Beje, kalba kažkodėl pakrypo iškart apie MMOGus. O juk virtualūs pasauliai egzistuoja ne tik juose.
Tai gal parasyk placiau kur dar egzistuoja virtualus pasauliai.
IMO, "virtualus pasaulis", jei jis privedamas iki logisko galo, gali egzistuoti tik MMOGuose. Visi solo zaidimai, net tokie atviri kaip Morrowindas, vis tiek zaideja pastato i zaidimo viduri. Paaiskinsiu: nors pagrindinis questas Morrowinde nera privalomas, bet jis
yra. T.y. zaidejas yra ypatingas personazas, o ne vienas is pasaulio gyventoju. Taip pat su visomis salutinemis uzduotimis, gildijomis ir t.t. Gildija kazkodel neduoda uzduoties atgauti savo zieda, talismana, ar pan. kokiam atsitiktiniam NPC, kuriu pilna zaidime, ir kuriuos gildija pazista geriau negu tave. Gildija duoda ta uzduoti tik zaidejui. Ir nepriklausomai ar zaidejas pas juos ateis po dienos, po dvieju, po metu ar pan. Kazkodel jiems ziedo prireikia kaip tik tada, kai tu ateini pas juos. Tikrame virtualiame pasaulyje taip nebutu.
Nekalbant apie MMOGu trukumus, jie yra daug arciau virtualaus
pasaulio:
- Tu nesi pasaulio centras, tu esi tik vienas is daug daug to pasaulio gyventoju
- Ne tu vienas kyli karjeros (lygiu) laiptais. Solo zaidime kiti zaidejai ir monstrai kazkodel nesitreniruoja, tik tu ta darai. MMOGuose yra ir kitu silpnesniu ir stipresniu zaideju ir jie progresuoja nepriklausomai nuo taves.
- Bent jau teoriskai MMOGuose galima padaryti, kad jei prekeiviui reikia arbatos krovinio is Kinijos, tai jis nusamdo kazkoki zmogu ir kitiems, ne laiku atejusiems ar jam nepatikusiems, questo neduoda.
- MMOGuose galima padaryti, kad jei sali nukariavo kita salis, tai ten isigali tos salies kariuomene, kultura, pirkliai ir t.t. Solo zaidimuose net viena salis kitos negali nukariauti, nebent mes pradedame kalbeti apie strateginius zaidimus.
Is kitos puses, as teigciau, kad tokie "tikroviski" virtualus pasauliai yra labai nuobodus, chaotiski ir varantys i depresija, todel niekas ju ir nekuria. Pagalvok, kiek tu zaistum zaidima, jei atvykes i pirma miesta suzinotum, kad niekam nereikia nepazistamo 1 lygio vagies (ar mago, ar kario) paslaugu, nes visi darbai jau seniai atiduoti kitiems, o ir nauji darbai duodami tik parodzius rekomendacijas is senu darbdaviu ir tik 25 lygio kariams. Ateina naktis, o miegoti ner kur, nes pinigu neturi, miesto sargyba tave supakuoja i belange, is kurios pabegti be sansu. Ten praleidi dienas (valandas realiame gyvenime), kol pagaliau tave ismeta i lauka. Siaip ne taip susirandi darba nuimti ukininko derliu, jis tave pamaitina, bet sumoka tik puse sutartos sumos. O uzmusti jo negali, nes ji saugo kruva 10 lygio kaimo policijos... Taip ir dirbi padieniu darbininku, kol orkai uzpuola kaima ir tave paskerdzia, ir tu neatsigauni, nes neturi pakankamai pinigu sumoketi magui uz ressurectiona. Game end.
Per daug pesimistiska? Galbut. Galbut tu nepatenki i belange, nes kariuomene priima
visus. Tik tu esi vienas is daugelio kariuomenes sraigteliu, kurie turi atkakliai treniruotis, kol sugebes dalyvauti kariniuose veiksmuose. Ir niekas taves nesiuncia i spec. misija pagrobti kitos salies princeses, o pastato saugoti valstybes sienos, kurios 10 metu niekas nepuola.
Tai yra virtualus
pasaulis. Koks procentas realaus pasaulio zmoniu turi idomius gyvenimus, daugybe nuotykiu? Ir net jie pragyvena daug daug nuobodziu dienu.
Vienu zodziu, mano nuomone, tik MMOGai gali prieiti arciau virtualaus pasaulio idealo, bet to idealo visiskai neverta siekti.
(P.S. Jei nori labai teigiamo virtualaus pasaulio paziurek i SecondLife
www.secondlife.com Tai turbut artimiausia virtualaus pasaulio idealo. Ir, kiek zinau, neskaitant bendravimo tarp zaideju ir ivairaus laiko praleidimo mini zaidimuose, ten nieko nevyksta.)
Pasaulinis Raimondas