Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-03-28 17:34

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 »
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
Sigh kokie visi pikti. Revenant norėjo pareklamuoti indie dungeon crawlą ir supuolė visi rėkti kokis lėvas. Na puiku nepatinka jums Piksėliai (patinka nepatinka yra skonio reiklas pasakei vieną kartą ir užtenka).

Kas yra o kas nėra RPG yra visai atskiros diskusiojos dalykas.

Lyginimas PnP su CRPG, kaip Nomadas pastebėjo, yra obuolių lyginimas su grybais, lyg ir kažkas bendro ale labai jau mažai.

Na o dabar asmeninė nuomonė: Retro žaidimai, man patinka netgi kaip konceptas. Tikėtis idealaus žaidimo atėjimo yra IMO naivu, o daugelis didesnių žaidimų išleidimų mano skoniui per daug dėmesio skiria pateikimui ir per mažai turiniui. Tad žaidimai kurie skiria mažiau dėmesio pateikimui bent jau sudaro prielaidą tikėti, kad skiria daugiau dėmesio turiniui :).

Toliau Rogue ir Nethack IMO nėra RPG pilna šio žodžio prasme (kaip Mass Effectai irgi tokiais nėra). Tai Dungeon crawl požanris kuriuo aš savo ruožtu galiu mėgautis. Nors aš gerokai daugiau laiko su tokiais žaidimais praleidžiu ant handheldo (tas pats jau minėtas nintendo DS) bet tai daugiau susiję su tuo kad ant kompo yra kitų užsiėmimų o ne tuo kad handheldas kažkuo geresnis ar blogesnis.

Na ir paskutinis poke... Nu nesusilaikau... Nu kaltas... DnD 3,5 atspindi klasikinį DnD ir yra subalansuota... REALY?? MUAHAHAHAHAHAHA...

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 13:55 
Offline
User avatar

Joined: 2010-03-01 19:11
Posts: 188
Location: Kleboniškės
>Sigh kokie visi pikti. Revenant norėjo pareklamuoti indie dungeon crawlą ir supuolė visi rėkti kokis lėvas.

Reklamuoja? Veikiau bruka kitu sikynen savo nuomone ir tiek.

>bendruomenėje, kuri lyg ir turėtų pripažinti tikrąsias RPG vertybes.

>Knights of the chalice ir yra vertas pagyrų būtent todėl, kad jis realizuoja tikrąjį, oldskūlinį, ne jokį consoletardų action RPG

Tai kokia cia reklama ar diskusija gali buti su tokiu poziuriu? Tikrosios vertybes, tikraji oldskulini ir t.t, nuomones ir poziuriai skirtingi, o cia viena tiesa, zaidimas geras ir taskas.

O ir siaip zmogus kuris sako 'čia įsivaizduoju RPG mėgėjų auditoriją,kurie iš žaidimo pirmiausia ir nori dalyko, vadinamo role-playing. O šį kartą pavartojęs sąvoką "žaidimo mechanika" turėjau omeny ir istoriją, ir personažus - žodžiu, viską, kas yra "po gaubtu". O zaidimo pliusus isvardina 'geriausiai realizuotą taktinę kovą ėjimais', 'Encounteriai yra įvairūs', 'Žaidimo dirbtinis intelektas yra geriausias, kokį man yra apskritai tekę matyti'. Cia saudykle pristatai ar ka?

Asmeniskai man sena grafika netrukdo, tad zaidima isbandysiu, bet su tokia reklama.. :]

_________________
So close and yet so far...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 14:50 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Sigh kokie visi pikti. Revenant norėjo pareklamuoti indie dungeon crawlą ir supuolė visi rėkti kokis lėvas
*sigh* arba galima ir atvirkščiai, pasakei sykį kad geras ir užtenka. Kažkas parašė, kad nepatinka, na ir kam dabar kartotis kad tai geras? :) Galima palaukti, gal atsiras ir bendraminčių. Va kaip sykis tu ir atsiradai, ir theTruth atsirado... :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
ghoul wrote:
Žaidimą, kurio pagrindas, kaip pats sakei (aš nežaidžiau ir net neplanuoju bandyti) sudaro kovos, ir kuriame nėra „antrinių dalykų, pvz., scenarijaus“ tu vadini „grynu RPG“? O kuo jis yra „RPG“? Aš galiu ten išvystyti savo rolę? Sukurti vėikėją su išskirtine asmenybe ir tai žaisti? Really?
D&D kilo iš wargame'o Chainmail ir tapo vaidmenų žaidimu tuomet, kai žaidėjai, užuot vadovavę būriams, imdavo valdyti pavienius veikėjus, kurie atitikdavo tradicines fantasy kūriniuose sutinkamas roles - karį, žynį ar burtininką. Būtent šią žaidimo savybę - tai yra, atžaisti tam tikros rūšies personažą, kurio veikla ir galimybės skiriasi nuo kokios nors kitos rolės - ir drįsčiau vadinti tikru RPG kriterijumi (tai plaukia tiesiogiai iš žaidimo pavadinimo). Pagal tai dungeon crawl ir yra daug artimesnis grynos formos RPG nei labiau adventure tipo įmantrūs scenarijai su kompleksiškas asmenybes turinčiais veikėjais.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 2010-03-01 19:11
Posts: 188
Location: Kleboniškės
> tai yra, atžaisti tam tikros rūšies personažą, kurio veikla ir galimybės skiriasi nuo kokios nors kitos rolės - ir drįsčiau vadinti tikru RPG kriterijumi

Vadinasi Diablo I/II pagal sia logika yra RPG grynuolis? +ir is tavo 4vardintu savybiu nemazai turi.

_________________
So close and yet so far...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Gal ir ne grynuolis (Diablo žaidimo sėkmę didele dalimi lemia sugebėjimas greitai klikinti pele ir apskritai orientuotis realiame laike, read action RPG), tačiau į RPG žanrą bent jau marginaliai pataiko. Patys Blizzard yra pripažinę, kad kurdami Diablo sėmėsi iš Nethack, kuris savo ruožtu yra vienas ankstyvųjų bandymų perkelti AD&D 2nd edition į kompą


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 17:38 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1410
Location: Vilnius
revenant wrote:
Būtent šią žaidimo savybę - tai yra, atžaisti tam tikros rūšies personažą, kurio veikla ir galimybės skiriasi nuo kokios nors kitos rolės - ir drįsčiau vadinti tikru RPG kriterijumi (tai plaukia tiesiogiai iš žaidimo pavadinimo). Pagal tai dungeon crawl ir yra daug artimesnis grynos formos RPG nei labiau adventure tipo įmantrūs scenarijai su kompleksiškas asmenybes turinčiais veikėjais.
Tai „kompleksiškas asmenybes turintys veikėjai“ jau nėra rolės? Rolė yra tik minimalistinis mechaninių galimybių rinkinys?
Beje, pagal tavo apibrėžimą šitas žaidimas, kaip ir visi kiti žaidimai, kuriuose valdai visą party, o ne vieną veikėją, nėra RPG, bent jau ne daugiau nei bet kuris wargame – tiek čia, tiek wargame'uose valdai ne vieną personažą, o visą grupę ar armiją. Ir, beje, „role–playing“ abiem atvejais yra lygiai taip pat – tinkamai išnaudoti savo armijos ar grupės galimybes. Apskritai tada RPG sąvoką galima išplėsti iki daugelio strateginių žaidimų, nes iš principo „D&D fighter“ yra lygiai tokia pati grynai mechaninėmis savybėmis apibrėžta rolė kaip ir „Siege tank“ iš „Dune II“.

Taigi, gal jau apsiramink. Aišku, galime čia įsivelti į demagogijos varžybas, bet bijau, kad turi gan nedaug šansų. :)

_________________
„Ne tik levas GM, bet ir kaip zmogus gajdys“ (c) gre


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 17:52 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
> tai yra, atžaisti tam tikros rūšies personažą, kurio veikla ir galimybės skiriasi nuo kokios nors kitos rolės - ir drįsčiau vadinti tikru RPG kriterijumi
Bijau kad su tavimi čia sutiks tik vienas žmogus, t.y. tu pats :)
Quote:
Apskritai tada RPG sąvoką galima išplėsti iki daugelio strateginių žaidimų
Įskaitant šachmatus, kaip true pirmąjį old schoolinį RPG :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 18:05 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
Sakyčiau, problema su išvystytos asmenybės rolemis yra ta, jog sprendimai žaidime gali tapti priklausomi daugiau nuo grynų žaidėjo sprendimų, o ne nuo jo veikėjo atributų (sugalvotas šmaikštus dialogo atsakymas, pavyko charisma checkas... problema išspręsta, nesvarbu, ar tu karys, magas, ar vagis). Žinoma, jokiu būdu neteigiu, jog vien veikėjo su išvystyta asmenybe buvimas yra kažkokia kliūtis :D Tiesiog nematau pagrindo manyti, kad tai turėtų būti privaloma. Taip, mechaninių galimybių rinkinys jau pakankamai charakterizuoja rolę.

Kalbant apie strateginius žaidimus, aš ir neteigčiau, jog yra kažkokia esminė skirtis tarp jų ir RPG. Paimkim kad ir Warcraft III, kur riba tikrai siaura. Arba Disciples, kur armiją sudaro vos keletas karių, ir neaišku, ar jie simbolizuoja būrį, ar pavienius asmenis. Šiuo atveju manau, jog logiška būtų dėti akcentą ties tuo, ar karinis junginys visiškai beasmenis, ar turi bent jau vardą. Pastaruoju atveju veikėjas įgauna bent jau formalią asmenybę ir žaidimą galima įvardinti kaip RPG.

Apskritai, labiausiai tai mane stebina arogantiškų ezoterines RPG sistemas mėgstančių meistrų bandymai anachronistiškai taikyti jų mėgstamų žaidimų savybes RPG sąvokai apibrėžti. Viską, kas netenkina jų dievinamo veikėjo supratimo, tinkamo greičiau psichologiniam romanui nei žaidimui, jie nori ištraukti iš sąvokos RPG ir sumaišyti su purvu, kai tokio tipo žaidimai egzistavo ir buvo vadinami RPG dar gerokai prieš kažkokiam noliferiui išgalvojant žaidimus, kuriuose svarbiausia išgyventi metafizinės dichotomijos kančias su savo veikėju. Dargi kai kritika formuluojama visokiais gražiais epitetais kaip "guminė moteris", "mėšlas", "Jurgelis meistrelis" ir pan. Meh


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2011-01-10 18:24 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Tave erzina, kad RPG sąvoka pasikeitė per pastaruosius keturiasdešimt metų? Ar kad kiti RPG mėgėjai nelikę aštuntajame dešimtmetyje? Ar kad jiems turtingi žaidimai su išvystytais personažais, asmenybėmis, roleplayinimo galimybėmis, grafika, pasauliais yra įdomiau už primityvius trisdešimties metų senumo žaidimus, tinkamus labiausiai muziejui? Kaip čia yra. Nesierzink tiek, skoniai gali skirtis :)

Dėl "mėšlo" tai nemokamas produktas nesugebantis konkuruoti su mokamomis alternatyvomis dažniausiai yra mėšlas.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited