Visishka nesamone. Jeigu zhmogui, shiuo atveju vaikui kogero, idomi shi tema tai jis ras kur apie tai pasiskaityt ir be NEspecializuotu forumu. Jeigu jam tai neidomu, jis arba nekreipks demesio i temas apie religija arba ji jo pozhiuriu nepakeis.
Vaikams tai (daugumai) greichiausiai neidomu,
bet daug ir ivairiais budais tikinant (tikybos pamokos, televizija, spauda...) papraschiausiai itikinama, kad taip yra (kad Dievas yra ir bazhnychia ji atstovauja visishkai tiksliai ir teisetai, o laisvamanybe - kazhkokia nesamone, kurios net mokykloje nemoko). Tik nedaugelis pasizhymi pakankamai kritishku mastymu, kad imtu analizuoti, tai ka girdi sakoma ish sakyklos, per tikybos pamokas (ir t.t.) ir suprastu, kad jais manipuliuojama.
Ash kiek pamenu tevai parasho prashyma ar koki ten popiergali kuriame nurodo ka ju vaikas laikys, ar etika ar tikyba. Tsakant tikyba nera priverstina, nebent pasiunti vaika i kokiu jezuitu mokykla.
Shioje situacijoje tie tevai daugeliu atveju atima ish vaiko pasirinkimo teise. Beje, lygiai taip pat, kaip kazhkada ish ju ja ateme ju tevai.
IMHO turetu but destoma religiotyra, o ne tikyba. Religiju istorija - neatsiejama civilizacijos dalis, bet padaryti ish to mokyklose vienos religijos propogandos kompanija yra negerai.
Shis bei tas apie tai ish dedzhiu seime:
http://www3.lrs.lt/seimu_istorija/w3_vi ... _org=0.htm
Bronislovas Kuzmickas rasho:
Pažintis su didžiosiomis pasaulio religijomis be jokios abejonės yra reikalinga, bet daugiau pažintine, bendrojo kultūrinio išprusimo, bet ne tikrąja religine prasme. Juoba, kad Rytuose ir Vakaruose nevienodai suprantama ir pati religija. Nutarus tikybos pamokose dėstyti vien religijų istoriją, iš karto tektų spręsti, nuo ko šį neaprėpiamą dalyką reikėtų pradėti. Nuo pirmykščio animizmo ar senovės baltų kultų? Bet dabartinės žinios apie juos yra ne daugiau, kaip šiuolaikinių mokslininkų iš fragmentų kuriamos konstrukcijos. Gal nuo indiškųjų Vedų, nuo Budos, nuo Konfucijaus, judaizmo ir tik šiame kontekste trumpai apibūdinti krikščionybę? Bet taip dėstant moksleivis galėtų išgirsti apie religijas tik daugiau ar mažiau vykusiai parinktus faktus, tekstų fragmentus, atitrauktus nuo kultūrinio etninio jų konteksto. Toks mokymas suteiktų istorinių žinių, bet nedaug ką pasakytų apie svarbiausią dalyką – apie patį tikėjimą. Dar daugiau, tokia pasaulio religijų apžvalga įskiepytų tik religinį reliatyvizmą ir skepticizmą, kurio dabar gyvenime ir šiaip daug daugiau negu aiškumo ir tikrumo.
Panashu i tai, kad bijomasi, jog tauta taps pernelyg skeptishka
O shtai ganomi geruju ganytoju bus "aishkus ir tikri" - tokius tiek valdzhiai tiek ganytojams tiek
... ganyti ramiau
Ramios aveles, taip sakant