Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-03-29 0:14

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 5 6 »
Author Message
PostPosted: 2012-08-29 15:06 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Minecraft ir Lego (ir net Skyrim) ne žaidimai.
Žaidimai.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2012-08-29 15:19 
Offline

Joined: 2006-09-24 13:04
Posts: 104
tikrai kad zaidimai. Siuo atveju kompiuteris yra zaislas, skirtas zaidimams. Lego kaladeles yra zaislas, bet kai jos formuojamos i modelius (lego pagrindas) - tai jau tampa zaidimu.


Top
   
PostPosted: 2012-08-29 15:39 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
Computer game designer Chris Crawford attempted to define the term game using a series of dichotomies:

1.Creative expression is art if made for its own beauty, and entertainment if made for money.
2.A piece of entertainment is a plaything if it is interactive. Movies and books are cited as examples of non-interactive entertainment.
3.If no goals are associated with a plaything, it is a toy. (Crawford notes that by his definition, (a) a toy can become a game element if the player makes up rules, and (b) The Sims and SimCity are toys, not games.) If it has goals, a plaything is a challenge.
4.If a challenge has no "active agent against whom you compete," it is a puzzle; if there is one, it is a conflict. (Crawford admits that this is a subjective test. Video games with noticeably algorithmic artificial intelligence can be played as puzzles; these include the patterns used to evade ghosts in Pac-Man.)
5.Finally, if the player can only outperform the opponent, but not attack them to interfere with their performance, the conflict is a competition. (Competitions include racing and figure skating.) However, if attacks are allowed, then the conflict qualifies as a game.

Man priimtinas žaidimo apibrėžimas. Ko nereikia šioje vietoje daryti, tai daryti prielaidos, kad aš sakau "Minecraft ne žaidimas"="Minecraft yra Mėšlas". Mano pastabos skirtos tik parodyti, kad šiuo klausimu yra gelmės diskusijai.

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
PostPosted: 2012-08-29 17:26 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Kiekviena sąvoka duoda galimybes diskusijai. Aš galiu pacituoti Kėšą iš Pravieniškių, kuris siūlo savo naują apibrėžimą žodžiui individas. Probelėmė su tokiomis „diskusijomis“, kad niekam jos nerūpi. Ir tie alternatyvūs apibrėžimai niekam nerūpi. Skyrim yra žaidimas. Minecraft yra žaidimas. Jurgelis Meistrelis yra žaidimas. Sims yra žaidimas. Atsiverskit bet kurį straipsnį bet kurioje žiniasklaidos priemonėje. Wikipedia, delfi, ign, eurogamer, ką tik norite. Sovijus, Aivaras ir Chris Crawford gali savo klube kiek nori apibrėžinėti žaidimo sąvoką iš naujo, tai nė minimaliai nepaveiks likusios visuomenės. Niekas nemato nė menkiausios priežasties gaišti laiką iš naujo apibrėžinėjant sąvokas, kurios ir taip yra visiems aiškios ir puikiai tinkamos naudoti praktikoje. Išskyrus kelis filosofus. Nesuprantu, kodėl apskritai apie tai kalbame, užuot aptarinėję žurnalą. Pilnai pritariu Aivaro pirmoje žinutėje išsakytai idėjai, kad visi nepripažįstantys šiuolaikinių žaidimų žaidimais, apie savo naująjį žaidimo supratimą gali eiti diskutuoti kur nors kitur.

Quote:
1. a form of competitive activity or sport played according to rules.
the Olympic Games
2. an activity that one engages in for amusement:
a computer game
Oxford dictionary.
Quote:
Minecraft is a sandbox-building independent video game originally created by Swedish creator Markus "Notch" Persson
Wikipedia

Case closed.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2012-08-30 17:30 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-21 21:52
Posts: 439
Location: Vilnius
Pritariu Nomadui, kad kažkoks oksfordo dėdė pasakė kas yra kas, tai dar nereiškia kad jis teisus. Jei žaidimo taisyklės radikaliai pakinta [dauguma indy geimų, mine craftas ir kiti] tai dar nepaverčia jų nežaidimais.

_________________
Iron Kingdoms: Our dragons aren't just loot bags.
Wargames.lt


Top
   
PostPosted: 2012-08-31 0:55 
Offline

Joined: 2009-06-20 21:22
Posts: 33
Location: Vilnius
Nomad wrote:
Šachmatai ir panašūs yra tik viena žaidimo rūšių. Jie neapibrėžia, kas yra žaidimo sąvoka. Kaip ir Jurgelis Meistrelis arba The Window -style PnP RPG yra tik viena iš daugelio žaidimo rūšių. Kaip ir smėlio pilių statymas ir žaislinių mašinėlių stumdymas smėlio keliukais. Ar Lego / Minecraftas. Nesuprantu, kodėl bandai susiaurinti žaidimo sąvoką, kad ji atitiktų tavo mėgstamiausias žaidimo rūšis.
Šachmatus pasirinkau kaip vieną iš pavyzdžių, bet visi kiti tavo išvardinti irgi tinka. Visi jie turi savo mechaniką, žaidimo taisykles ir aprašinėdamas juos pirmiausia aprašinėtum tuos dalykus, o ne kokia atmosfera tvyro stumdant mašinėles tarp pilių ar Minecrafto scenarijaus siužeto vingrybes.
Mano naudojamas apibrėžimas yra kur kas platesnis nei Crawfordo, nors aš ir manau, kad jo pasiūlytas skirstymas turi prasmę, o kaip jau koknkrečiai kiekvieną grupę įvardinsi, neturi man didelės reikšmės.
Quote:
P.S. kaip tik savaitgalį žiūrėjau Endless Space reviu ir išsyk pagalvojau apie tave. Žaidimas buvo pristatytas kaip gana gerai išdirbtas techniškai, įdomi mechanika, patogūs ir informatyvūs meniu bei info langai, tačiau praktiškai be dvasios („no spirit, no character“). http://www.youtube.com/watch?v=m2H1wK1dFXg 4x in space.
Ech, ir vėl tas TotalIdiot... Apie dvasias, sielas, charakterius ir kitokius abrakadabra nežinau, bet Endless Space turi užtektinai trūkumų iš mechaninės pusės, kuriuos galima įvardinti labai konkrečiai ir nieko nemistifikuojant.
Aivaras wrote:
Vertinimas "nūnai Grafika svarbiau už mechanika" yra hipsterizmas. Kompiuteriniuose žaidimuose yra įmanoma situacija, kad Grafika yra mechanika (fps žanras ryškus pavyzdys).
Na, taip... išskyrus tuos atvejus, kada ji tokia nėra ir aprašinėjama (kaip ir tam konkrečiam pavyzdyje "Spec Ops: The Line") siejant tik su kitais dalykais (atmosfera, siužetu), bet ne ŽAIDIMU. Tai kokią man belieka daryti išvadą, kai grafikai, nesisiejančiai su mechanika, skiriama mažiausiai tris kart daugiau dėmesio, nei mechanikai?

Į ginčus apie sąvokų reikšmės tikrumą veltis net nebūtina, aš tiesiog apibūdinau situaciją, kuomet pradinę mechanistinę žaidimo sąvoką pakeitė kita, orientuota pirmiausia į audiovizualiką, naratyvą. Ji yra lygiai tiek pat "tikra" kiek ir ta kita, tik man įdomu ar dauguma tų žurnalistų, "kritikų", apžvalgininkų suvokia kuria žaidimo sąvoka jie manipuliuoja rašydami ir ar rami jų sąžinė dėl to...
O dar svarbiau, ar rami pačių "žaidėjų" sąžinė?


Top
   
PostPosted: 2012-08-31 9:38 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
Ech, ir vėl tas TotalIdiot...
ai tiek to.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Last edited by Nomad on 2012-08-31 14:27, edited 4 times in total.

Top
   
PostPosted: 2012-08-31 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 2003-10-24 10:05
Posts: 795
Location: Vilnius
Nomad wrote:
Quote:
Būtent. Kiekvienas žaidimas turi savo ypatybes. Dar neteko skaityti nei vieno Minecrafto reviu, kuriame būtų akcentuojama įspūdinga grafika ar kvapą gniaužiantis naratyvas. Dar sykį: žaidimų būna įvairių, ir skirtingi turi skirtingus akcentus.
Awesome. O kai aš pasiūlau tuos skirtumus kažkaip apibrėžti man pasiūloma neždintis. :P. Jei jau Žaidimai ant tiek įvairųs, kad po šituo terminu palenda radikaliai nepanašųs dalykai gal nebelabai eina naudotis kaip terminu?

O dėl Spec Ops: The Line. Nežaidžiau, tačiau seku tą istoriją. Kai kažkas pagamins kažką panašaus žanre kuris man yra įdomus išmėginsiu tiklsliau. Tačiau nelabai suprantu Sovijaus pretenzijų esmę. Didioji dalis review kurių skaičiau teigia, kad Mechanicks are mediocre grafika passable, tačiau istorija atperka viską kitką. Konkrečiai šitas žaidimas jei būtų vertinamas tik per mechaninę prizmę būtų nieko vertas ir nebūtų prasmės jį žaisti kai gali pasiimti ką nors mechaniškai geriau išdirbto. Tačiau galutiniame rezultate Spec Ops: The Line įsitvirtino kaip labai kokybiškas produktas, kuris netgi savo silpnąsias puses (Mechaniką) Išnaudoja geriau negu kiti žanro atstovai. Ir paskaičius Ghoulio postą supratau, kad Artojas savo review padarė viską tvarkingai.

P.S. Nomadui. Mano "Ne žaidimas" pasakymas kažkur ne taip užkabino. Jis nėra ir niekada nebuvo negatyvus. Didžioji dalis stambių produktų turi savyje aspektus tiek vieno tiek kito (Tiek galvosukio galų gale).

Iliustracijai paimsiu savo minėtą Skyrimą: Aš žaidžiau jį kaip žaidimą: vykdai main questą, pagal galimybes gerini savi įgudžius ir įrangą. Koncentruodamasis ant best mechaniškai labai greitai Skyrimą perlaužiau ir visas tas pasaulis liko tuščias ir nešdomus: Nelabai kas man ką gali padaryti, nelabai yra vilties rasti daiktų geresnių negu turimi, nalabai yra ant ko leisti pinigus, main questas greitai pasibaigė ir lieki basas ant kalno. Tačiau jei žiūrėti į Skyrimą kaip į Žaislą jis tampa nepalyginamai geresniu: Modinimas, visas tas Free pasaulis atsiveria (Main questas, net ne į visus pagrinsiunius miestus nuveda), Estetinis ir/ar teminis tobulinimas personnažo, asmeninės istorijos kūrimas. Mano galva pagrindinis Žaislo aspektas yra tas, kad žaidžiantysis pats turi įdėti daug "turinio". Vieniem tai pliusas, kitiems tai minusas, tad manau įvertinus tai tikrai yra naudinga pabrėžti vienus ar kitus aspektus kad žmonės galėtų pasirinkti pagal save.

_________________
Kriaushes, obuoliai...


Top
   
PostPosted: 2012-08-31 11:01 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Quote:
O kai aš pasiūlau tuos skirtumus kažkaip apibrėžti man pasiūloma neždintis.
Čia tu pasiūlei, ne aš, nesipainiok. Cituoju:
Quote:
O gal žmonės persikelkite į diskusijų skiltį?
Ir labai teisingai pasiūlei. Problema, kad pasiūlęs paskui pats stačia galva nėrei į diskusijas, kurios neypač prasmingos ir neypač įdomios. Tai tuo aš kaip ir baigsiu šią „temą“.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2012-08-31 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-21 21:52
Posts: 439
Location: Vilnius
Nomad wrote:
Quote:
Ech, ir vėl tas TotalIdiot...
ai tiek to.
Ta pati pagalvojau, bet.... Žmogus matosi nors ir nekenčia bet visdėlto esa susipažinęs su dauguma jo nekenčiamų objektų, ty tikriausiai ir pats pasižiūri total halibuta ir pats pažaidžia gražios grafikos žaidimus. Išvis koks nonsencas yra išimti viena charakteristiką iš visos žaidimo esmės ir ją stumti kaip pagrindini žaidimo variklį... Kolega manau ir muzikos klausi išjungęs garsą ir žiūrėdamas kokia technika muzikantas tampo stygas ar virveles.

_________________
Iron Kingdoms: Our dragons aren't just loot bags.
Wargames.lt


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page « 1 2 3 4 5 6 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited