Gedai, tu ištraukei mano mintį iš konteksto. Daug didesnę įtaką, nei Eridano produkcijos kokybė turi būtent literatūros ir kitos produkcijos,susijusios su fantastika prieinamumas.
Nieko aš neištraukiau, pacitavau abu sakinius, kuriuose du žodžius skyrei "produkcijos prieinamumui" ir beveik du sakinius "Eridano" produkcijos "chaltūrai". Pagal šias proporcijas man ir susidarė įspūdis kam skiri prioritetą tiražų smukime.
Prieinamumas ir chaltūra, aišku, įtakoja tiražus, bet ne tokiais kiekiais (tai kad dabar alus nebe deficitas ir jo rūšių parduotuvėse aibė anaiptol nepaveikė jo pardavimų), be to, tiražų mažėjimas, kiek žinau, vyko ilgus metus, o ne per pusmetį.
Tačiau, kaip jau minėjau aukščiau, ar fantastikos skaitytojus, bet kokiu atveju sudarančius
tam tikrą daugmaž pastovų skaičių (net jei skaitai paėmęs iš bibliotekos - biblioteka iš oro tų knygų nepaima, taigi, dar vienas nuolatinis Eridano užsakovas, arba - nuolat skoliniesi iš draugo - tada tas draugas turi pirkti knygą ir t.t.), taigi, ar juos "jau galima vadinti fantastikos mėgėjais - matyt priklauso tik nuo kiekvieno asmeninių kriterijų".
Man asmeniškai tokio masto tiražų mažėjimas bet kokiu atveju reiškia , jog daugybė žmonių tiesiog sugalvojo kaip kitaip praleisti laisvalaikį, o ne tūkstančiais puolė siųstis iš interneto, skolintis iš draugų, imti iš bibliotekų ir pan. Tai, manyčiau, veikiau susiję su bendru pramogų/laisvalaikio sferos išsiplėtimu, kai žmogus turi kur kas daugiau alternatyvų kur dėti laisvą laiką (arba jo paprasčiausiai neturi), nei netolimais senesniais laikais.