Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2019-12-08 2:05

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 2013-01-24 17:54 
Offline

Joined: 2013-01-09 0:22
Posts: 5
Nesigirsiu, kad pas mane yra daug stalo RPG patirties (1 Dark Heresy sesija :D ), bet norėčiau pradėti meistrauti... Viliojanti, tačiau kartu ir labai nerimą kelianti idėja, mat, kaip jau minėjau, patirties trūksta. Dar reikia gerai perprasti sistemą, turėti daisus, miniatūras ir žemėlapius (jei tokių reikia), pagrindines knygas... O neskaitant to, kokių patarimų patyrę vilkai galėtų duoti pradedančiajam? Ar galbūt pasidalint įspūdžiais iš savo pačios pirmosios meistravimo sesijos - ką daryti ir ko nedaryti?


Top
   
PostPosted: 2013-01-25 11:39 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3430
Location: Wilno Kochane
Pirmiausia siūlyčiau apsispręsti, kokio tipo žaidimą nori meistrauti - tada bus lengviau ir patarti. Nes patarimas, kuris puikiai tinka vieno tipo žaidimui, kitam yra netgi žalingas.
Žaidimų tipai gali būti tokie (klasifikacija grynai iš serijos "man taip atrodo"):

Hack-n-Slash: partis eina ir doobasina viską, kas juda. Na arba doobasina tik blogiečius, o geriečius gelbsti. Maksimaliai artimas kompiuteriniam RPG, iš esmės, nuo to RPG ir prasidėjo.

Mystery: partis turi užduotį "išsiaiškinti", t.y. meistras sukuria kažkokią paslaptį ir pastato prieš grupę užduotį ją atskleisti. Čia turimos omenyje detektyvinės istorijos, šnipų misijos, istorijos apie "kur dingo visi vienaragiai" ir pan.

Task: partis turi atlikti kažkokią užduotį, įveikdama meistro statomus sunkumus. Nužudyti prezidentą, pavogti deimantą, išvaduoti įkaitus ir pan. Nuo Hack-n-Slash skiriasi tuo, kad reikalauja iš parčio planavimo ir in-game pasirengimo (tiesiog eiti per prezidentūrą ir visus šaudyti vargu bau pavyks, teks kurį laiką stebėti pastatą, hackinti prezidento feisbuko accountą, rasti prasmirdusiame kabake kekšę, pas kurią prezidentas anksčiau dažnai lankėsi...); nuo Mystery skiriasi tuo, kad iškart viskas maždaug aišku, reikia rasti būdą, o ne nustatyti faktą.

Quest: smulkių taskų grandinė (žr. kompiuterinius arcade tipo žaidimus). Klasikinis pavyzdys - komponentų rinkimas. Žaidimo variacija - linijinis kvestas: eikit pas dėdę Joną, jis pasakys, kad reikia eiti pas dėdę Petrą, jis pasakys, kad reikia eiti pas tetą Jadzę, ji pasakys, kad reikia eiti pas Tą, Kurio Vardo Negalima Rašyti Šitame Forume, o šitas paaiškins, kaip gauti tai, ko jūs ėjote pas dėdę Joną.

Sandbox: meistras sukuria pasaulį ir leidžia grupei daryti jame ką tik pastaroji nori. Klasikinis pavyzdys - samdinių komanda: jie patys ieško sau samdytojų, arba bando užsiimti kontrabanda, arba bando užgrobti valdžią kažkokioje grafystėje, arba eina į mišką pjauti orkų; meistro funkcija - sugalvoti, kas jo pasaulyje gali samdyti grupę, kokią prekę iš kur apsimoka vežti kontrabanda, kodėl ir kaip Barsukyno grafystėje galima nuversti grafą, kur auga tas miškas, kuriame veisiasi orkai...

Blind mice: žaidimas statomas ant to, kad grupė bando išsigelbėti nuo meistro į juos mėtomų problemų, pageidautina, net nesuvokdama, kodėl tos problemos juos persekioja. Pabėgę kaliniai, hakeriai, užsitraukę korporacijos rūstybę, kosmonautai nedraugiškoje planetoje...

Kai išsirinksi žaidimo tipą, galima bus pradėti kalbėti apie žaidimo žanrą ir stilių, NPC poreikį, personažų motyvaciją, reikalavimus žaidėjams, pasirengimo ir improvizacijos santykį, laiko ir eterio planavimą, balansą ir kitus linksmus dalykus.

Tu įsitikinęs, kad vis dar nori meistrauti?

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
PostPosted: 2013-01-25 17:08 
Offline

Joined: 2013-01-09 0:22
Posts: 5
Na, tai sudėtingas ir atsakingas užsiėmimas, be abejo, bet jei niekas to nedarys, tai žaidimas kaip ir nustos egzistavęs, ar ne? :D O kas dėl tipo - juk yra visokie adventure modules, kurie sakyčiau šitą aspektą eliminuoja - persiskaitai ir jau aišku, ar reiks kokį goblinų šamaną užverst ar stebuklingą kalaviją iš gilaus požemio parnešt. Tai gal pradedančiajam tiesiog patogiau būtų jau esamus modules meistrauti, ir kai jau pakankamai tvirtai jaustis imt kurt savo one-shotus ar campaignus?

Ir dar toks klausimas: kaip patyręs žaidėjas turėtų į naujokėlį GM reaguot? Kritikuot (konstruktyviai/destruktyviai), padėt ir patart visame kame ar tiesiog sakyt "screw it" ir ieškot labiau patyrusio?


Top
   
PostPosted: 2013-01-25 17:48 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Juk negalime atsakyti už visus žmones kaip jie reaguotų. Vieni žaidėjai perima iniciatyvą iš meistro,derailina istoriją ir pasidaro sau sandoboxo tipo žaidimą, net jei meistras to visai neplanavo. Kiti konstruktyviai kritikuoja po žaidimo, treti destruktyviai kritikuoja vykstant žaidimui, ketvirti patyli, ir aišku visi visada gali susirasti žaisti kur jiems labiau patinka.

Patarimas nuo manęs - nesuk per daug galvos, imk ir meistrauk. Tiesa sakant netikiu, kad neturėdamas jokios meistravimo patirties, jokio konteksto, gausi daug naudos iš visokių techninių patarimų. O jei meistraudamas daugiau dėmesio skirsi atsispausdintų shizzaro patarimų sąrašui ir bandymams jį pritaikyti, nei pačiam žaidimui, tai irgi nieko geriau nesigaus. Teorija ir praktika turi eiti greta, turėdamas konteksto geriau suprasi ir daugiau pasisemsi iš patarimų ir taip toliau. Ir nėra čia ko jaudintis, ne egzaminas gi ir ne job interview, jei kas ne pasiseks tai nepasiseks, kitą sykį padarysi geriau, neužpuls gi žaidėjai. Pavyzdžiui, man gal tik kelis kartus grasino fiziniu susidorojimu ir beveik niekad nebandė smaugti. Žodžiu nesuk galvos, pasiimk kokį nors patikusį adventurą ar susigalvok savo, pasiimk kokią patinkančią sistemą ir pirmyn. Kažkiek pabandęs ir pats konkretesnių klausimų turėsi, ir visa ką kiti gerieji žmonės čia parašys aiškiau suprasi.

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
PostPosted: 2013-01-26 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 2009-10-15 16:36
Posts: 51
Location: Vilnius
Kadangi į tokį klausimą nėra vieno teisingo atsakymo, tiesiog duosiu keletą patarimų iš savo patirties.

Meistraudamas tu taip pat dalyvauji žaidime ir tau turi būti įdomu tai daryti. Kad taip būtų, tu pirma turi atsakyti sau į kelis klausimus.

Koks bus tavo žaidimo tipas? Tai gali būti vienos ar dviejų sesijų nuotykiai, poros mėnesių žaidimo periodas ar net daug metų trunkanti kampanija.

Koks bus tavo žaidimo stilius? Žaidimas gali būti orentuotas į istoriją (jausmai, santykiai, apgaulė, intrigos) arba į veiksmą (kovos, ginkluotė, tyrinėjimas, užduotys). Gali būti beveik bet kas tarp šitų dviejų variantų ir net dar daugiau įvairių stilių.

Kokios tavo žaidime bus centrinės tematikos? Įvairiems žaidimo stiliams yra būdingos skirtingos tematikos. Jeigu grupė kuriai tu meistrauji susirinko žudyti monstrų ir rasti magiškų ginklų, tai turbūt nei jiems nei tau nebus įdomu penkias valandas aiškintis kokį nors detektyvą. Lygiai taip pat, jeigu grupei įdomiau perteikti veikėjus ir jų išgyvenimus, nesibaigiančios kovos jiems greitai atsibos.

Kokiame pasaulyje ir laikmatyje vyksta tavo žaidimo veiksmas? Tai gali būti tolima ateitis, kai žmonija su pažangiom technologijom tyrinėja visatos paslaptis arba viduramžius primenantis fantastinės žemės kuriose konfliktuoja vietiniai karaliai. Vieta taip pat gali būti dabartinis mūsų pasaulis kuriame vampyrų klanai kovoja siekdami užtikrinti savo vietą hierarchijoje. Gali sugalvoti kas patinka tau arba skaityti įvairių sistemų knygas ir ką nors išsirinkti, nes dauguma sistemų yra pritaikytos žaisti specifiniame pasaulyje.

Kitas mano patarimas būtų prieš pradedant meistrauti arba net meistraujant tuo pačiu žaisti pas kitą meistrą. Kai esi žaidėjo vietoje jauti kas tau patinka ir kas galėtu būti geriau. Teigiamus dalykus gali inkorporuoti į savo meistraujamą žaidimą, o supratęs tai kas tau nepatiko, žinosi kokių klaidų nekartoti. Pasistenk pažaisti pas kuo daugiau skirtingų meistrų.

Pirma pasiūlyk pameistrauti savo draugams kurie irgi neturi daug patirties su vaidmenų žaidimais. Nesu matęs pradedančio žaidėjo, kurio atžaidimą galima būtų laikyti aukštos kokybės, o gero žaidimo meistravimui šitie sugebėjimai taip pat reikalingi. Nors vaidmenų žaidimai nėra toks užsiėmimas, kuriame tavo žaidimo laikas atspindėtų kaip gerai tau tai išeina, tačiau reikia šiek tiek pažaisti, kol pradedi suprasti kaip tai turi atrodyt. Toliau viską lemia tik tavo iškalba ir kūrybingumas, o ne patirtis.

Kiekvienam meistrui yra labai svarbu surasti žaidėjų su kuriais jam patinka kartu žaisti. Jeigu neišeis suburti žaidimo grupės iš savo draugų, parašyk forume, kad ieškai žaidėjų ir ką nori meistrauti. Taip pat žaisdamas pas kitus meistrus gali susipažinti su žaidėjais, kuriuos vėliau galėsi pakviesti į savo žaidimą.

Taip pat ypač meistravimui labai padeda domėjimasis apie tai. Daug naudingos informacijos gali sužinoti iš knygų. Kad ir ką meistrausi, galėčiau rekomenduoti Dungeons & Dragons 3.5 Dungeon Master's Guide pirmus 18 puslapių kur pateikiama informacija apie labai bendrus dalykus kaip žaidimo tempą, santykius su žaidėjais, balansą, taisyklių pritaikymą ir metagame. Daug gerų patarimų yra ir internete.

http://www.youtube.com/watch?v=DPIWNbXzyzE - apie žaidėjo perspektyvą.

Galiausiai noriu pasveikinti prisijungus prie nedidelės mūsų bendruomenės ir palinkėdamas sėkmės pasidalinti pora citatų iš savo minėtos knygos.

You’re a member of a select group. Truly, not everyone has the creativity and the dedication to be a Dungeon Master. Dungeon Mastering can be challenging, but it’s not a chore. You’re the lucky one out of
your entire circle of friends who play the game.


The power of creating worlds, controlling deities and dragons, and leading entire nations is in your hands. You are the master of the game—the rules, the setting, the action, and ultimately, the fun. This is a great deal of power, and you must use it wisely.

Aš forume nesu aktyvus, jei norėsi ko nors paklausti, mano Skype vardas Indecipher.


Top
   
PostPosted: 2013-01-27 4:13 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-11 22:31
Posts: 910
Location: Vilnius
Gerai perprasti sistemos nėra būtina, bent jau pirmoms sesijoms - reikia daug praktikos, kad meistras mintinai žinotų daugumą taisyklių. Svarbu žinoti kertinius akmenis. Nežinai, pamiršai, nesi tikras dėl kažko - atsiverti ir pasižiūri. Tai gali kiek stabdyti žaidimą pradžioje, bet su laiku atsiminsi dažniausiai naudojamas taisykles, o retas prireikus pasižiūrėsi.
Miniatiūros irgi nėra privalomos. Su jomis kiek paprasčiau ir vizualiau, bet kuo puikiausiai galima išsiversti su languoto popieriaus lapu ir pieštuku. IMHO investuoti į miniatiūras, kurias naudosi tik RPG sesijose apsimoka kai jau turi n+k patirties ir pastovų žaidimą (pokemonai ir kinder siurprizas irgi tinka, bet IMHO jau geriau popierius ir pieštukas tokiu atveju).

O šiaip, Nomadas teisingai parašė - neperkrauk galvos , tiesiog imk ir mestrauk. Pirmos sesijos greičiausiai nenusiseks, bet niekas negimė mokėdamas. Žaidėjų komentarai paprastai padeda tobulėti, tad nepatingėk paklausti jų nuomonės po žaidimo. Pabandyk ir gal staiga paaiškės, kad tau iš tiesu visai nepatinka meistrauti :)
Pažaisti pas kitus meistrus irgi yra geras patarimas - pamatysi kaip meistrauja kiti, gal rasi kažką naudingo sau. Vieniems meistrams reikia kruoštaus pasiruošimo žaidimo sesijai, kiti vos vos pasiruošia ir viską kitką palieka improvizacijai - pabandyk, kad suprastum kiek tau reikia ruoštis, kad gautusi normali sesija, bet turėti sesijos skeletą paprastai yra gera mintis.
Vienas iš neblogų variantų yra parsisiųsti nemokamų scenarijų iš interneto ir pabandyti žaisti juos, o ne iš karto meistrauti kažką savo. Kai turi paruoštą backgroundą reikia mažiau sukti galvą. Tuo pačiu turėsi progos pasižiūrėti kaip ir kas ruošiama scenarijui. Jie paprastai nebuvo idealūs, bet bendrą vaizdą susidaryti padeda.

_________________
"Dead is dead. Parts are parts. Dead guys is parts" - Ripperjack


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited