Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2018-08-16 7:06

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 2011-11-21 23:37 
Offline

Joined: 2011-07-22 19:58
Posts: 59
Location: Vilnius
zhukaSS wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=s3PGYRRe ... re=related

Matyt ten pas juos maisto trūksta.


Top
   
PostPosted: 2012-03-03 22:14 
Offline
User avatar

Joined: 2008-10-05 19:17
Posts: 167
Location: Vilnius
THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM - DIDINGA NUOBODYBĖ

Mažai kas, besidomintis kompiuteriniais žaidimais, nežino apie The Elder Scrolls seriją. Jei Jūsų žaidėjo stažas dar siekia DOS laikus, tikriausiai mėginote Daggerfall; jaunesni žaidėjai tikriausiai gerai atsimena daugelio puslapių apžvalgas prieš Morrowind išleidimą, kurias skaitydami jaudindavosi, ar pakaks kompiuterio galios jį pažaisti; dar jaunesni žaidėjai nesijaudino, nes žinojo, kad jų galingasis XBox360 su visu dešimt valdiklio mygtukų Oblivion paleis be jokio vargo. Nieko nuostabaus, kad Skyrim laukiančiųjų skaičius buvo nemažas ir iš šio žaidimo tikimasi buvo daug. Taigi, ar laukti buvo verta?

Startavus Skyrim, pasirodo gražūs HD užrašai Bethesda, Skyrim, skamba didinga muzika. Ar tai tikrai žaidimas? Netrukus pasirodo važnyčiotojo nugara ir šiaurietiškas miškas. O gal tai visgi filmas? Ne, praėjus keliolikai ar netgi keliasdešimčiai sekundžių jau galima pajudinti pelę ir apsižvalgyti. Visgi prieš mūsų akis - kompiuterinis žaidimas. Tačiau pajudėti net išlipus iš vežimo dar negalima - reikia sulaukti skriptintos intro sekvencijos pabaigos. Išklausius dar kiek kalbų, pirmasis drakonas (žaidžiu vos keletą minučių, ir jau pasirodo drakonas?) patogiai sutrukdo pagrindinio veikėjo egzekuciją ir toliau mūsų laukia tradicinis The Elder Scrolls įvadinis požemis. Laimei, jis nėra ypatingai ilgas ir netrukus pagrindinis veikėjas "paleidžiamas" į didįjį platųjį pasaulį.

Palaukite, aš nieko nepraleidau? O kaipgi veikėjo atributų, įgūdžių ar ženklo pasirinkimas, tradiciškai pateikiamas The Elder Scrolls žaidimo įvadinėje dalyje? Pasirodo, tai pernelyg atitrauktų dabartinių žaidėjų dėmesį nuo gražaus užskriptinto "filmuko" žaidime ir šis nuobodus bei varginantis pasirinkimas iš žaidimo išmestas. Tai ką, negalima nė kiek pakeisti veikėjo charakteristikų žaidimo pradžioje? Ogi taip. Bethesda nusprendė, kad RPG mėgėjams pakaks pakeisti veikėjo šukuoseną ir nosies formą, o tokie nustatymai kaip pagrindiniai veikėjo atributai ar įgūdžiai yra visiškai nereikalingi. Ką gi, svarbu, matėme drakoną, taigi velniai nematė tų įgūdžių.

Taigi, ar tie įgūdžiai apskritai yra? Pasirodo, yra, tik jų skaičius, tvarkingai tęsiant The Elder Scrolls tendencijas, sumažintas: nuo šiol visų vienarankių ginklų kompetenciją nusako vienas įgūdis, dvirankių - kitas, lankų - dar vienas. Atletika ir akrobatika apskritai panaikintos. Įgūdžiai tobulinami tradiciniu The Elder Scrolls būdu - naudojant įgūdį. Mojuojate kardu - didėja vienarankių ginklų įgūdis. Šaudote iš lanko - kyla lanko įgūdis. Tik, skirtingai nuo ankstesnių The Elder Scrolls žaidimų, nebėra mažorinių ir minorinių įgūdžių, taigi bet kokio įgūdžio pakėlimas 1 tašku duos jums 1/10 personažo lygio, dėl ko visiškai nebereikia sukti galvos, kokius įgūdžius tobulinti - visi vienodai tiks ir personažo specializacija žaidime galutinai išnyksta. Sunku žaisti už magą? Tiesiog pamojuokite kardu, ir susilyginus kovos ir magijos įgūdžiams jūs jau karys. Jokios galimybės žaidime kažkur suklysti.

Tai ar apskritai vysant veikėją reikia priimti kažkokius sprendimus? Tiesą sakant, taip. Kiekvienas personažo lygio pakėlimas jums duoda po 1 perką, kurį galite išleisti tam tikro įgūdžio patobulinimui tam tikru būdu - pvz., padidinti to įgūdžio daromą žalą ar sumažinti jo panaudojimo kainą. Atrodo, turint ribotą perkų kiekį atsiranda šiokia tokia veikėjo specializacija, tačiau ji nėra ypatingai įdomi ar reikalaujanti apsvarstymo ir redukuojasi iki žalos tam tikru įgūdžiu darymo didinimą. Atributai apskritai likę tik trys - sveikata, mana ir ištvermė. Ankstesniuose The Elder Scrolls žaidimuose bent jau reikėdavo apsvarstyti juos, dabar - tiesiog didinti personažo lygį ir tiek.

Apie kvestus daug kalbėti nėra ką. Visi jie - nueik kažkur, atnešk kažką pobūdžio. NPC be jokios dvejonės patiki savo šeimos relikvijas Jums pernešti iš vienos vietos į kitą. Kalbant apie NPC, dialogų parašymo ir įgarsinimo kokybė siaubinga. Impai iš Doom žaidimo turėjo daugiau asmenybės, nei Skyrim NPC. Neįdomu eiti į kitą miestą ar kitą rajoną, nes iškart žinai, jog ten bus tokie patys nuobodūs žmonės su tokiomis pačiomis nuobodžiomis užduotimis.

Kova žaidime nesiskiria nuo kitų The Elder Scrolls žaidimų. Viskas susiveda į kairiojo pelės mygtuko spaudžiojimą, retkarčiais atsidarant inventorių išgerti eliksyrams atstatyti sveikatai/manai. Kadangi žaidimas inventoriuje užsipauzina, kovoje nereikia jokių taktinių manevrų - užtenka turėti pakankamai eliksyrų. Dėl level scale reiškinio žaidimas beveik visur vienodai sunkus, nėra jokios paskatos tobulėti.

Žaidimo grafika gan įspūdinga, tačiau meninė kryptis ir vietovių apipavidalinimas neįtikėtinai blankus. Jeigu jūs po Morrowind įvairybės galvojote, kad Oblivion pasaulis buvo vienodas, pagalvokite dar kartą - Skyrim vietovės turi šiek tiek sniego arba daug sniego. Kitokių kritulių nei sniego man dar neteko matyti. Žaidimas turi įdomiai atrodančių ir atmosferiškų vietų, tačiau be įdomaus žaidimo proceso Skyrim virsta tiesiog pasivaikščiojimo gamtoje simuliatoriumi. Kiek didesnį įspūdį palieka kovos su atsitiktinose vietose veikėją puolančiais drakonais - iš pradžių pasigirsta drakono riaumojimas, po to galima jį įžiūrėti sklandant už kalvų ar medžių, o po to jis užgriūna Jūsų veikėją, spjaudydamasis ledu ar ugnimi. Vis dėlto drakonai per lengvai nugalimi, kad iš tiesų kažkuo nustebintų.

Požemiai žaidime išskirtinai linijiniai, su serija kambarių ir bosu požemio gale. Mėgstantiems labirintus Skyrim nebus kur pasiklysti. Ypatingo "apdovanojimo" nusipelno kvaili galvosūkiai kone kiekviename požemyje, kai reikia sulyginti tris simbolius ant sienos su trim simboliais ant valdymo rankenų, kad atsidarytų durys. Kokia yra šio žaidimo tikslinė auditorija? Vaikų darželiai ar specialių poreikių vaikų ugdymo įstaigos?

Baigiant galima susumuoti, jog jeigu Jums RPG yra pasivaikščiojimas gamtoje ir nuobodžių pokalbių klausymas karts nuo karto perskeliant kuoka bandito galvą, Skyrim Jums turėtų patikti. Kita vertus, siužeto, žaidimo mechanikos ar taktikos mėgėjams geriau pasiieškoti kito žaidimo.


Top
   
PostPosted: 2012-03-06 2:16 
Offline
User avatar

Joined: 2007-07-31 23:58
Posts: 558
Viską perskaičiau, nes linksma skaityti hipsterių reivinimus :o Bet šiaip tai apgailėtinai tuščias, baseless sarkazmas ir tiek. Bet ir jokiame kitame žaidime, jokiame meno kūrinyje, ar knygoje, turint intelekto trūkumą galima nerasti nieko dėmesio verto. Koks esi tą ir randi.


Top
   
PostPosted: 2012-03-12 1:21 
Offline
User avatar

Joined: 2009-07-20 19:42
Posts: 65
Location: Vilnius
Daug negerų dalykų galėčiau pasakyti apie Skyrim ir ne ką mažiau galėčiau nupasakoti ir gerų beigi akį džiuginanči dalykų. Tačiau sorry revenant'ai, bet pas tave su vaizduote beigi suvokimu reikalai prasti. Keista, kaip tau išvis fantastika patinka. Visiškai pritariu Kristijonui, apgailėtinai tuščias sarkazmas ir tiek...


Top
   
PostPosted: 2012-03-12 14:07 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
Na nebūkite tokie pikti kolegos. Verčiau parašykite su kuriais momentais revenanto poste nesutinkate, daugiau naudos bus.

Neseniai atsinaujinau kompa taigi Skyrimas tik labai neseniai pateko į man galimų išmėginti žaidimų ratą. Elders Scrolls niekada labai nežavėjo tačiau išmėginti visgi kilo noras. Kažkada mėginau Morrowindą, tačiau labai trumpai nes manęs neįtraukia "laisvė" žaidimo kur gali eiti kur nori ir daryti kur nori be įpatingo žinojimo kam viso to ėjimo reikia. Skyrimas su savo Drakono išpuoliu suveikė gerokai geriau negu Morrowwindo "Dabar esi laisvas eik išsiaiškinką kam tu esi reikalingas" (pastaba Revenantui: kiek mačiau visuose TES žaidimuose pradedi nuo kaleimo su ribota valdymo galimybe kodėl Skyrimas kimba nežinau... O dėl Drakono prologe... O ne Oblivione su Imperatorium pirmame dungeone tūūsiniesi?).

Dėl questų nepykstu nes nesitikiu, kad kiekvienas naujas žaidimas padarys tai ko niekas iki tol nedarė. Kol kas tarp nunešk kažką labai svarbaus kažkam ir atneška kažką kas susiję su viso mano gyvenimo tikslu (ir nesuvalgyk pakeliui) yra ir Užduotys su skiringais vienas kitą atmetančiais sprendimais, questai kurie atsiranda iš niekur (radau amuleto liekanas random skylėje) ir prisgėriau kaip kiaulė dabar aiškinuosi ką padariau.

Dėl vietovių: Skundžiamasi vienodumu.. Na aš tiesa pasakius labiau patenkintas panašumu negu MMO Crossroadų principu (Žr Webcommixą The Noob visualiniam paaiškinimui). Overall pasakymai apie tai koks masyvus ir didelis TES pasaulis mane keistai veikia nes kai keliauji visu pėsti arba su arkliu atrodo kad trunka ilgai tačiau praktiškai visas Skyrimas telpa teritorijoje sulyginamoje su Vilniaus miesto teritorija, tai skiriasi IMO pakankamai ir randama visko irgi pakankamai. Aišku jei norima realizmo tai fermerių yra gerokai mažiau nei banditų. Tačiau realizmo aš žaidimuose neieškau.

Personažo kūrimas: pradžioje gauni bevertį Char kūrimą (estetika kažkam svarbi tačiau aš nematau tame jokio reikalo jei tai nepaveikia žaidimo niekaip) iš prasminų pasirinkimų yra du: Lytis ir rasė. Ir kiek svarbi yra Lytis nežinau bet bent jau aplinkos reakciją manau pakeičia minimaliai. Rasė lemia pradinius įgudžius ir spec sugebėjimus (esu Orkas ir todėl turiu Berseker rage... kurio dar niekada nenaudojau kovoje...). Dėl įgudžiu sutraukimo galima sutikti, kad jų nėra daug tačiau tai, kad nesvarbu ką keliesi nemanau kad yra tiesa: Netgi kai visi keliasi vienodai tas kas sudėjo perkus į kažkokią persvarą duodantį įgudį tą persvarą ir turės.

Galutinis įvertinimas tiesa pasakius gana teigiamas. Kaip tik didesnis dėmesys siužetui arba bent jau priemonės leidžiančios man nenutolti nuo jo Visoje toje "laisvėje".

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited