pasakyma "megstu suteikti veikejams nemazha veiksmu laisve" galima isversti kaip "tingiu ruostis geimams, todel apie savo meistraujamas misijas turiu labai salygini supratima; mano zaidejai patys jas susigalvoja, o as jau ten chudo-bedno kazka sukurpiu on the spot".
Visu pirma - kalbejau ne apie misija, o apie geima, t.y. visa campaign'a. Misijos eiga bei pabaiga ash paprastai suplanuoju.
O del zhaideju, kurie patys misijas susigalvoja - galima meistrauti ir taip. GM pateikia tik aplinka - pasauli, lokacijas, NPC, nepriklausomai nuo PC vykstanchius ivykius, "kabliukus", ant kuriu PC gali kabintis, o gali ir nesikabinti, o ka ir kaip daro - sprendzhia patys zhaidejai. Kazhkada teko tokiam campaigne zhaisti, buvo tikrai nerealiai geras geimas.
Tachiau tokia metodika veikia tik su tam tinkamais zhaidejais - t.y. iniciatyviais, turinchiais gerai ir ishsamiai sukurtus veikejus, zhinanchiais, ko ju veikejai siekia ir ka jie ruoshiasi daryti vardan savo siekiu realizavimo. Prieshingu atveju gausis sh - nieko nevyks, ir tiek GM, tiek zhaidejai nuobodzhiaus.
Kazhkada, pasikalbejes su zhaidejais ir suzhinojes, kad jie noretu didesnes veiksmu laisves, bandzhiau kazhka tokio daryti. Bet, deja - mano zhaidejams panashus stilius netinkamas. Jau po poros sesiju visiems buvo totaliai nuobodu ir teko pritaikyti senoves GM ishminti - "Jei geimo veiksmas darosi per letas - situacija geriausiai pataiso penketas gerai ginkluotu vyruku, isiverzhusiu pro duris. O kas, kaip ir kodel - galima sugalvoti jau ir veliau."
Tachiau su tingejimu shitoks meistravimas tikrai nesusijes. Taip tenka ruoshtis zhymiai daugiau, nei iprastuose geimuose, kur daug mazh aishku, ka ir kaip veikejai darys. Minetajam campaignui ruoshiausi beveik pusmeti, ir pradedamas ji turejau daugiau kaip 70 psl uzhrashu.
--
ghoul