Apie patį žaidimo mechanizmą, AI parašyta vos keletas sakinių, o siužetui, apipavidalinimui skiriami keletas puslapių. Nu užkniso mane jau visi tie filmais bandantys apsimesti žaidimai - nei iš jų gaunasi padorūs žaidimai, nei padorūs filmai. ŽAIDIMŲ apžvalgininko, kritiko pareiga lyg ir būtų pastebėti tokius dalykus, bet vietoj to imamasi girti dalykus, kurie žaidime turėtų būti antraeiliai. Rinka reaguoja į tai ir užsipildo visokiu šlamštu (ME, Dragon Age, Gears of War ir pan.).
Kitaip tariant, apžvalga bloga, nes apžvalgininkas rašo apie tuos žaidimo aspektus, kurie įdomūs jam (ir, kaip galime spręsti iš rinkos tendencijų, daugeliui žaidėjų), o ne
tau?
Kitaip tariant, apžvalga bloga, nes apžvalgininkas nenutuokia kas yra video žaidimas, šaudyklių žanras ir taip vadinama "cover shooter" jų atmaina (arba jeigu nutuokia, tai visiškai apie tai neužsimena). Čia tas pats, kas filmo apžvalgą rašant 90% straipsnio skirti specialiųjų efektų aptarimui, kurie, nors ir nėra visiškai beverčiai, tikrai nėra verti tiek dėmesio bendrame filmo kontekste. Tiesiog man liūdna ir pikta, kad video žaidimai jau gyvuoja daugiau nei 40 metų, o šiuolaikiniai vadinamieji kritikai ir apžvalgininkai vis dar neapsisprendžia, kas yra video žaidimas, kokie yra jų žanrai, kas juose svarbiausia? Tokiems neegzistuoja jokie rėmai, principai, taisyklės į kuriuos remdamiesi jie galėtų iš tikrųjų rašyti kažką įdomaus apie žaidimus. O kai neegzistuoja jokie rėmai ar principai į vieną suplakama ir video žaidimai, ir interaktyvios novelės, ir "pasirink nuotykį pats" video-knygelės. Na, gerai, čia rant'as ir taikiniu tiesiog atsitiktinai pasirinktas artojas, iš tikrųjų tai nukreipta visam žaidimų "žurnalizmui" apskritai. Na ir gerai, tas rašliavas skaito daug žmonių, daug žmonių vertina žaidimuose labiausiai tai, kas net nėra "žaidimo" sudedamoji dalis. Tai prieš tą aš ir rant'inu, žmogau, aš juk prieš sistemą ir popsą ir visa kita...
Visos tos mechanikos ir AI žaidime man rūpi ypatingai retai. Tada - ir tik tada - jei žaidimas tikrai įtraukia ir noriu išmokti jį žaisti labai gerai. O kas visų pirma įtraukia žaidime? Būtent siužetas, atmosfera, apipavidalinimas. Todėl skaitydamas nežinomo žaidimo apžvalgą, aš ir noriu daugiausiai sužinoti apie šiuos dalykus, o AI ir mechanikos skaičiukai man nerūpi išvis. Nebent jie būtų superuber išskirtiniai kažkuo. Tad mano asmeniniu požiūriu, proporcija labai gera.
Siužetas, atmosfera, apipavidalinimas... tau ne žaidimų reikia, o odinės knygos su graviūromis ant viršelio. Tai tu ir kaltas, kad aš gyvenu apsuptas popsūchos ir vienintelė mano paguoda - DosBoxas ir 1-2 geresni nauji žaidimai per metus. Patenkintas?