Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-04-19 18:55

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1 2 »
Author Message
 Post subject: Virtualus pasauliai
PostPosted: 2005-12-12 0:17 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-17 22:32
Posts: 2032
Perkeliu cia is "Obliviono"
Ferox wrote:
Galbūt, kad geriau tave suprasčiau, galėtum išvardinti pasaulio tyrinėjimo privalumus MMORPGuose? Vienintelis, kuris man šauna į galvą, yra tas, kad miestai multiplayeriuose gyvesni. Bet jei Bethesda išpildys pažadus, manau Oblivion savo gyvumu nenusileis MMORPG'ams.

O šiaip jau, galiu pasakyt, kad didelis žaidėjų skaičius, kaip tik griauna specifinę pasaulio atmosferą, nebelieka to įsitraukimo, mąstymo svetimo pasaulio terminais. Gal čia aš ant netinkamų žaidimų užsiraunu, bet kuomet prieš nosį prasineša munchkinas -=Bl4d3 M4st3r=-, nežinau apie kokį tyrinėjimą galim kalbėt.
Suprantu, ka nori pasakyti ir sutiksiu, kad galbut tu teisus. Kadangi man "pasaulio tyrinejimas" gana svetimas dalykas (as Bartle klasifikacijoje esu 80%Socializeris, 46%Killeris, 46%Exploreris, 26%Achieveris), tai man kaip tik reikia kazko daugiau, kad prisiversciau tyrineti. Tai gali buti siuzeto stumimas solo RPG arba kiti zaidejai MMORPGuose arba butinybe gauti kazkoki ginkla/sarvus. Jei grupe eina i Mirties pelke, tai nueinu ir as, ir apsidziaugiu pamates naujus vaizdus ir naujus monstrus. Bet pats netyrineju.

Labai daug MMOGu kureju kalba apie "virtualius pasaulius", kurie ir turetu buti tyrinetoju rojus (zr. Bartle straipsnius, jis didelis "virtual world" propaguotojas). Deja, dazniausiai virtualus pasauliai pritraukia labai nedaug zaideju. :( Pvz. Ryzom'as http://www.ryzom.com/ buvo reklamuojamas kaip tyrinetoju zaidimas, bet zaideju jis surinko nedaug.

Paprasti MMOGai turi daug funkciju, nesusijusiu su virtualiu pasauliu, o susijusiu su tuo, kad jie butu idomus ir patogus zaidejams. I tai ieina visokie teleportinimai, begalines kisenes turintys pirkliai, ir pan. "Virtualiu pasauliu" fanams tai nepatinka - kaip ir sakai, "nebelieka to įsitraukimo".

Siaip jau yra pasaulio tyrinejimo fanatu ir paprastuose MMOGuose. Dazniausiai tokiuose totaliai PvE kaip Everquestai, nors pasitaiko ir WoW ir DAOCe ir net Guild War'uose. Girdejau, kad kazkoks vaikinas siule dideli priza tam, kas suras tam tikrus obuolius ar kazka panasiai viename is MMOGu. Jis vienintelis visame zaidime zinojo, kur auga tas medis su tais vaisiais. :)

Zodziu, pasaulio tyrinejimo privalumai MMOGe yra tie, kad gali tai daryti su grupe, o ne vienas. Ir tai, kad pasaulis bent jau teoriskai gali buti gyvas. Daznai jis dideja, auga, keiciasi. Kartais i gera, kartais ne.

Netyrinetojas Raimondas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-16 17:24 
Offline
User avatar

Joined: 2004-08-06 14:15
Posts: 302
Location: Memel
mano poziuriu virtualiuose (kaip ir paprastuose) pasauliuose svarbiause ne pasaulis, ne zaidimas, ne monstrai, ne questai ir net ne tavo "graziauses" pasaulyje kardas. o zmones su kuriais tu isgyveni bendrus nuotykius, dziaugiesi laimem ir kartu isgyveni nelaimes. nesvarbu gi kur praleisti atostogas o svarbu su kuo.
sutinku su Raimondo nuomone kad ne online dideli pasauliai neturi ateities. nors ir giresi pries kiekviena nauja zaidima "dar geresnis AI" bet kaip buvo mobai tupi taip ir yra :(
off line geimai gali duoti tik tai kad tu visatos bamba, viskas sukasi apie tave ir idomia istorija kuo labiau itraukencia tuo geriau. manau jiems reiketu vystytis kaip tik sia linkme jei nori "islikti"

_________________
You accuse me of being a madman. What right have you to judge what is sane and what is not?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-21 13:00 
Offline
Lokys
User avatar

Joined: 2003-05-16 0:12
Posts: 1260
Location: Vilnius
Me pasijuto užkietėjusiu individualistu. Nes ir atostogų atveju mes renkamės vietą, o tik po to atsiranda chebra, kuri nori ar nenori atsotogauti kartu, ir geimuose - jei aš co-plėjerio asmeniškai nepažįstu, tai man visiškai dzin ant jo laimių ar nelaimių. Ir MMOGus dažniausiai žaidžiu arba solo, arba su nedidele realių draugų/pažįstamų šaika, su kuriais galiu ir realybėje putotojo isgert ;)

"Zodziu, pasaulio tyrinejimo privalumai MMOGe yra tie, kad gali tai daryti su grupe, o ne vienas"

O man, pavyzdžiui, labiau patinka kaip tik vienam. Kiti plėjeriai, jei nelenda po mano ginklu - nemaišo, tiklsiau, yra įdomi dekoracija, su kuria galima pasikalbėti ir jie neatsakys pagal išankstinį užprogramavimą. Bet ne daugiau. Galbūt taip yra todėl, kad a į žaidimą žiūriu kaip į realybės variaciją. O juk realybėje, eidamas į darbą, nesakai atsitiktiniam praeiviui stotelėje: "ei, gal nori dirbti ten, kur aš dirbu? pas mus žinok gerai moka!" ;)

Kitas dalykas - kaip ir bet kuriam kitam žaidime, MMOGe man svarbiausia yra žaidimo atmosfera bei jos įtikinamumas. Tam nemažai turi įtakos ir grafika - sorry, vienspalvės (ar prastai tekstūruotos) sienos požemiuose manęs neįtikina, kad tia yra požemis, todėl pusė žaidimo kaifo iškart pradingsta.

Beje, kalba kažkodėl pakrypo iškart apie MMOGus. O juk virtualūs pasauliai egzistuoja ne tik juose.

_________________
Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are? ©Frank Zappa
kur labai open-minded, tiesiog nesugeba pasakyti, jog šūdas ir yra šūdas ©revenant


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-21 20:02 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-17 22:32
Posts: 2032
Adis wrote:
Beje, kalba kažkodėl pakrypo iškart apie MMOGus. O juk virtualūs pasauliai egzistuoja ne tik juose.
Tai gal parasyk placiau kur dar egzistuoja virtualus pasauliai. :)

IMO, "virtualus pasaulis", jei jis privedamas iki logisko galo, gali egzistuoti tik MMOGuose. Visi solo zaidimai, net tokie atviri kaip Morrowindas, vis tiek zaideja pastato i zaidimo viduri. Paaiskinsiu: nors pagrindinis questas Morrowinde nera privalomas, bet jis yra. T.y. zaidejas yra ypatingas personazas, o ne vienas is pasaulio gyventoju. Taip pat su visomis salutinemis uzduotimis, gildijomis ir t.t. Gildija kazkodel neduoda uzduoties atgauti savo zieda, talismana, ar pan. kokiam atsitiktiniam NPC, kuriu pilna zaidime, ir kuriuos gildija pazista geriau negu tave. Gildija duoda ta uzduoti tik zaidejui. Ir nepriklausomai ar zaidejas pas juos ateis po dienos, po dvieju, po metu ar pan. Kazkodel jiems ziedo prireikia kaip tik tada, kai tu ateini pas juos. Tikrame virtualiame pasaulyje taip nebutu.

Nekalbant apie MMOGu trukumus, jie yra daug arciau virtualaus pasaulio:
- Tu nesi pasaulio centras, tu esi tik vienas is daug daug to pasaulio gyventoju
- Ne tu vienas kyli karjeros (lygiu) laiptais. Solo zaidime kiti zaidejai ir monstrai kazkodel nesitreniruoja, tik tu ta darai. MMOGuose yra ir kitu silpnesniu ir stipresniu zaideju ir jie progresuoja nepriklausomai nuo taves.
- Bent jau teoriskai MMOGuose galima padaryti, kad jei prekeiviui reikia arbatos krovinio is Kinijos, tai jis nusamdo kazkoki zmogu ir kitiems, ne laiku atejusiems ar jam nepatikusiems, questo neduoda.
- MMOGuose galima padaryti, kad jei sali nukariavo kita salis, tai ten isigali tos salies kariuomene, kultura, pirkliai ir t.t. Solo zaidimuose net viena salis kitos negali nukariauti, nebent mes pradedame kalbeti apie strateginius zaidimus.

Is kitos puses, as teigciau, kad tokie "tikroviski" virtualus pasauliai yra labai nuobodus, chaotiski ir varantys i depresija, todel niekas ju ir nekuria. Pagalvok, kiek tu zaistum zaidima, jei atvykes i pirma miesta suzinotum, kad niekam nereikia nepazistamo 1 lygio vagies (ar mago, ar kario) paslaugu, nes visi darbai jau seniai atiduoti kitiems, o ir nauji darbai duodami tik parodzius rekomendacijas is senu darbdaviu ir tik 25 lygio kariams. Ateina naktis, o miegoti ner kur, nes pinigu neturi, miesto sargyba tave supakuoja i belange, is kurios pabegti be sansu. Ten praleidi dienas (valandas realiame gyvenime), kol pagaliau tave ismeta i lauka. Siaip ne taip susirandi darba nuimti ukininko derliu, jis tave pamaitina, bet sumoka tik puse sutartos sumos. O uzmusti jo negali, nes ji saugo kruva 10 lygio kaimo policijos... Taip ir dirbi padieniu darbininku, kol orkai uzpuola kaima ir tave paskerdzia, ir tu neatsigauni, nes neturi pakankamai pinigu sumoketi magui uz ressurectiona. Game end. :(

Per daug pesimistiska? Galbut. Galbut tu nepatenki i belange, nes kariuomene priima visus. Tik tu esi vienas is daugelio kariuomenes sraigteliu, kurie turi atkakliai treniruotis, kol sugebes dalyvauti kariniuose veiksmuose. Ir niekas taves nesiuncia i spec. misija pagrobti kitos salies princeses, o pastato saugoti valstybes sienos, kurios 10 metu niekas nepuola. :(

Tai yra virtualus pasaulis. Koks procentas realaus pasaulio zmoniu turi idomius gyvenimus, daugybe nuotykiu? Ir net jie pragyvena daug daug nuobodziu dienu.

Vienu zodziu, mano nuomone, tik MMOGai gali prieiti arciau virtualaus pasaulio idealo, bet to idealo visiskai neverta siekti.

(P.S. Jei nori labai teigiamo virtualaus pasaulio paziurek i SecondLife www.secondlife.com Tai turbut artimiausia virtualaus pasaulio idealo. Ir, kiek zinau, neskaitant bendravimo tarp zaideju ir ivairaus laiko praleidimo mini zaidimuose, ten nieko nevyksta.)

Pasaulinis Raimondas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-21 22:12 
Offline
User avatar

Joined: 2005-07-31 18:08
Posts: 401
Location: Vilnius
manau geriausias virtualus pasaulis- www.project-entropia.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-21 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-17 22:32
Posts: 2032
Jo, Project Entropia yra kitas idomus pavyzdys.

Nors, kaip pridera fantastika.lt diskusijoms :lol: mums pirma reiktu apibrezti, ka laikome virtualiu pasauliu ir kokias savybes jis turetu tureti. :P

Laukiu 10 puslapiu diskusijos apie virtualaus pasaulio apibrezima Raimondas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-22 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 2004-08-06 14:15
Posts: 302
Location: Memel
kam man "realus" virtualus pasaulis. kur monstrai gimsta pavasary. zaizdos gydosi po kelis menesius ir t.t.
realybei as turiu savo gyvenima

is virtualaus pasaulio as noriu veiksmo, nuotykiu ir idomaus laiko praleidimo. nes pc games man pakeicia televizija tai as turiu max 2-3h per para. taigi visai tai turi vykti labai dinamiskai ir itraukenciai. manau niekada nezaisiu virtualaus pasaulio kopijuojancio relybe.

_________________
You accuse me of being a madman. What right have you to judge what is sane and what is not?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-22 15:24 
Offline
User avatar

Joined: 2005-07-31 18:08
Posts: 401
Location: Vilnius
O gal kas turi patarimų kaip project entropia neisimant is korteles gaut pinigų


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-22 19:23 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-17 22:32
Posts: 2032
Drakar wrote:
kam man "realus" virtualus pasaulis. kur monstrai gimsta pavasary. zaizdos gydosi po kelis menesius ir t.t.
Man irgi kyla toks pats klausimas. :) Problema tame, kad kuo labiau tolstama nuo realybes, tuo labiau tolstama ir nuo pasaulio. Va, zmones nori gyvu miestu ir dinamisku NPC juose. Bet gyvi miestai ir dinamiski NPC kaip tik ir reiskia, kad jei ateisi 3 valanda nakties arba sekmadieni, tai niekas su tavim nesisnekes. (Beje, tai, kad NPC nakti iseina miegoti buvo padaryta jau Ultima V kazkur ~1988 m., o net realistiskame Morrowinde atrodo to atsisakyta - tiesa sakant Morrowinda zaidziau trumpai tad neatmenu ar ten NPC nakti miega :( ) Sekantis lygis, kad NPC questus irgi turi dinamiskai: siandien jam reikia amuleto nuo persalimo, rytoj gal nereikia nieko; siandien gali isgelbeti vietini Robin Huda nuo kartuviu, rytoj ji pakaria ir viskas. Visa tai daro pasauli gyvesni ir dinamiskesni, bet is kitos puses chaotiskesni ir sunkiau zaidziama.

IMO, nemazai zmoniu prasydami virtualiu pasauliu nesusimasto ko jie is tikruju nori ir kokios to pasekmes.

Siandien as cia, rytoj Marse Raimondas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-12-22 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-17 22:32
Posts: 2032
ltforce wrote:
O gal kas turi patarimų kaip project entropia neisimant is korteles gaut pinigų
Deja, Entropia nezaidziau. Kiek skaiciau atsiliepimu jis praktiskai taip padarytas, kad uzsidirbti pinigu neidedant tikru (real-life) pinigu labai sunku. Tai suprantama - jei butu lengva, jie bankrutuotu, nes gali laisvai konvertuoti vidine valiuta i babkes ir atgal.

Geriau pinigai kiseneje, nei Entropija Raimondas


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ]  Go to page 1 2 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited