Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2019-11-13 6:38

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1 2 3 4 »
Author Message
 Post subject: Knights of the chalice
PostPosted: 2011-01-06 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Šiaip jau indie žaidimais domiuosi nelabai, tačiau iš "nuogirdų" internete sužinojau apie ne tokį jau ir naują nepriklausomo žaidimų kūrėjo (praktiškai galima sakyti, jog šis žaidimas yra vieno žmogaus kūrinys) darbą pavadinimu "Knights of the chalice". Ir, galiu atsakingai pareikšti, šis žaidimas nušluosto nosį absoliučiai daugumai šiuolaikinių komercinių RPG gamintojų!

Šis žaidimas tiesiog puikus. Open game license ("Wizards of the coast" licenzija, leidžianti laisvai naudoti D&D 3.5 taisykles be brand elementų) iš karto garantuoja gerą žaidimo balansą, visiškai oldskūlinė pikselinė grafika kala į klyną, kova ėjimais užtikrina taktines galimybes, tačiau netrukdo greitai žygiuoti pirmyn, o geras požemių ir encounterių dizainas užtikrina įdomų explore'inimą. Tikras šedevras!

Mano akiai, žaidimas yra labiausiai panašus į du žaidimus - tai Dark sun: Shattered lands bei Temple of elemental evil. Šių žaidimų fanams išbandyti KoTC tiesiog privaloma! Be ilgų kalbų, naudingos nuorodos:

Oficiali žaidimo svetainė su demo versija
Gerai žaidimą atspindinti recenzija


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-06 15:50 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2975
Screenshots buvo pirmas ir išsyk paskutinis puslapis, kurį atsidariau tam oficialiam saite :)

Indie žaidimai yra cute, ypač kuriami vieno žmogaus, aš labai palaikau tokias iniciatyvas, bet tik morališkai :) Lygiai kaip palaikau „Jurgelio meistrelio“ ir kitų senovinių liaudiškų žaidimų būrelius, bet neprisiversčiau pats žaisti... jau nekalbant apie kažkokio malonumo patyrimą...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-06 16:43 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Koks skirtumas tarp žaidimo, kuriamo vieno žmogaus, ir pen-and-paper RPG sesijos, vedamos vieno žaidimo meistro?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-06 17:33 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2975
revenant wrote:
Koks skirtumas tarp žaidimo, kuriamo vieno žmogaus, ir pen-and-paper RPG sesijos, vedamos vieno žaidimo meistro?
Ir šiaip galvojau, ir taip, bet net nebežinau, ką tau atsakyt... sorry.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-07 13:40 
Offline

Joined: 2006-09-24 13:04
Posts: 104
Tiesa sakant skirtumas paprastas - kompiuterinis zaidimas yra kompiuterines grafikos ir minties junginys. todel jame turi atsispindeti abu sie dalykai. jei sufeilina vienas, tuomet feilina visas zaidimas.

penpaper - zadimas, kuriame pagrindas yra mintis, o grafika kiekvienas zaidejas kuria pats sau pagal save. (meistras gali pripiesti daug graziu paveiksliuku ir juos rodyti, bet jei istorija niekam tikusi - tu feilini).

nors sistema vienoda, jos ispildymas skiriasi. Ir todel nereikia stebetis, kai nepateisinus lukesciu nesulauksi zaideju.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-07 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Panašu, kad daugelis iš čia esančių kompiuterinių RPG "fanų" net nėra girdėję apie tokius žaidimus kaip Rogue, Nethack ar Ancient domains of mystery


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-07 16:47 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2975
Quote:
Tiesa sakant skirtumas paprastas
Tiesa sakant, PnP meistravimas ir kompiuterinio žaidimo gamyba yra tiek skirtingi dalykai, kad neverta net pradėti vardinti tų skirtumų. Jų didžiausias panašumas, ko gero, yra žodis game pavadinime.

Revenant, kodėl fanai kabutėse ir kodėl manai, kad nėra net girdėję? :) Bent jau aš esu girdėjęs, skaitęs, bandęs - iš smalsumo, kaip atrodė žaidimai senoviniais laikais. Tarp kitko, ir anksčiau minėtą "Jurgelį Meistrelį" esu bandęs, vaikystėje. Darželyje ir pradinėse mokyklos klasėse.

Jei tau patinka senoviniai žaidimai, puiku, žaisk, dalinkis naujienomis forume, gal rasi bendraminčių. Bet nebūtinai visi kompiuterinių žaidimų fanai turi domėtis ar juo labiau mėgti priešistorinius žaidimus.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-07 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Nereikia klaidingai manyti, kad mėgstu išskirtinai senus žaidimus. "Priešistorinius" pavyzdžius (juo labiau, šis apibūdinimas tikrai nekorektiškas, kadangi, pavyzdžiui, Nethack naujausia versija buvo išleista 2003 metais, o ADoM - 2002, kuomet jau ėjo tokie 3D grafiniai žaidimai kaip Morrowind) pateikiau tik tam, jog pailiustruočiau, jog galima sėkmingai RPG žaisti ir apsrikitai be jokios grafinės sąsajos. Kadangi manau, jog tikram RPG fanui be kabučių turėtų pirmų pirmiausia rūpėti pati žaidimo mechanika, nematau priežasties skeptiškai ir iš aukšto niurnėti apie grafikos trūkumus.

Su PnP RPG kompiuterinius žaidimus sulyginau todėl, kad ir vienu, ir kitu atveju visa esminė žaidimo dalis gali būti sukurta vieno žmogaus (kaip pavyzdys puikiai tinka tas pats Temple of elemental evil, paremtas Gary Gygax sukurtu D&D moduliu). Nemanyčiau, kad pats Nomad galvoja, jog jo sukurti RPG scenarijai yra nuobodūs vien todėl, kad juos kūrė jis pats. Kompiuterinio žaidimo atveju darbo rankų trūkumas labiausiai pasijaučia vizualinėje dalyje, tačiau, kaip ir minėjau, tikro RPG fano tai neturėtų atbaidyti... Todėl sarkastiškai lyginti kokybišką RPG su kaimo kapelų saviveikla yra stačiokiška, ypač bendruomenėje, kuri lyg ir turėtų pripažinti tikrąsias RPG vertybes.

Beje, jei tamsta toks reiklus grafikai, patarčiau pažaisti ką nors iš Eschalon serijos, kuriamos Basilisk games. Ten grafika, sakyčiau, ne prastesnė nei originalių Falloutų, o ir bendras žaidimo meninis apipavidalinimas skoningas ir gražus


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-07 20:07 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2975
Čia turbūt skonio reikalas, o ne fanų "tikrumo". Man asmeniškai mechanika nerūpi tiek, kiek tik įmanoma. Ir nematau priežasčių, kodėl RPG fanams turėtų labiausiai rūpėti mechanika (o ne tarkim siužetas, personažų gilumas ir įdomumas, atmosfera, pasaulis...)

O grafika visai rūpi. Ir nesvarbu, kada ten paskutinės priešistorinių žaidimų versijos buvo išleistos, tie žaidimai vis tiek priešistoriniai. Ar, jei taip nori tikslumo, historical reenactments :)

Temple of Elemental Evil kūrė profesionalų komanda, ir vis tiek išėjo lievas ir bugovas žaidimas. Turbūt prasčiausias iš visko, ką ta kompanija yra sukūrusi. Bet kaip jau minėjau, kompiuterinių žaidimų kūrimas ir PnP scenarijų kūrimas yra tiek nieko bendro neturintys dalykai, kad keista juos net lyginti. Net ir kruopščiausiai sesijoms besiruošiantys meistrai prie scenarijaus kūrimo nepraleidžia pora metų su 3D Max Studio ir dar pora su Visual Studio .NET, aš nei nekalbu apie visokius ten rinkos tyrimus ir kitus "antraeilius" dalykus. Then again, turiu omeny rimtą žaidimų kūrimą, o ne fanai-fanams saviveiklą. Kita vertus, jokie meistrai nekuria žaidimo mechanikos kartu su kiekvienu scenarijumi.
Quote:
tačiau, kaip ir minėjau, tikro RPG fano tai neturėtų atbaidyti... Todėl sarkastiškai lyginti kokybišką RPG su kaimo kapelų saviveikla yra stačiokiška, ypač bendruomenėje, kuri lyg ir turėtų pripažinti tikrąsias RPG vertybes.
Tikrąsias vertybes pripažįsta religinės bendruomenės, man asmeniškai žaidimų preferencus kelti iki religinio lygio atrodo nei tai liudna nei tai juokinga, todėl ir vėl neturiu ką pasakyt. Bet kaimo kapelų saviveikla yra ypač geras palyginimas. Kokia ten Jungėnų Kaimo Kapela ar kaip ją, šalia Jose Carreras atrodo išties panašiai, kaip ans tavo Pikselių Nuotykiai II šalia pvz. KOTOR
Quote:
Beje, jei tamsta toks reiklus grafikai, patarčiau pažaisti ką nors iš Eschalon serijos, kuriamos Basilisk games. Ten grafika, sakyčiau, ne prastesnė nei originalių Falloutų, o ir bendras žaidimo meninis apipavidalinimas skoningas ir gražus
Reiklus grafikai. Originalių falloutų lygis.
Žmogau. Originalūs falloutai buvo sukurti praeitame amžiuje. Daugiau, nei prieš dešimt metų. Jų grafika šiuolaikiniu supratimu yra beviltiškai atsilikusi. Ją gali siūlyti nereikliems grafikai žmonėms, o ne pasak tavęs "reikliems". Pasižiūrėk internete screenshotų, kaip atrodo normalesnė grafika, na bent jau Witcher ar KOTOR lygio, Mass Effecto ar Assassins Creed geriau nežiūrėk, bus kultūrinis šokas po tų pikselių...

Kaip jau sakiau... kas tau patinka yra tavo reikalas, skonio reikalas. Kad jau šioje temoje išsakiau savo nuomonę apie tą žaidimą ir tokius žaidimus bendrai, nebūtina atstatyti spyglių ir pradėti apie tikrąsias RPG vertybes... Tiesiog galvojau, kad jei jau sukūrei temą, tai norėsi ir feedbacko iš tų kas nepasivargino nueiti tuo linku. Ir ne tik išimtinai pozityvaus feedbacko.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-07 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Kultūrinis šokas nuo naujų žaidimų man negresia, kadangi esu perėjęs ir Dragon age, ir Witcherį, todėl gerai žinau šiuolaikinių RPG trendus ir grafikos standartus. Aš puikiai suprantu, kad 2D pikselinė grafika tų standartų neatitinka, bet ar tai tikrai trukdo žaisti? Man asmeniškai aiški, kontrastinga pikselinė grafika daug gražiau nei išblukę antialiasinti nauji 3D žaidimai, kur viskas atrodo lyg per išterliotą stiklą (šis efektas opcijose būna užvardintas Field of view ar kažkaip panašiai, nesuprantu, kam to iš viso reikia).

Apskritai, ką aš vis mėginu pasakyti - jeigu jums apskritai įdomu žaisti pen-and-paper RPG, kur nėra apskritai jokios grafinės sąsajos, išskyrus galbūt iliustruotą manualą, tai kaip bet kokia grafinė sąsaja jau gali būti minusas? :D Aišku, kompiuterinių žaidimų kontekste galima sakyti, jog grafika atgyvenusi, tačiau argi pen-and-paper RPG mėgėjams neturėtų užtekti tiesiog kažkokiu būdu pateikiamos informacijos apie žaidimo eigą, kad ir tekstu? Žodžiu, aš iš esmės pritariu Nomad argumentams dėl požiūrio į indie žaidimus kompiuterinių žaidimų rinkoje, tačiau diskutuodamas čia įsivaizduoju RPG mėgėjų auditoriją, kurie iš žaidimo pirmiausia ir nori dalyko, vadinamo role-playing. O šį kartą pavartojęs sąvoką "žaidimo mechanika" turėjau omeny ir istoriją, ir personažus - žodžiu, viską, kas yra "po gaubtu".

Na, o sakydamas "RPG vertybės" turiu omeny ne kažkokias mistines-religines dogmas, o tiesiog pirmojo ir originalaus vaidmenų žaidimo Dungeons & Dragons tradicijas - tai yra, žaidimą, kuriame sėkmę lemia geras veikėjo vystymas ir jo savybių panaudojimas, o ne naujoviškas action-RPG clicking fest tipo sprendimas. Knights of the chalice ir yra vertas pagyrų būtent todėl, kad jis realizuoja tikrąjį, oldskūlinį, ne jokį consoletardų action RPG. Taip, šį žaidimą galima kritikuoti ir mechanikos pagrindu, tačiau kritika (net ne kritika, o pašaipa, lyginant su tautiniais vaikų žaidimais) grafikos aspektu aptariant tokio tipo žaidimą yra verta nulio


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1 2 3 4 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited