Skirtumas tarp shooterio ir RPG man siuo atveju yra tas, kad shooteryje pataikymas i priesa priklauso nuo zaidejo idgudziu (kaip taikliai ir greit zaidejas uzveda taikikli ir paspaudzia mygtuka), o RPG zaidejas tik nurodo krypti ir ginkla, o jau ar pataikys - priklauso nuo veikejo igudziu.
Būtent. Dėl visko kitko galima ginčytis, bet šitas vienareikšmiškai - jei taikytis tenka pačiam juzeriui, o ne jo skaičiukams - turim fakin šūterį. Dėl Elder Scrolls - aš bandžiau tik Oblivion, ir nors toliau penktos žiurkės nenuėjau, kad buvo skillsų sistema, tikrai prisimenu. ME2 gi PC kaip koks Doomguy jau pradeda su gatavais ir nesikeičiančiais šaudymo įgūdžiais - labai norint, atžaist galima vien tik su jais, nededant taškų į tuos "perkus". Kuriems XP gauni fiksuotą kiekį ir tik "misijos" pabaigoj, kur misija susiveda į "užeini į teritoriją, visus sušaudai, važiuoji bėgiais toliau".
Dar, realizmas irgi ne RPGinis niekaip. RPG, tarkim, gauni kritiškai kirviu galvon, nujama tau porciją nuo HP, bet jei jų dar liko pakankamai eini tolyn lyg nieko nenutiko. ME2 tu net
nematai savo suknistų HP.
Jei reikalas juda šiknon, ekranas apsineša kraujagyslėm, patupi už dėžės, praeina. Kiek skaičiau, standartinis sveikatos taisymo būdas šūteriuose. A, o jei gauni iš raketos snukin, tai konkrečiai kaput, nesvarbu kiek ten pas tave tų HP.
(Vienok armoro customizaciją užskaitau vienareikšmiškai, mano baikerio snukiui renegadui Šepardui nepaprastai tiko prie veido ryškiai ružavi su žydrom juostelėm šarvai)
Šiaip, blyn. Jei Bioware būtų labiau pasistengę su pasauliu, katras nors ir potencialiai įdomus, bet vis tiek atrodo kaip pustuštės ginklų apgreido bazės tarp poligonų, davę nepisiukams labiau pasireikšt (kam daryti tokį genialų NPC kaip Dr Mordin, kad paskui duot jam tris frazes ir pamiršt?), kažkiek tai būtų atsvėrę visą tą šūterizaciją. Tiesą sakant, man pats žaidimas netgi visai patiko, kai įsicinkinau pataikyt ir žaist su telekineze/padeginėjimais. Kas man nepatinka, tai šūterizavimo trendas. Va, savo laiku "VtM:Bloodlines" buvo marketinamas kaip action/RPG, ME2 irgi atseit action/RPG. Palyginkit dabar RPG kiekį abiejuose, ir aš jau beveik neturiu iliuzijų dėl Obsidiano "Alpha Protocol".