Samoningos protingos butybes pagal apibrezima negali buti "suprogramuotos", nes tada jos nebus samoningos ir protingos (zr. Gelentnerio ir Kurzveilo debatus jei ka). Samone ir intelektas negali egzistuoti be galimybes vystytis, mokytis ir tobuleti.
Net jei tai ir tiesa, kad sąmonė ir intelektas negali egzistuoti be galimybės tobulėti, iš to niekaip neišplaukia jokia motyvacija,
Jei yra tikslas tobuleti (o jis turi buti), tai jau yra ir motyvacija.
O jei, leisk paklausti, AI bus nesuprogramuotas, tai kuriuo būdu ketiname jį sukurti? ... Nelabai suprantu, tu ką, lauki, kol AI atsiras tiesiog savaime iš nežinia kur?
Gelertneris kaip tik tai ir pateikia kaip argumenta, kad AI nebus. T.y., kad jo suprogramuoti pagal apibrezima neimanoma. (Debatas, beje, cia, nors IMO jis neidomus ir nelabai turiningas:
http://www.kurzweilai.net/meme/frame.ht ... t0688.html? )
As su juo nesutinku. Bet, IMHO, AI jei ir bus suprogramuotas, tai ne ta deterministine programavimo prasme, kuria taiko Gelentneris. Tai bus sistema, kazkuo panasi i neural networks (neurotinklus), kur programavimas bus tame, kaip sistema veikia, kaip jos moduliai komunikuoja ir mokosi, o ne tame, kad "jei X, daryk Y". Aisku dalys, kaip rega, klausa ir pan. gali buti suprogramuotos ir tradiciskai, bet mastancioji dalis greiciausiai bus daugiau "issivysciusi", o ne suprogramuota.
Viskas susiveda į tai, ar laisvė ir lygios teisės yra kažkokia savaiminė vertybė, ar egzistuoja priežastys, dėl kurių ji tam tikrais atvejais laikoma vertybe. Aš, suprantama, manau, kad teisingas yra antrasis variantas. Ir jei tų priežasčių AI atveju nebus, nebus jokio reikalo suteikti jiems kažkokias teises.
Priezastys bus. Pvz. pagal tave AI galima uzmusti (isjungti ir istrinti). Tuo tarpu, IMHO, samoninga butybe turi tureti teises, kurios apsaugotu ja nuo to. Ir nesakyk, kad AI bus vienodai ar jis gyvens toliau ar ne. Galbut butu verta bent jo paties paklausti?
Dirbtinis Raimondas