Forumas.Fantastika.lt

It is currently 2024-03-29 2:52

All times are UTC+04:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Personažo mirtis
PostPosted: 2009-03-15 23:39 
Offline
User avatar

Joined: 2009-03-14 23:01
Posts: 198
Location: Trakai
<<<moderated by shizzar: išskirta iš temos "Viskas, ko jūs norėjote paklausti apie RPG" kaip atskiros diskusijos vertas klausimas>>>

O kaip sprendžiate mirties klausimą? Įsivaizduoju, kad kartais viską gali išgelbėti laiku išlindęs deus ex machina, bet kiek tai gali kartotis? Tarkim yra žaidėjas kuris nuolatos atsiduria per plauką nuo mirties, ir jo visiškai nesinori žudyti, jis puikiai žaidžia, bet blogos sekmės ar atsitiktinio žioplumo dėka jo charas yra vaikštantis lavonas. Arba tarkim nugalabiji tu tą charą - kas po to? Prikelti? Leisti grįžti kitu charu? Nesinori atstumti žaidėjo, bet jei visi mato, kad net nuolatos mirdamas nieko neprarandi, tai žaidimas praranda dalį realumo. Negi uždrausi jam žaisti vien dėl to, kad jis mirė? Reziumuojant:
Kaip rpg mirtį padaryti įtikinamą(su pasekmėmis), bet pakenčiamą žaidėjams?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-03-16 0:55 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-13 20:57
Posts: 1410
Location: Vilnius
Skargan wrote:
O kaip sprendžiate mirties klausimą? Įsivaizduoju, kad kartais viską gali išgelbėti laiku išlindęs deus ex machina, bet kiek tai gali kartotis?
Daug variantų. Veikėją galima išgelbėt ir be akivaizdaus deus ex machina. Pradedant sumeluotais metimo rezultatais ir baigiant priešininkais, kurie nenužudo jo, bet netekusį sąmonės paima į nelaisvę, apiplėšia ar pan. Ne visada reikia tiesioginio deus ex machina – paprastai pakanka parodyti veikėjui, kad jis gali gauti galą, suteikti jam kažkokią galimybę išvengti mirties ir tada jau jis ja kaip nors pasinaudos.
Kitas variantas – duoti žaidėjui pakankamai aiškų įspėjimą, kad nesisaugodamas jis rizikuoja mirtį. Jei žaidėjas to įspėjimo nepaiso – gal tada ir verta pribaigti personažą.
Dar viena galimybė – RainDog siūlomas variantas, kad veikėjas gali mirti tik tada, kai taip nusprendžia žaidėjas.
Skargan wrote:
Tarkim yra žaidėjas kuris nuolatos atsiduria per plauką nuo mirties, ir jo visiškai nesinori žudyti, jis puikiai žaidžia, bet blogos sekmės ar atsitiktinio žioplumo dėka jo charas yra vaikštantis lavonas.
Na, aš manau, kad tiesiog blogas kauliuko metimas neturėtų būti veikėjo mirties priežastis. Mirtis turėtų būti pakankamai prasminga ir dramatiška, t. y. ne random encounter. O jei tai epinė dvikova, į kurią veikėjas eina puikiai žinodamas, kad gali mirti – ką gi, blogiausiu atveju likę grupės nariai bent jau turės ką apraudoti :)
Skargan wrote:
Arba tarkim nugalabiji tu tą charą - kas po to? Prikelti? Leisti grįžti kitu charu? Nesinori atstumti žaidėjo, bet jei visi mato, kad net nuolatos mirdamas nieko neprarandi, tai žaidimas praranda dalį realumo.
Jei pasaulyje prisikėlimai įprastas dalykas – galima ir prikelti.
O šiaip – įprastas sprendimas yra įtraukti žaidėją su nauju personažu, nematau tame nieko blogo. Ir nesakyčiau, kad tai reiškia, jog „mirdamas nieko neprarandi“ – jei žaidėjas yra prisirišęs prie savo personažo, pakankamai jį išvystęs ir įsijautęs – personažo mirtis yra pakankamai didelis praradimas.

Žinoma, jei kalbame apie žaidėją, kuris per sesiją sugeba pražudyti kelis personažus elgdamasis visiškai kvailai ir savižudiškai, šitie metodai gali nesuveikti :) Tada reikėtų tiesiog pasišnekėti su žaidėju apie gyvenimo esmę, prasmę, jo elgesį ir kitus dalykus :)

_________________
„Ne tik levas GM, bet ir kaip zmogus gajdys“ (c) gre


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-03-16 11:20 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-06 15:40
Posts: 3431
Location: Wilno Kochane
Meistraudamas DnD campaigną, nuolatiniams personažų darbdaviams buvau išskyręs Apparatus of true resurection. Iš to atsirasdabo papildomos misijos - nutįsti personažo lavoną ten, kur tas aparatas stovi.

Dar apie papildomus adventurus, kylančius iš personažų lavonų high fantasy setinguose, galite paskaityti webcomic'e Order of the Stick.

Jei prikelti personažo neleidžia settingas (na, tiesiog nėra tokios magijos ar technologijų), tada tenka leisti mirusių personažų žaidėjams grįžti nauju personažu. Jei tai neatsitinka dažniau, nei kartą per keletą sesijų, that's ok.

O jei tavo žaidime personažas mirinėja po kelis kartus per sesiją, tai gal reikėtų kažkiek pakeisti meistravimo stilių? Aš apskritai neįsivaizduoju, kaip personažas gali mirti "per žioplumą". Per žioplumą jis gali pamesti savo ginklą, įlipti į dvokiančią radioaktyvią pelkę, kad po to šviestų tamsoje savaitę, sugadinti santykius su galingu NPC... Bet mirti?

Grėsmė, iškylanti personažams, turi būti pamatuota. Ne hack-n-slashiniuose žaidimuose dažniausiai tai apskritai is not an issue: tiesiog žaidžiama ne apie tai, ar personažui pavyks likti gyvam, o apie tai, ar jis įvykdys savo misiją. Specifinių žanrų ir sistemų žaidimuose, kuriuose personažai are supposed to die (Paranoia, Kobolds Ate My Baby!!), paprastai bus aptarta ir tai, ką daryti su mirusiais personažais. O tradiciniuose dungeon crawl kiekviena sutikta monstrų grupė turėtų būti sukurta kruopščiai paskaičiuojant grėsmę ir paskirstant riziką nuosekliai, kad personažai nesijaustų einą per sraigių lauką su kaustytais batais, bet ir neturėtų išnaudoti visų resursų kiekviename kambaryje. DnD (bent jau trečia ir ketvirta edicijos) yra tam puikiai pritaikyta, jei tik meistras nepagaili pusvalandžio prieš sesiją pasiruošimui.

_________________
o jei kiekvienas pirma galvotų, o tik paskui postintų, pusė topikų išvis nebūtų gimę.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-03-20 16:15 
Offline
Raudonoji kolegija
User avatar

Joined: 2002-12-13 14:12
Posts: 1665
Location: Vilnius
imho jei personazas nera labai overconfident, jis zino, kad kiekvienas ginkluotas susidurimas gali baigtis mirtimi jei ne del stipresnio prieso tai del paklydusios streles/kulkos, etc. Ir mano galva tai yra labai saunu. Nepatinka mintis, kad gali mirti - venk kovos, mazink rizika, apgalvok kitus laimejimo variantus. Tai skatina galvoti apie pasalas, papirkinejima, nuodijima, greita skuodima nuo prieso. Galu gale, kad ta mergaite neatrodo jau tokia nekalta, kad cia del jos i kova veltis :D Aisku, buna personazu, kurie sukurimo metu uzprogramuojami veltis i kova kiekvienai progai pasitaikius. Bet cia jau zaidejas togu apsisprendzia kiek jis tiki savo sekme.

O meistrui patarimas butu turbut sudaryti zaidejams salygas rinktis alternatyvu kovai kelia.

_________________
In the land of Mordor, there shadows lie...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-03-20 19:10 
Offline
User avatar

Joined: 2002-12-24 0:13
Posts: 238
Location: Little Castle
Noriu papildyti aukščiau kalbėjusius vienu punktu: gelbėti "mirštantį" personažą galima vieną-du kartus išgelbėti deus ex machine, bet tai gali pripratinti veikėją tapti nerealiu avantiūristu (Darau, ką noriu, vistiek GM ištrauks). Dalykas paprastas - jeigu meistraujama rimtesnio pobūdžio sesija, žaidėjai turi jausti, kur prasideda pavojus. Jeigu pats prisidirba - ką gi, atgimsta nauju personažu.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-03-31 20:34 
Offline
User avatar

Joined: 2007-09-17 17:01
Posts: 200
Kadangi jau apie tai pasisuko kalba, tai radau progą šią temą išplėtoti savo bloge. Jei kam įdomu tai labai prašom pasiskaityti.

Iš pradžių norėjau visą tekstą papeistinti ir forume, tačiau kadangi jo gavosi gan nemažai, tai gal nebus labai didelis nusikaltimas pasiūlyti užeiti į mano puslapį :)

_________________
_________________________________________

IRONic WOLF RPG BLOG
http://ironicvolf.blogspot.com/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-04-01 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 2009-03-14 23:01
Posts: 198
Location: Trakai
O kas nors bandė RainDog bloge pasiūlytą būdą - išbalsavimą? Veikė?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-04-10 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 2003-03-05 17:22
Posts: 575
Location: Vilnius
heh, shiuo metu newsgrupe kaip tik atzhaidineju viena baisiai baisiai ilga sesija (jau turbut tuoj metai bus, per kuriuos sugebejo kai kas atkrist, kai kas prisijungt.. tiesa del darbu ji shliauzhia labai letai, bet jei viskas gerai - kita savaite pratesim:)... turiu 3 visishkai zhalius zhaidejus (vienas ish kuriu beja yra labai ir labai geras). Tai bandydamas atpratint nuo rambo veiksmu pershaudineju kojas ir pechius.. vienam padejo (daugmazh) kitas vistiek kolkas kaip idiotas elgiasi, bet tai suteikia sharmo:) ji kolkas labai grazhiai nukreipiau nuo grupes (jis isitikines, kad chia jo sprendimas=) apdirbsim, zhiuresim kaip baigsis, jei neapsishlifuos, tex numarint, arba likusi laika atzhaidinet atskyrai:)...

_________________
©Toxis


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-04-14 13:55 
Offline
User avatar

Joined: 2004-09-02 17:22
Posts: 354
Location: vilnius
nesistabdo zaidimas kai "zaidi"-meistrauji dviems frontais? ne skiap manu kol jam "aishkini"situacija kiti sedi ir laukia....
cia tik siep tokis pastebejimas ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 2009-04-15 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 2003-03-05 17:22
Posts: 575
Location: Vilnius
mes ne gyvao zhaidzhiam, mes newsgrupe. Shiaip jau problemu daug, pradedant timing'o (kai puse zhmoniu deklaruoja ka daro, kiti offlaine, kazhkiek atzhaidi su vienais, kiti gi paskui eina panashiu keliu, tai tenka kazhkaip juos supazhindint su tuo ka kiti padare (jei mato/zhino), bet pasistengt, kad jie nesikirstu, kad nereiketu perzhaidinet su jau atzhaidusiais... taip ir gaunasi, kad vienas paskui kita i vandeni sushoke zhmones - paskutiniai pamato pirmaji nuplaukianti su valtim, iki kurios jie nespejo priplaukt:)


problemu daug, bet daug ir vidinio dzhiaugsmo, kai visi elgiasi visishkai neprognozuojamai.. todel antra geimo dalis visishkai neskriptinta, sukuriau settinga, daviau miglota uzhduoti, bet kaip jie ten gali patekt net pats neisivaizduoju:) vis imetu kokiu nelauktu svechiu ar zhmoniu, kurie dazhnai gimsta visishkai expromtu, arba apgalvojus nakti kankinamam nemigos:)

ir pachiam daug dzhiaugsmo ir jei shitas geimas kadanors baigsis, pabandysiu sulipdyt kazhka panashaus i vienashuvi fiestai:)

_________________
©Toxis


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+04:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to: 

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited