Forumas.Fantastika.lt
http://forumas.fantastika.lt/

Naftos pikas ir Lietuvos atominė
http://forumas.fantastika.lt/viewtopic.php?f=8&t=1939
Page 13 of 18

Author:  Jauja [ 2006-01-16 19:25 ]
Post subject:  Re: kuras mashinukams

tadas wrote:
Nu gal biski padidinau, bet pasiziurke kike vienaautomobilis pagamina H2O 10 km...
o dabar degant benzinui H2O nesigamina? gal gali pateikti duomis, kiek H2O pasigamina is 1kg kuro (H2) ir kiek galima nuvaziuoti su tuo kuru?
tadas wrote:
Beje nepagalvoji kad neigiama poveiki daro ne tik CO2 bet ir perdidelis H2O perteklius.
Naturalaus H2 nera. visas H2 butu gaunamas is H2O elektrolizes t.y. bendras H2O kiekis net sumazetu.
Tuo tarpu deginant dabartini kura (nafta, anglis, dujos) yra islaisvinama visa anglis, kuri buvo surista (naftos, anglies, mineralu pavidalu) per pora milijardu metu. :-P
tadas wrote:
H2O (butent tai susidaro vandenilio varikliui dirbant, kietumas - 0 (visiskas 0!) to bish jis neturi buferio. O tai reiskia kad naturaliam pavidale jo ph bus apie 5,5-6 bet uzteks nors laselio rugsties ir del H2O nestabilumo labai stipriai jis gali uzrugsteti (priedo potencialiai didelias kiekias) ir labai efektyviai isdubasini augmenija ir gyvunija patenkancia i toki rugstele.
H2O pH = 7. gali net pasiskaiciuoti jei netiki. Siuo metu is duslintuvo iseina H2O, CO2 misinys (mineralinis vanduo bendru atveju, bet pH < 7) + nedideli kiekiai S ir N oksidu, kurie zymiai labiau parugstina ismetamasias dujas.

so... :roll:

Author:  Popiezhius [ 2006-01-16 20:56 ]
Post subject: 

Vandens pH 7 tik teoriškai, o praktiškai 5,5-6,5, nes maždaug tokį pH'ą duoda sotus CO2 tirpalas vandenyje.

Author:  Jauja [ 2006-01-16 22:28 ]
Post subject: 

Popiezhius wrote:
Vandens pH 7 tik teoriškai, o praktiškai 5,5-6,5, nes maždaug tokį pH'ą duoda sotus CO2 tirpalas vandenyje.
tuo blogiau jam :wink: logiska isvada yra, kad toki vandeni (sotu CO2 tirpala) turime visur gamtoje ( pakankamai dideliu tikslumu). Kadangi toks vanduo jau yra visur, tai papildomas H2 deginimas situacijos nepakeis ir itakos netures (kaip kad pranasauja Tadas)... :-P

Author:  tadas [ 2006-01-17 9:51 ]
Post subject: 

Quote:
tuo blogiau jam logiska isvada yra, kad toki vandeni (sotu CO2 tirpala) turime visur gamtoje ( pakankamai dideliu tikslumu). Kadangi toks vanduo jau yra visur, tai papildomas H2 deginimas situacijos nepakeis ir itakos netures (kaip kad pranasauja Tadas)...
Turi omenyje vandens garu? Ju atmosferoje - 2 procentai.
Vandenilio yra 0,2%

Vandens rugstinguma ne tik CO2 didina... O del Ph7 - jau zmones atsake. Tai gerai, bet vistiek pasiulysiu babandyk istirti sniega, lietaus vandeni, belemba ka as puse metu su tuo lietaus vandeniu begiojiau pries pora metu... Pasirodo atsisedi ir paskaiciuoji...
ajo paskaiciuokite kad toks gudrus: per diena 5 litrai iskiriamu vandens garu 1 automobiliui. ir kaip greitai tie garai i nuosedas pereina. Papildoam uzduotis kaip greitai vandens garai i leda pavirsta tuose automobiliuose.

As nesiginciju, kad vandenilio variklis ekologiskesnis, bet nereikia i ji tiek vilciu deti. Stebuklo nera ir nebus.

Beje del ismetamu duju:
Išmetami teršalai (gr/kg sąl.kuro)
.................................Karbiuratorinis variklis........Dyzelinis variklis
.....................važiavimas...Tuščioji eiga ..važiavimas /tuščioji eiga
Anglies viendeginis CO /130,0 ......... 299,0 ......... 40,0 ....... 69,0
Angliavandeniliai CH /19,0 ........ 32,0 ........ 14,0 ...... 20,0
Azoto monoksidas NO2 /13,5 ....... 20,0 ........ 8,0 ..... 33,0
Sieros dioksidas SO2 /0,60 ....... 0,50 ........ 4,70 ...... 6,00
Kietosios dalelės /0,50 ....... 0,60 ........ 2,50 ..... 3,80
Švinas ir jo junginiai Pb/ 0,16 ...... 0,20 ........ 0,0 ..... 0,0
Benzpirenas Bzp /0,00014 ..... 0,00024 ...... 0,00016 .. 0,00027

Author:  jago [ 2006-01-17 12:04 ]
Post subject: 

Pala, kažko aš nesuprantu. Nuo kada vanduo yra neekologiškas? Koks skirtumas koks jo ph, kietumas, etc. Po H2 ir O2 degimo, kiek tempia mano rudimentinės chemijos žinios, mes gausime gryną vandenį be priemaišų. Patekes į atmosferą jis absorbuos ten esančias medžiagas, bet kuo tai yra blogiau už lietų/rūką? Ar lietus ir rūkas irgi neekologiški? Padidės oro drėgnumas? Ir iš kur atsiras ta rugštis? Suprantu kad rugštis atsiranda dėl co, sieros - vandenilio junginių, kadangi jie reaguoja su visur esančiu vandeniu. Bet gi vanduo ir taip visur yra. Man atrodo kad pagrindinė problema yra ne ekologija, o tai kad vandenilio ir deguonies degimas realiai NĖRA energijos šaltinis. Kaip jau aukščiau minėta laisvo vandenilio gamtoje praktiškai nėra, jis gaunamas elektrolizės būdu, kam sunaudojama energija. O tam kad gauti energijos elektrolizei mums reikia mazuto/naftos, atominės energetikos, na, galima pafantazuoti apie vandens/oro/saulės ekologišką energiją, kuri, deja, yra brangi ir didesni kiekiai sunkiai gaunami. Kadangi H2 + O2 variklis realiai yra tik "akumuliatorius", idomu koks elektrolizės + deginimo naudingumo koeficientas. Klausimas ar elektromobilis su paprastu akumuliatoriumi nebūtų efektyvesnis bei saugesnis. Bet kokiu atveju nei vienas, nei kitas variantas realiai nelabai panaudojami.

Author:  Nakedotas [ 2006-01-17 13:44 ]
Post subject: 

Doh. Man kazkaip orgoi uzsinorejo pasireiks sitoj diskusijoj. Neskaiciau visko, bet ar kas nors paminejo termobranduolines elektrines? Ju kuras irgi - vandenilis. Tokios elektrines is esmes atkartoja procesus vykstancius sauleje. Tik mano ziniom jos kol kas neplinta, nes nerasta efektyvaus budo plazmai islaikyti.

Author:  Spawn [ 2006-01-17 14:18 ]
Post subject: 

jago wrote:
Kaip jau aukščiau minėta laisvo vandenilio gamtoje praktiškai nėra, jis gaunamas elektrolizės būdu, kam sunaudojama energija. O tam kad gauti energijos elektrolizei mums reikia mazuto/naftos, atominės energetikos
Būtent. Vandenilį išgaunant dabartinėmis technologijomis, galutinė vandenilį vartojančio automobilio tarša gaunasi labai panaši į įprastų automobilių.
Nakedotas wrote:
Doh. Man kazkaip orgoi uzsinorejo pasireiks sitoj diskusijoj. Neskaiciau visko, bet ar kas nors paminejo termobranduolines elektrines? Ju kuras irgi - vandenilis. Tokios elektrines is esmes atkartoja procesus vykstancius sauleje. Tik mano ziniom jos kol kas neplinta, nes nerasta efektyvaus budo plazmai islaikyti.
Kol kas neatrastos technologijos. Bet kaip tik šiuo metu pradedamas tarptautinis projektas ITER, kuris bandys Prancūzijoje pastatyti pirmąjį tokį reaktorių.

Author:  Karakurt [ 2006-01-17 15:47 ]
Post subject: 

Spawn wrote:
Bet kaip tik šiuo metu pradedamas tarptautinis projektas ITER, kuris bandys Prancūzijoje pastatyti pirmąjį tokį reaktorių.
kad prancuzijoj tai nenuostabu, reik tiketis tik kad neuzges ten tie projektai

Author:  jago [ 2006-01-17 15:53 ]
Post subject: 

Spawn wrote:
Būtent. Vandenilį išgaunant dabartinėmis technologijomis, galutinė vandenilį vartojančio automobilio tarša gaunasi labai panaši į įprastų automobilių.
Ir taip ir ne. Kadangi energija gaminama centralizuotai galima naudoti ekologiškesnius būdus, visu pirma atominę energetiką, statyti valymo prietaisus, kurių ant kiekvieno automobilio nesumontuosi, galiausiai taršą lokalizuoti neapgyvendintoje vietovėje, taip išgelbstint kruvas astmatikų ir ne tik. Tačiau energiją vistiek išgauti teks, taršos vistiek bus, taigi sutinku kad vandenilis nėra panacėja.

Author:  Popiezhius [ 2006-01-17 23:23 ]
Post subject: 

Vandenilis yra:
1. Brangus,
2. Nepatogus transportuoti,
3. Nesaugus eksploatuoti - menkiausias nesandarumas balione baigis išlėkimu į orą.
Dėl to jo kaip kuro nenaudoja ir bent jau artimiausioje ateityje nenaudos.

O termobranduolinė reakcija, kurios metu išsiskiria milžiniški energijos kiekiai, beje visiškai nieko bendro su vandenilio deginimu ore neturi.

Page 13 of 18 All times are UTC+04:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/