Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-03-29 3:36

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page « 13 4 5 6 7 »

Kas būtų naudingiau žmonijai? Kas ves žmoniją į priekį?
Menas 7%  7%  [ 6 ]
Mokslas 33%  33%  [ 30 ]
Menas ir mokslas turi susijungti - bus nauda visiems 48%  48%  [ 43 ]
Pasauliui nereikia nei meno nei mokslo 2%  2%  [ 2 ]
A tikpr ba? {as tiesiog noriu balsuoti} 10%  10%  [ 9 ]
Total votes: 90
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 2007-02-27 1:15 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Dingsta. Jei nera to, kam tas pazinimas reikalingas.
Visų pirma - pagerinti gyvenimo kokybei. Pripažink, kai kur nors kaime plauni indus šaltu vandeniu ir mąstai apie tai, kaip gerai čia būtų karštas vanduo iš krano - tikrai nemąstai, kad tas karštas vanduo visų pirma būtų meno vardan :) O kai iš skausmo plyštančia galva geri paracetamolį, ar darai tai vardan galimybės geriau įvertinti Moną Lizą? :) Manau, šių pavyzdžių užteks, prie apendicito operacijos ar vaistų nuo maliarijos nereikės pereiti?

Antra, tarkime, tiesiog smalsumo patenkinimui :)

Quote:
O be meno nebus žmogiškumo
Niekur nedings tas žmogiškumas. Tiesiog jis bus be meno :)
Quote:
Tie be fantazijos, bet su emocijom... Ju anei mokslas, anei menas nuo savidestrukcijos neisgelbes.
Problema, kad prieš savidestrukciją jie dar spėja nemažai šiaip destrukcijos įnešti :)

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
 Post subject: Semiotika
PostPosted: 2007-02-27 3:24 
Offline
User avatar

Joined: 2004-02-26 14:30
Posts: 1236
Location: Kaunas
Tiems, kuriems shi tema apie menus/mokslus ir ju ryshi vis dar ishliko idomi, rekomenduochiau Kęstučio Meškio (Kęstutis Meškys) knygą "Kultūra kaip žinia - nuo ženklo iki teksto" aka Įvadas į semiotiką (Nors jai iki tobulybes toli - nesamoniu joje yra - ale vis geriau nei nieko).
Quote:
Ši knyga bando supažindinti skaitytoją su šiuolaikiniu požiūriu į kultūrą, kaip sudėtingą ženklų ir tekstų sistemą t.y. informacinę ir komunikacinę sistemą, kuriančią žinią. Toks tiksliaisiais mokslais, jų universalia metodika grįstas požiūris, kai pasitelkiami naujausi mokslinės analizės modeliai ir teorijos, ypač produktyvus analizuojant sudėtingiausią iš žmogaus sukurtų semiotinių sistemų – kultūrą ir jos posistemę – meną. Knygos tikslas – vienas iš pirmųjų bandymų mūsų humanitarinių mokslų studijų praktikoje šitą, gana, naują, daugelio žymiausių pasaulio mokslininkų požiūrį susisteminti, tam, kad aiškiau suvokti tų metodikų galimybių diapazoną analizuojant ir tyrinėjant humanitarinių mokslų, kultūros ir meno reiškinių problematiką.
Knyga, autoriaus nuomone, bus įdomi ir tam žingeidžiam skaitytojui, kuris siekia suvokti, kaip pažįstame pasaulį, gyvenimo ir meno reiškinius, kaip bendraujame ir kaip ,pagaliau, gimsta toks šiandien pasaulį valdantis fenomenas kaip informacija.

Kęstutis Meškys – kultūrologas, dėstytojas, žurnalistas. Baigė Sankt Peterburgo (Leningrado) Technikos universitetą (1970 m.). Dirbo Sankt Peterburgo (Leningrado) universiteto Moksliniame skyriuje, Leningrado televizijos studijoje prodiuseriu. Dalyvavo kuriant apie 40 įvairaus žanro televizijos filmų. Domėjosi tarpdisciplininiais tiksliųjų ir humanitarinių mokslų dalykais, ruošė autorines televizijos laidas kultūros, meno, mokslo temomis. Šis susidomėjimas įgavo kryptingą metodinį pobūdį likimui autorių suvedus su žymaus pasaulinio garso struktūralisto, padėjusio pagrindus šiuolaikinei semiotikai, Vladimiro Propo (Vladimir Propp) aplinka, iš kurios sėmėsi žinių ir idėjų. Grįžęs į Lietuvą (1989 m.), dirbo įgyvendindamas įvairius kultūros ir meno projektus televizijos, kino srityje, tęsdamas savarankiškas semiotines ir tarpdisciplinarines studijas, rašydamas straipsnius kultūrologijos, kultūros ir meno aktualijų klausimais. Šiuo metu dėsto Vilniaus Dailės akademijos Klaipėdos vizualinio dizaino katedroje bei Klaipėdos kolegijoje.
Nucopyta is chia

Skaitosi visai idomiai, nors ir stebina tokie pareishkimai kaip:
Quote:
(pvz., mokslininkai ištyrė ir nustatė, kad beždžionės turi 17 akustiniu sistemų, kuriomis bendrauja)
:oops: Kaazhinau - gal chia ne liapsusas, gal ash chia kazhko nesupratau, o gal ir pilvo gurgėjimą ar uodegos pliushkenima į vandeni ir t.t. i "akustines sistemas" itrauke :lol: .
Bet chia - smulkmenos (gal ir redaktores prazhiopsota) - shiaip tikrai idomu.
Beje, gal kas galit rekomenduot geru straipsniu ar knygu apie semiotika?
(Ir dar sutvarkyt semiotikos apiberezhima lietuvishkkoj wikipedijoj :oops: )

_________________
To hold a pen is to be at war. --Voltaire


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-02-27 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 2003-07-03 11:23
Posts: 638
Location: Vilnius
Nomad, taigi dabar jau sneki tik tam, kad sneket. :D
Postringauji cia apie padara, kuriam svarbu paest, pasikt, pasikrust ir pamiegot. Nei jis turetu ciaupa, nei jis turetu paracetamoli. Is kur dar pas ji smalsumas koks nors? Nemanau.
:wink:
Siaip jau tarkim, kad mokslas kazkokiu budu visgi dave zmogui (?) visokiu civilizacijos produktu. Tobis zmogelis moksliskai isskaiciavo, kad jam ju reikia. Aisku i tai ziurint itariu, kad musiskis "kalaciunu" pasaulis butu daug labiau suprantamas mums, nei tas apie kuri dabar kalbam:

"Viskas yra lygiu ir ergonomisku formu. Tobulai suskaiciuotas kiekvienas kampas. Viskas nudazyta vientisom spalvom. Visi uzrasai visur vienodu sriftu. Duomenis apie tavo netiketai atsiradusi apendicita skubiai kalkuliuojami skirtingose vietose, tos pacios markes ir to pacio galingumo kompais. Skubiai renkama informacija apie tavo esama indeli i moksla, kad issiaiskint ar tu vertas nuskausminamuju, ir kas svarbiausia - skaiciuojamas tavo busimas potencialas, norint nuspresti ar naudinga tau ta operacija atlikinet isviso."
...
Ka as zinau... As kazkaip linkes galvot, kad kai mane prigriebs apendicitas, tai greitoji mane ves i ligonine, be islygu. Is humanisku paskatu :)

Taigi man karstas vanduo is ciaupo bega tam, kad mano buitine rutina suktusi kuo greiciau, kad man liktu daugiau laiko kulturintis. :P

_________________
Kai aš mažas buvau, šile ožius ganiau.
Nieks manes nepažino, oželiu vadino...


Bungalo Art Gallery


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-02-27 22:15 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-19 13:17
Posts: 289
Location: Klaipėda
Nomad wrote:
Menas be mokslo sėkmingai egzistavo labaai ilgą laiko tarpą. Turbūt kelis šimtus kartų ilgiau, nei jis egzistuoja su mokslu, t.y. nei egzistuoja mokslas.
Kur, kodel, kada ir t.t.?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-02-28 20:36 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Kur,
Visur, kur egzistavo žmonės.
Quote:
kodel,
Nesu tikras, kad mano žinių pakanka atsakyti į klausimą "kodėl egzistavo menas". Akivaizdu, kad žmogus jaučia natūralų potraukį kažką kurti, o jau kodėl taip yra - paliksiu atsakyti psichologams ir evoliucionistams.
Quote:
kada
Turbūt visada, kiek egzistavo žmogus, jei galima taip skambiai išsireikšti :)
Quote:
ir t.t.?
Jop.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-02-28 20:39 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Nomad, taigi dabar jau sneki tik tam, kad sneket. Postringauji cia apie padara, kuriam svarbu paest, pasikt, pasikrust ir pamiegot. Nei jis turetu ciaupa, nei jis turetu paracetamoli. Is kur dar pas ji smalsumas koks nors? Nemanau.
Bungalo, dabar jau šneki tik tam, kad šnekėti. Turbūt pamiršai, kad smalsumas būdingas didelei daliai gyvybės formų, kurios neturi jokio potraukio į meno kūrimą. Negi jokio gyvūnėlio nesi auginęs? :) Matyt, smalsumas kažkaip padeda išlikti, ir todėl yra evoliuciškai vertinga savybė. Galbūt tai susiję su sugebėjimu ir poreikiu mokytis bei tam tikrose ribose adaptuotis prie besikeičiančių situacijų.
Quote:
Siaip jau tarkim, kad mokslas kazkokiu budu visgi dave zmogui (?) visokiu civilizacijos produktu. Tobis zmogelis moksliskai isskaiciavo, kad jam ju reikia. Aisku i tai ziurint itariu, kad musiskis "kalaciunu" pasaulis butu daug labiau suprantamas mums, nei tas apie kuri dabar kalbam:
Realybė daug paprastesnė: žmogaus instinktuose yra noras gyventi o taip pat noras gyventi gerai. Nereikėtų niekam nieko išskaičiuoti, visi ir taip labai greitai suprastų, kad vėzdas su obsidiano gabalais yra geriau, nei šiaip vėzdas. O vaistai nuo maliarijos - geriau, nei nudvėsti. Ir tai neturi nieko bendro su menu. Žmogus gyvena ne dėl meno, žmogus gyvena todėl, kad jam genetiškai užkoduotas labai stiprus noras gyventi.
Quote:
Taigi man karstas vanduo is ciaupo bega tam, kad mano buitine rutina suktusi kuo greiciau, kad man liktu daugiau laiko kulturintis.
Tai plaunant indus šaltu vandeniu, pagrindinė mintis tavo galvoje yra "velnias, užtruksiu kiek ilgiau šiandien, liks mažiau laiko menui"? Ar visgi "bl#$%^ kaip šalta galėtų būti karšto vandens"? Būk sąžiningas pats prieš save bent jau :)

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-02-28 21:41 
Offline

Joined: 2007-01-06 0:44
Posts: 28
Location: Kaunas
Man menas ir mokslas nelabai atskiriami dalykai. Va, išmoko žmogeliai bronzą apdirbti, tuoj ginklus ir puodus puošt pradėjo, tas pats su visais amatininkais - ima daryti kažką naujo, neužilgo pradeda vienaip ar kitaip puošti. Atrodytų, na kam reikia puodą visokiom gėlytėm, paukštukais išpaišyt . O ir naujausi automobiliai - kiek lėšų skiriama dizainui, kad tik žmogelių dėmesį pritraukt. Nebent visai "nurobotėsime".


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-03-01 13:12 
Offline
User avatar

Joined: 2003-07-03 11:23
Posts: 638
Location: Vilnius
Giedryne, tavo komentarai gal ir malonus ale perdaug naivus.
Kaip ten bebutu, bet lesu pasiskirstymas automobiliu pramoneje, visgi yra dizaino nenaudai, kai kalbam ne apie parodas (kai reklamuojamas prekes zenklas), o apie tai ka matom gatvej (ta pati "nurobotejima").
Bet cia O.T.

Nomad, pradedam kalbet apie skirtingus dalykus. Tai ka siekia pazinti mano kate ir tai koki moksla mes cia su menu sukergt bandom yra labai skirtingi dalykai. :)
Nomad wrote:
Žmogus gyvena ne dėl meno, žmogus gyvena todėl, kad jam genetiškai užkoduotas labai stiprus noras gyventi.
Cia brol, ne zmogus. Cia gyvulys. Gyvybes forma. Tikrai ne tas begalinis noras gyventi padaroji ji zmogum.

Ir nereikia nagrinet mano postringavimu apie karsta vandeni suvest i tokias "siauras" mintis.Nors siaip jos teisingos :D ir as pats sau saziningas. Ir tikrai galvoju, "ku... tu ku... galetu but karsto vandens. Dabar su saltu kol isplausiu tuos riebalus bl... . Aku-naku vis maziau laiko lieka knygai skaityt!"

_________________
Kai aš mažas buvau, šile ožius ganiau.
Nieks manes nepažino, oželiu vadino...


Bungalo Art Gallery


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-03-01 14:25 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Nomad, pradedam kalbet apie skirtingus dalykus. Tai ka siekia pazinti mano kate ir tai koki moksla mes cia su menu sukergt bandom yra labai skirtingi dalykai.
Tavo katė turi smalsumą? Taip ar ne?
Quote:
Cia brol, ne zmogus. Cia gyvulys.
Čia, brol, tik tavo niekuo nepagrįsta nuomonė :) Arba, jei taip nori, tik tavo požiūrio taškas. Žinoma, galime susitarti ir pakeisti žodžio žmogus reikšmę ar prigalvoti naujų. Pavyzdžiui, ne žmonės visi, kurių odos spalva juoda :)
Quote:
Tikrai ne tas begalinis noras gyventi padaroji ji zmogum.
Na, man filosofiniai bullshitai apie tai, kas yra tikrasis žmogus - giliai neįdomūs. O biologiškai žmogų žmogumi padaro atitinkama anatomija arba, tiksliau, atitinkamas genų rinkinys :)
Quote:
Ir nereikia nagrinet mano postringavimu apie karsta vandeni suvest i tokias "siauras" mintis.Nors siaip jos teisingos
Q.E.D.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2007-03-01 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 2003-07-03 11:23
Posts: 638
Location: Vilnius
Tai kokio b... tu gincyjies, jei tau neidomi nei mano nuomone, nei mano poziurio taskas?
:pasimetes:

Beje, va labai saunus ir siaip jau labai senas ir ivariom versijom vaizduotas mokslo ir meno susidurimas
:)

_________________
Kai aš mažas buvau, šile ožius ganiau.
Nieks manes nepažino, oželiu vadino...


Bungalo Art Gallery


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page « 13 4 5 6 7 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited