Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-04-26 20:52

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 »
Author Message
PostPosted: 2005-10-10 13:03 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
Per RPG fiestą kažkas (tikrai nepamenu, kas, jei tas kažkas apsireikš, su malonumu atiduosiu jam/jai visus creditus ir copyrightus) man mestelėjo idėją apie meistrų kursus. Man šita idėja pasirodė gana patraukli, ir siūlau komuničiui savo pamąstymus apie tokį projektą. Kol kas tai tik abstraktūs pamąstymai, nieko niekam nesiūlant ir niekur nekviečiant. Prašau tiesiog išreikšti nuomone ir (hipotetiškai) norą dalyvauti projekte.

Principas. Būtų surinkta meistrų grupė ir testuotojų grupė - tarkim, po 10 žmonių, iš esmės, tai galėtų būti ir viena grupė - nemeistraujantys meistrai galėtų žaisti, bet tai sukeltų idėjų "skolinimąsi" (nebūtinai tyčinį), kas nėra labai gerai. Viskam vadovautų "mokytojas" - tai nebūtinai vienas asmuo, gali būti ir keli, atliekantys savo funkciją kolegialiai, arba vis kitas asmuo kiekvienai užduočiai.
Visi meistrai gautų eilę užduočių - kiekvienam meistrui savas komplektas, bet iš esmės visų meistrų panašios. "Mokytojas" prieš kiekvieną užduotį paskaitytų paskaitą apie problemą, kurią spręsti skirta ši užduotis, ir meistrai ruoštų savotiškus namų darbus, kuriuos "tikrintų" žaidėjų grupė.

Pavyzdys: "amneziniai scenarijai", t.y. tokie, kurių pradžioje veikėjai nieko apie save nežino. Paklausę, ką "mokytojas" galvoja šia tema, "studentai" gauna po užduotį - sukurti trumpą, poros valandų žaidimą, kurio metu veikėjai (visa grupė arba kažkurie iš jų) "pažintų save". Užduoties atlikimui duodama tiek ir tiek laiko, po to, meistrai vienas po kito pateikia paruoštus namų darbus, kuriuos testuoja žaidėjų grupė, dalyvaujant "mokytojui". Vertina "mokytojas", testuotojai pateikia pastabas.

Visas kursas galėtų būti sudarytas iš kokių 10 paskaitų su užduotimis.

Tokia tatai idėja. Dabar organizaciniai štrichai (kaip aš tai matau). Yra 3 principiniai vairantai pravesti šitam visam reikalui: live, online ir kombinuojant viena ir kita.

1. Live variantas. Viskas vyksta kažkuriame iš klubų, susitikimai kartą per savaitę, darbo dieną vakare. Paskaitoma paskaita, padalinamos užduotys. Po savaitės pirmieji du studentai pristato savo namų darbus, dar po savaitės - kiti du ir t.t. Kai visų "namų darbai" pristatyti, pereinama prie antrosios temos. Minusai - reikia fiziškai susibėgti į krūvą gali būti labai sudėtinga, tai užkirs kelią dalyvauti daliai norinčių.

2. Online variantas. Viskas vyksta tinklapyje ir forume arba tik forume. Pateikiama teorinė medžiaga ir meistrai, when ready, pradeda foruminį žaidimą su testuotojais. Šis variantas išsprendžia pirmojo problemas, bet prigimdo naujų: kadangi meistraujama lygiagrečiai, reikia labai daug testuotojų arba testuotojų apkrovimas labai padidėja - reikia vienu metu dalyvauti keletoje žaidimų vienu metu, automatiškai sumažėja kokybė. Be to, laiko problema: žaidimai forume vyksta ŽYMIAI lėčiau, be to, skirtingi meistrai meistrautų skirtingą laiko tarpą.

3. Kombinuotas variantas. Medžiaga pateikiama online, meistrai gauna užduotis PMais, o tada jau patys organizuoja savo namų darbų pristatymus su testuotojais, dalyvaujant "mokytojui" - šiuo atveju tai jau tikrai turės būti keli asmenys. Klubas išlieka kaip opcija, bet nebūtina prisirišti prie jo vietos ir darbo grafiko. Alternatyvus variantas: numatoma viena konkreti diena, kuri visa bus skirta namų darbų pristatymams pagal tvarkaraštį. Tipo, minifiesta :-)

Taigi, ką jūs manote? Kuris variantas jums atrodo įdomiausias, kuris - įvykdomas? Ar jus domintų dalyvauti "studento", "mokytojo" ar "testuotojo" vaidmenyje?

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 13:27 
Offline

Joined: 2005-08-29 10:45
Posts: 552
Location: kaunas
kaip visada, entuziazmo pas mane 0.5 :D, nes:

siulyciau apsiriboti paskaitomis ir diskusijomis. namu darbai ir vertintojai man asmeniskai "smirda" meistru vienodinimu ir bandymu kepti pagal viena kurpali. bent jau pavoju toki izvelgiu. keitimasis idejomis, galimais problemu sprendimu budais, mintimis del scenariju, etc. - viena. pulti vertinti pagal savo asmenini meistravimo stiliu ir subjektyvius prioritetus - visai kas kita.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 13:31 
Offline

Joined: 2003-01-02 17:58
Posts: 3307
Location: Vilnius
jeigu mano gyvenimo grafikas leis
galeciau i testuotojus uzsirasyti :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 13:38 
Offline
User avatar

Joined: 2005-01-21 12:11
Posts: 362
Location: Sankt-Peterburgas
Jei būtų įgyvendinamas kombinuotas variantas, užsirašyčiau į testuotojus, o vėliau gal būt persikvalifikuočiau į studentus.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 14:28 
Offline
User avatar

Joined: 2003-04-04 14:59
Posts: 572
Location: K Pax
Super ideja, manau reiktu sudalyvauti kaip studenciokui, na nebent visi studziai butu naujokai tada galeciau ir savo patirtimi pasidalinti... :whip: (buciau piktas mokytojas :blahblah: )

_________________
Aš netikiu astrologija, nes esu gimęs po dvynių ženklu, o mes dvyniai pasižymime skeptiškumu...
http://paranormaleco.blogspot.com/
https://www.facebook.com/paranormalu
https://www.facebook.com/ParanormalusHumoras


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 14:31 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
Kol nepradėjom diskusijų apie ratus ir batus, pridedu dar ir koncepcijas.

Patys kursai. Jie skirti ne tam, kad "visus išmokyti meistrauti". Tai supažindinimas su "mokytojo" pozicija ir naujos patirties įgijimas. "Namų darbai" ir jų vertinimas - tai žaidimas, o ne pademonstravimas, kaip gerai buvo įsisavinta "mokytojo" pateikta medžiaga. Kol kas neturiu pozicijos įvertinimų klausimu - ar tai turėtų būti pažymiai kaip mokykloje - su automatišku pirmūnų ir dvejetukininkų atsiradimu - ar asmeninis kiekvieno meistro ir "mokytojo" dalykas, ar įvertinimai išvis nereikalingi. Nemanau, kad tai esminis klausimas šioje stadijoje.

"Mokytojas". Jis - autorius. Jis - reality show vedantysis, jei taip lengviau suvokti jo koncepciją. Jis suformuluoja problemą ir sumodeliuoja "studentui" situaciją, kurioje ta problema gali iškilti. Tačiau jis nėra Didysis Brolis, Jurgelis Meistrelis ar Mao Dze Dunas, kuris diktuoja visiems, ką reikia daryti.

"Studentas". Tai meistras, kuris nori tobulėti. Mėgstamiausia sistema, settingas neturi reikšmės; vienintelis reikalavimas - "studentas" neturi būti iš tų, kurie mano, kad yra tik vienas teisingas kelias. Jokiu būdu nepreziumuojama, kad "studentas" yra durnesnis už "mokytoją" - atvirkščiai, preziumuojama, kad "studentas", jei turėtų laiko, noro ir kitų resursų, pats galėtų pravesti ne ką blogesnius kursus. Kas dėl medžiagos, tai iš "studento" nereikalaujama sutikti, kad tokie sprendimai yra teisingi, in fact, jei jis išspręs problemą visai kitokiu būdu, nei nusakė "mokytojas", jo įvertinimas (if any) bus tik geresnis.

"Testuotojas". Tai - sunkiausia rolė. "Testuotojas" nėra žaidėjas, kuris atėjo pasitūsinti. Jo užduotis gali būti dar sunkesnė negu meistro, kadangi neretai jam reikės turėti omenyje ne tik žaidimo situaciją, bet dar ir problemą. Pvz.: tema - metageiminiai konfliktai tarp žaidėjų; konkrečiam testuotojui reikės atžaisti ne tik magą-elfą, ketinantį pasinaudoti adventureriais, kad užgrobtų salą, bet dar priedo pavaizduoti animosity (priešiškumą) žaidėjui, kuris atžaidinėja barbarą. Jei jam nepavyks, tai visa užduotis netenka prasmės: meistras gi ruošė priemones, kaip suvaldyti konfliktą, kuris gali tarp jų iškilti. Analogiška užduotis keliama barbaro žaidėjui, tuo tarpu fighteris "privalo" out of game simptizuoti magui, o bardas - barbarui. Complicated, uh? "Testuotojo" tikslas neturi būti sužlugdyti visų "studento" pastangų tvarkytis su problema - atvirkščiai, jis turi padėti spręsti ją, bet tuo pačiu metu nespręsti problemos vietoj "studento".

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 2004-07-19 10:46
Posts: 792
Location: Vilnius - Klaipeda
Jei butu antras variantas - buciau testuotoju, o perspektyvoje - gal ir studentu.

_________________
ar tamsa atsiranda is nieko
jei nieko is viso nera


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 14:40 
Offline

Joined: 2002-12-19 22:42
Posts: 2976
Labai gera idėja, palaikau trečią (kombinuotą) variantą. Norėčiau būti ir studentu, ir galbūt - mokytoju ar mokytojo asistentu (t.y. nenorėčiau užduočių ruošti vienas, bet jei bus su kuo pasitarti - mielai).

_________________
We never tire of looking at each other
Only the mountain and I


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 14:45 
Offline
User avatar

Joined: 2005-01-21 12:11
Posts: 362
Location: Sankt-Peterburgas
shizzar wrote:
"Testuotojas". Tai - sunkiausia rolė. "Testuotojas" nėra žaidėjas, kuris atėjo pasitūsinti. Jo užduotis gali būti dar sunkesnė negu meistro, kadangi neretai jam reikės turėti omenyje ne tik žaidimo situaciją, bet dar ir problemą. Pvz.: tema - metageiminiai konfliktai tarp žaidėjų; konkrečiam testuotojui reikės atžaisti ne tik magą-elfą, ketinantį pasinaudoti adventureriais, kad užgrobtų salą, bet dar priedo pavaizduoti animosity (priešiškumą) žaidėjui, kuris atžaidinėja barbarą. Jei jam nepavyks, tai visa užduotis netenka prasmės: meistras gi ruošė priemones, kaip suvaldyti konfliktą, kuris gali tarp jų iškilti. Analogiška užduotis keliama barbaro žaidėjui, tuo tarpu fighteris "privalo" out of game simptizuoti magui, o bardas - barbarui. Complicated, uh? "Testuotojo" tikslas neturi būti sužlugdyti visų "studento" pastangų tvarkytis su problema - atvirkščiai, jis turi padėti spręsti ją, bet tuo pačiu metu nespręsti problemos vietoj "studento".
Kaip čia viskas sudėtinga - bet vis vien noriu. Tokiomis sąlygomis susidaro galimybė ir pačiam save patestuoti. Jeigu veiksmas pagal 3-ią variantą ir Vilniuje, lauksiu galimybės registruotis.
Online variantas man atrodo neįdomus dėl to, jog kiek pabodo virtualūs dalykai. Norisi senobinio gyvo bendravimo. + Shizzaro nurodyti trūkumai.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2005-10-10 14:49 
Offline

Joined: 2003-06-14 13:27
Posts: 640
Location: Birstonas
nadyras wrote:
Jei butu antras variantas - buciau testuotoju, o perspektyvoje - gal ir studentu.
taip pat;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 »

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited