.
Tai klausiu jūsų, ką apie tai manot. Ar norint gero atžaidimo socialinių, išminties ir panašių statistikų nebuvimas prisidėtų prie žaidimo? Jeigu rašot, tai prašau pasistenkit būti
helpful savo nuomone, įdėjomis ir iš išžvalga, o ne ieškoti kažkokių loginių spragų ar netikslumų mano pranešime. Pasirodyti protingu visada lengviau, negu būti naudingu.
-edit-
Jei neaiškiai parašiau, tai kuo siūlau visa tai pakeisti: kaip bauginančiai grasini, kaip gerai deriesi ar koks tu išmintingas, tai jau kaip atžaidi taip ir bus, o ne sumuojant kažkokias veikėjų statistikų vertes.