Teologija yra socialinis mokslas, ir jame iš esmės net nėra bandoma įrodyt/paneigt kažkokią dievišką būtybę, ir net neturi to būti.
Na tai tuomet teologai neturėtų piktintis, kai "ateistai bando paneigti Dievo egzistavimą net nepasidomėję teologija" (o jie naudoja šį argumentą). Jeigu teologija neįrodinėja Dievo buvimo, tai man nebūtina jos studijuoti, kad galėčiau įrodinėti, jog Dievo nėra. Nes paprastai, kai ateistai panaudoja kad ir blogio problemos argumentą, teologai ima šaukti "tai juokinga, jau pirmų kursų teologijos studentai nebekelia tokių klausimų, pasidomėkite". Kad ir kokia išsami ir logiška bebūtų teologija, jeigu ji net nesiskelbia, kad įrodo Dievo buvimą, ji visiškai neaktuali nagrinėjant klausimą, ar Dievas yra.
Šitaip mąstant, galima nuneigti beveik visą mokslą. Matei atomą? Elektromagnetinę bangą? Geną? Tektoninę plokštę? Menulio apvalumą?Taip mąstant teorija, kad Perkūnas kuria žaibus ir teorija, kad tai kažkokia elektros iškrova (beje, kas ta elektra, jei ne magiška elfų esencija? Skirtingų polių sukurta energija? Skamba ezoteriškai.) yra lygi viena kitai. Abiem atvejais kalbama apie kažką, kas nėra savaime suprantama ir tik retais atvejais ir labai stengiantis patikrinama necivilizuotam, neraštingam žmogui. Pvz man teorija, kad internetą laidais ir oru atneša kaukai skamba įtikinamiau, negu kad vis sudėtingi vaizdai, garsai ir informacija keliaujanti juo, atiteka... net nežinau ką sako mokslas - tam tikro dažnio elektra? Tipo elektra gali priimti bet kokio garso ir vaizdo formą? Skamba absurdiškai, ypač neperskaičius 10000 puslapių. Just saying.
Kaip matyti iš zhuko citatos šio mano pranešimo pradžioje, teologija neįrodinėja Dievo buvimo. Toks ir skirtumas tarp teologijos ir mokslo - nors mokslas prisigalvojęs visokiausių absurdiškų ir neįsivaizduojamų objektų (kaip atomas, elektromagnetinės bangos ar kvantinė būsena), mokslinės teorijos pateikia daugybę prognozių, kurios, jei pasitvirtina eksperimentiškai, parodo, jog yra daug pagrindo tikėti tais nematomais objektais. O štai teologija net nesiskelbia, kad įrodinėja Dievo buvimą. Tai koks skirtumas, ar aš būsiu susipažinęs su teologija, jei aš ketinu kritikuoti ne teologijos išvadas, o teologijos prielaidas?