Šachmatai ir panašūs yra tik viena žaidimo rūšių. Jie neapibrėžia, kas yra žaidimo sąvoka. Kaip ir Jurgelis Meistrelis arba The Window -style PnP RPG yra tik viena iš daugelio žaidimo rūšių. Kaip ir smėlio pilių statymas ir žaislinių mašinėlių stumdymas smėlio keliukais. Ar Lego / Minecraftas. Nesuprantu, kodėl bandai susiaurinti žaidimo sąvoką, kad ji atitiktų tavo mėgstamiausias žaidimo rūšis.
Šachmatus pasirinkau kaip vieną iš pavyzdžių, bet visi kiti tavo išvardinti irgi tinka. Visi jie turi savo mechaniką, žaidimo taisykles ir aprašinėdamas juos pirmiausia aprašinėtum tuos dalykus, o ne kokia atmosfera tvyro stumdant mašinėles tarp pilių ar Minecrafto scenarijaus siužeto vingrybes.
Mano naudojamas apibrėžimas yra kur kas platesnis nei Crawfordo, nors aš ir manau, kad jo pasiūlytas skirstymas turi prasmę, o kaip jau koknkrečiai kiekvieną grupę įvardinsi, neturi man didelės reikšmės.
P.S. kaip tik savaitgalį žiūrėjau Endless Space reviu ir išsyk pagalvojau apie tave. Žaidimas buvo pristatytas kaip gana gerai išdirbtas techniškai, įdomi mechanika, patogūs ir informatyvūs meniu bei info langai, tačiau praktiškai be dvasios („no spirit, no character“).
http://www.youtube.com/watch?v=m2H1wK1dFXg 4x in space.
Ech, ir vėl tas TotalIdiot... Apie dvasias, sielas, charakterius ir kitokius abrakadabra nežinau, bet Endless Space turi užtektinai trūkumų iš mechaninės pusės, kuriuos galima įvardinti labai konkrečiai ir nieko nemistifikuojant.
Vertinimas "nūnai Grafika svarbiau už mechanika" yra hipsterizmas. Kompiuteriniuose žaidimuose yra įmanoma situacija, kad Grafika yra mechanika (fps žanras ryškus pavyzdys).
Na, taip... išskyrus tuos atvejus, kada ji tokia nėra ir aprašinėjama (kaip ir tam konkrečiam pavyzdyje "Spec Ops: The Line") siejant tik su kitais dalykais (atmosfera, siužetu), bet ne ŽAIDIMU. Tai kokią man belieka daryti išvadą, kai grafikai, nesisiejančiai su mechanika, skiriama mažiausiai tris kart daugiau dėmesio, nei mechanikai?
Į ginčus apie sąvokų reikšmės tikrumą veltis net nebūtina, aš tiesiog apibūdinau situaciją, kuomet pradinę mechanistinę žaidimo sąvoką pakeitė kita, orientuota pirmiausia į audiovizualiką, naratyvą. Ji yra lygiai tiek pat "tikra" kiek ir ta kita, tik man įdomu ar dauguma tų žurnalistų, "kritikų", apžvalgininkų suvokia kuria žaidimo sąvoka jie manipuliuoja rašydami ir ar rami jų sąžinė dėl to...
O dar svarbiau, ar rami pačių "žaidėjų" sąžinė?