Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2018-06-23 13:48

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 5 6 »
Author Message
PostPosted: 2012-08-21 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1409
Location: Vilnius
sovijus wrote:
Apie patį žaidimo mechanizmą, AI parašyta vos keletas sakinių, o siužetui, apipavidalinimui skiriami keletas puslapių. Nu užkniso mane jau visi tie filmais bandantys apsimesti žaidimai - nei iš jų gaunasi padorūs žaidimai, nei padorūs filmai. ŽAIDIMŲ apžvalgininko, kritiko pareiga lyg ir būtų pastebėti tokius dalykus, bet vietoj to imamasi girti dalykus, kurie žaidime turėtų būti antraeiliai. Rinka reaguoja į tai ir užsipildo visokiu šlamštu (ME, Dragon Age, Gears of War ir pan.).
Kitaip tariant, apžvalga bloga, nes apžvalgininkas rašo apie tuos žaidimo aspektus, kurie įdomūs jam (ir, kaip galime spręsti iš rinkos tendencijų, daugeliui žaidėjų), o ne tau? :)

_________________
„Ne tik levas GM, bet ir kaip zmogus gajdys“ (c) gre


Top
   
PostPosted: 2012-08-22 13:02 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2927
Visos tos mechanikos ir AI žaidime man rūpi ypatingai retai. Tada - ir tik tada - jei žaidimas tikrai įtraukia ir noriu išmokti jį žaisti labai gerai. O kas visų pirma įtraukia žaidime? Būtent siužetas, atmosfera, apipavidalinimas. Todėl skaitydamas nežinomo žaidimo apžvalgą, aš ir noriu daugiausiai sužinoti apie šiuos dalykus, o AI ir mechanikos skaičiukai man nerūpi išvis. Nebent jie būtų superuber išskirtiniai kažkuo. Tad mano asmeniniu požiūriu, proporcija labai gera.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2012-08-22 22:13 
Offline

Joined: 2009-06-20 21:22
Posts: 33
Location: Vilnius
ghoul wrote:
sovijus wrote:
Apie patį žaidimo mechanizmą, AI parašyta vos keletas sakinių, o siužetui, apipavidalinimui skiriami keletas puslapių. Nu užkniso mane jau visi tie filmais bandantys apsimesti žaidimai - nei iš jų gaunasi padorūs žaidimai, nei padorūs filmai. ŽAIDIMŲ apžvalgininko, kritiko pareiga lyg ir būtų pastebėti tokius dalykus, bet vietoj to imamasi girti dalykus, kurie žaidime turėtų būti antraeiliai. Rinka reaguoja į tai ir užsipildo visokiu šlamštu (ME, Dragon Age, Gears of War ir pan.).
Kitaip tariant, apžvalga bloga, nes apžvalgininkas rašo apie tuos žaidimo aspektus, kurie įdomūs jam (ir, kaip galime spręsti iš rinkos tendencijų, daugeliui žaidėjų), o ne tau? :)
Kitaip tariant, apžvalga bloga, nes apžvalgininkas nenutuokia kas yra video žaidimas, šaudyklių žanras ir taip vadinama "cover shooter" jų atmaina (arba jeigu nutuokia, tai visiškai apie tai neužsimena). Čia tas pats, kas filmo apžvalgą rašant 90% straipsnio skirti specialiųjų efektų aptarimui, kurie, nors ir nėra visiškai beverčiai, tikrai nėra verti tiek dėmesio bendrame filmo kontekste. Tiesiog man liūdna ir pikta, kad video žaidimai jau gyvuoja daugiau nei 40 metų, o šiuolaikiniai vadinamieji kritikai ir apžvalgininkai vis dar neapsisprendžia, kas yra video žaidimas, kokie yra jų žanrai, kas juose svarbiausia? Tokiems neegzistuoja jokie rėmai, principai, taisyklės į kuriuos remdamiesi jie galėtų iš tikrųjų rašyti kažką įdomaus apie žaidimus. O kai neegzistuoja jokie rėmai ar principai į vieną suplakama ir video žaidimai, ir interaktyvios novelės, ir "pasirink nuotykį pats" video-knygelės. Na, gerai, čia rant'as ir taikiniu tiesiog atsitiktinai pasirinktas artojas, iš tikrųjų tai nukreipta visam žaidimų "žurnalizmui" apskritai. Na ir gerai, tas rašliavas skaito daug žmonių, daug žmonių vertina žaidimuose labiausiai tai, kas net nėra "žaidimo" sudedamoji dalis. Tai prieš tą aš ir rant'inu, žmogau, aš juk prieš sistemą ir popsą ir visa kita...
Nomad wrote:
Visos tos mechanikos ir AI žaidime man rūpi ypatingai retai. Tada - ir tik tada - jei žaidimas tikrai įtraukia ir noriu išmokti jį žaisti labai gerai. O kas visų pirma įtraukia žaidime? Būtent siužetas, atmosfera, apipavidalinimas. Todėl skaitydamas nežinomo žaidimo apžvalgą, aš ir noriu daugiausiai sužinoti apie šiuos dalykus, o AI ir mechanikos skaičiukai man nerūpi išvis. Nebent jie būtų superuber išskirtiniai kažkuo. Tad mano asmeniniu požiūriu, proporcija labai gera.
Siužetas, atmosfera, apipavidalinimas... tau ne žaidimų reikia, o odinės knygos su graviūromis ant viršelio. Tai tu ir kaltas, kad aš gyvenu apsuptas popsūchos ir vienintelė mano paguoda - DosBoxas ir 1-2 geresni nauji žaidimai per metus. Patenkintas?


Top
   
PostPosted: 2012-08-23 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 2003-06-07 14:47
Posts: 716
Location: Kaunas
sovijus wrote:
Tai prieš tą aš ir rant'inu, žmogau, aš juk prieš sistemą ir popsą ir visa kita...
says it all

_________________

How can we let this happen and
Just keep our eyes closed ‘till the end
When we will stand in front of heaven’s gate
It will be too late!


Top
   
PostPosted: 2012-08-23 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-21 21:52
Posts: 439
Location: Vilnius
sovijus wrote:
Tai tu ir kaltas, kad aš gyvenu apsuptas popsūchos ir vienintelė mano paguoda - DosBoxas ir 1-2 geresni nauji žaidimai per metus. Patenkintas?

[ img ]

_________________
Iron Kingdoms: Our dragons aren't just loot bags.
Wargames.lt


Top
   
PostPosted: 2012-08-23 20:32 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2927
Quote:
Siužetas, atmosfera, apipavidalinimas... tau ne žaidimų reikia, o odinės knygos su graviūromis ant viršelio.
Gal tu palįsk po šaltu dušu ir atvėsk, o aš jau pats kaip nors nuspręsiu, ko man reikia. Ir kas yra žaidimas kaip nors patys nuspręsime.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2012-08-24 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1409
Location: Vilnius
sovijus wrote:
Kitaip tariant, apžvalga bloga, nes apžvalgininkas nenutuokia kas yra video žaidimas, šaudyklių žanras ir taip vadinama "cover shooter" jų atmaina
Ne, tiesiog apžvalgininko nuomonė apie tai, kurie žaidimo aspektai svarbiausi, skiriasi nuo tavo nuomonės. Tik tiek.
Kalbant apie tą patį „Spec Ops: The Line“ man, pavyzdžiui, nusispjauti, kad šito žaidimo mechanika ganėtinai netobula. Ne dėl mechanikos jį žaidžiau, o dėl viso to, apie ką buvo rašoma apžvalgoje. Ir būtent dėl viso to šitas žaidimas yra awesome, nepaisant visų valdymo problemų.
sovijus wrote:
Na, gerai, čia rant'as ir taikiniu tiesiog atsitiktinai pasirinktas artojas, iš tikrųjų tai nukreipta visam žaidimų "žurnalizmui" apskritai. Na ir gerai, tas rašliavas skaito daug žmonių, daug žmonių vertina žaidimuose labiausiai tai, kas net nėra "žaidimo" sudedamoji dalis. Tai prieš tą aš ir rant'inu, žmogau, aš juk prieš sistemą ir popsą ir visa kita...
Vadinasi, tavo pažiūros ir skonis yra nišiniai ir neatitinka daugumos. Well, suprantu nepasitenkinimą tokiu atveju, bet tough luck. Nei žaidimų industrija, nei žaidimų žurnalistika greičiausiai neprisitaikys prie tavo skonio. :) Belieka ieškoti tavo skonį atitinkančių nišinių žaidimų ir atitinkamai nišinių informacinių resursų, aprašančių žaidimus iš tos pusės, kuri tau įdomi.

_________________
„Ne tik levas GM, bet ir kaip zmogus gajdys“ (c) gre


Top
   
PostPosted: 2012-08-29 0:05 
Offline

Joined: 2009-06-20 21:22
Posts: 33
Location: Vilnius
zhukaSS wrote:
sovijus wrote:
Tai prieš tą aš ir rant'inu, žmogau, aš juk prieš sistemą ir popsą ir visa kita...
says it all
Čia praėjo dėdė Sarcasmus...
Nomad wrote:
Gal tu palįsk po šaltu dušu ir atvėsk, o aš jau pats kaip nors nuspręsiu, ko man reikia.
Juk tas ir yra baisiausia...
ghoul wrote:
Ne, tiesiog apžvalgininko nuomonė apie tai, kurie žaidimo aspektai svarbiausi, skiriasi nuo tavo nuomonės. Tik tiek.
Tai kad jam išvis ne ŽAIDIMO aspektai svarbiausi. Jis, kaip ir daugelis šiuolaikinių "žaidėjų", neturi perspektyvos į tai, kas istoriškai buvo vadinama žaidimu. Pvz. niekas niekada neskyrė tokios didelės reikšmės šachmatų lentai ar figūrų kokybei, kuomet kalba ėjo apie ŽAIDIMĄ. Bet technologijos apakino šiuolaikinius plebėjus ir ŽAIDIMO aplinka (lenta ir figūros, jei nori) tapo daugelio mėgstamiausiu ir labiausiai vertinamu aspektu. Šitas naujadaras labai greitai uzurpavo ŽAIDIMO sąvoką, nors savo esme jis yra labai toli nutolęs nuo tos senosios sąvokos. Taigi, ne, tai nėra tiesiog nesutarimas dėl žaidimo aspektų svarbos, bet kur kas gilesnis nesutarimas, dėl pačios žaidimo esmės.
Quote:
Vadinasi, tavo pažiūros ir skonis yra nišiniai ir neatitinka daugumos. Well, suprantu nepasitenkinimą tokiu atveju, bet tough luck. Nei žaidimų industrija, nei žaidimų žurnalistika greičiausiai neprisitaikys prie tavo skonio. :) Belieka ieškoti tavo skonį atitinkančių nišinių žaidimų ir atitinkamai nišinių informacinių resursų, aprašančių žaidimus iš tos pusės, kuri tau įdomi.
Tai jų yra, norėčiau, kad būtų daugiau, žinoma (tiek žaidimų, tiek resursų), bet yra pakankamai.


Top
   
PostPosted: 2012-08-29 7:53 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2927
Šachmatai ir panašūs yra tik viena žaidimo rūšių. Jie neapibrėžia, kas yra žaidimo sąvoka. Kaip ir Jurgelis Meistrelis arba The Window -style PnP RPG yra tik viena iš daugelio žaidimo rūšių. Kaip ir smėlio pilių statymas ir žaislinių mašinėlių stumdymas smėlio keliukais. Ar Lego / Minecraftas. Nesuprantu, kodėl bandai susiaurinti žaidimo sąvoką, kad ji atitiktų tavo mėgstamiausias žaidimo rūšis. Tu domėkis ir žaisk savo mėgstamiausias, kiti domėsis ir žais savo mėgstamiausias. Jokia problema čia neegzistuoja.

P.S. kaip tik savaitgalį žiūrėjau Endless Space reviu ir išsyk pagalvojau apie tave. Žaidimas buvo pristatytas kaip gana gerai išdirbtas techniškai, įdomi mechanika, patogūs ir informatyvūs meniu bei info langai, tačiau praktiškai be dvasios („no spirit, no character“). http://www.youtube.com/watch?v=m2H1wK1dFXg 4x in space.

Na ir aišku WarCraft III, StarCraft 2 ir panašūs pasaulyje visų pirma vertinami iš mechanikos, balanso, gameplay įdomumo pusės, atmosfera ir t.t. nustumiama į antrą planą. O čia, kaip supranti, vieni iš populiariausių žaidimų pasaulyje, ko gero record-breaking populiariausi savo laiku. Tad dejavimai apie kažkokias uzurpacijas yra ankstyvi :)

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2012-08-29 14:25 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
O gal žmonės persikelkite į diskusijų skiltį? Kas yra ir kas nėra žaidimas Filosofai aiškinosi gerokai seniau nei atsirado Kompiuteriai. Kompiuterinių žaidimų egzistavimas pastumėjo sąvokos tyrinėjimą. Tačiau mano galva vienareikšmiškai nieko ten nenuspręsta. Diskusiojos pradžiai.

Mano pastabos:
Enless Space kaip, tik ne taip patiko UI, kiek "soul ir spirit".
Minecraft ir Lego (ir net Skyrim) ne žaidimai. Tai Žaislai. Kas yra fine.
Vertinimas "nūnai Grafika svarbiau už mechanika" yra hipsterizmas. Kompiuteriniuose žaidimuose yra įmanoma situacija, kad Grafika yra mechanika (fps žanras ryškus pavyzdys).
Žanrai yra suvelti. Ir čia ne vien žadimų bėda, same shit su Muzika, Kinu, Daile ir Menu in general. Kas yra kas ant akmens neišrašyta (Dailėje tai vadinama Postmodernizmu berods) užtai tik paviršutiniais aspektais yra grupuojama, o paskui grupuojama pagal panašumus (Dead Space yra toks Resident Evil in Space...). Kritikai verkia šimtmečiais, o žurnaliztui dirbti reikia, tai ir rašo kaip supranta.

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 5 6 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited